Skip to main content
Update

Update 08.99.02: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • July 20, 2026
  • 59 reacties
  • 851 keer bekeken
Toon eerste bericht

59 reacties

• Deelnemer
  • July 27, 2026

Ik heb een TCL 55C8L met Google TV. Ieder programma stopt na afloop hiervan. Als je dan overschakelt naar een andere zender , staat hij niet meer op live, maar op terugkijken. Ik moet dan de app opnieuw opstarten om weer naar live tv te gaan. Het maakt niet uit of ik een programma start via de gids of door het intoetsen van het programma nummer. Vóór de update werkte de app op mijn tv prima. 

Jasper van KPN
Moderator

Voor deze update zagen we er ook af en toe meldingen over, dus het lijkt niet specifiek door deze update te komen. Merk je het ook bij bepaalde zenders dat dit voorkomt, of kan het overal gebeuren?

En nadat dat gebeurd is, kan je dan niet met de terug-knop op de afstandsbediening terug naar het beginscherm van de app?

Jasper van KPN
Moderator

Update 27 juli:

Vanaf vandaag wordt er een update beschikbaar waarmee de app versie 08.99.02 wordt

• Diverse stabiliteitsverbeteringen
    Op meerdere vlakken zijn stabiliteitsverbeteringen doorgevoerd in deze update, waardoor verschillende onderdelen stabieler werken 

• Deelnemer
  • July 27, 2026

Het gebeurt bij iedere zender en wanneer de zender stopt en ik op de terug knop druk gebeurt er niets, wanneer ik daarna een zender kies staat hij op terugkijken, heel vervelend, eantvdaarna moet je weer terug de app opnieuw starten en opnieuw de zender kiezen, en het is echt direct na de update gekomen, 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2026

Heb je inmiddels versie 08.99.02, ​​​@Dersan ?

• Deelnemer
  • July 27, 2026

Hoi Peter, nee helaas , de 02 ontbreekt nog

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2026

Waarschijnlijk staat de update naar 02 wel al klaar voor je. ​@Dersan 

Ga naar Play Store. Klik op je avatar. 

Dan staat er 

Updates

X in behandeling 

Als X 1 of > 1 is is één van de updates vast de TV+ app.

• Deelnemer
  • July 27, 2026

Bedankt Peter ik ga kijken of het lukt ( en of het helpt tegen de problemen)

Jasper van KPN
Moderator

Er zit in die update niet iets wat hier specifiek voor is, maar ik ben ook benieuwd hoe het daarmee gaat 🙂

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik hoop trouwens dat de gids ook wordt aangepast in de app voor de tv’s, nu is dit alleen te zien op de telefoons: 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2026

Een moderator heeft elders (...) vermeld dat de verticale gids nu ook voor smart-tv's en tv+ box op de wensenlijst staat bij het team. ​@Dennis Overbeek . (Leuk om hier weer van je te horen. )

• Deelnemer
  • July 28, 2026

Dat is handige informatie, top! Mocht je nog andere patronen ontdekken dan horen we het graag. 😄

Beste Sanne en Jasper, 

ondertussen naast RTL4 ook hetzelfde probleeem bij TLC 

Jasper van KPN
Moderator

Dank voor het melden Rob! Ik heb alle voorbeelden daarvan doorgestuurd naar de ontwikkelaars, zij zijn er nu mee bezig. Hopelijk kunnen zij snel wat vinden dat naar de oplossing leidt 🤞

• Deelnemer
  • July 29, 2026

Het probleem is nog steeds hetzelfde. Ieder programma stopt zodra het volgens de gids afgelopen is. Wanneer je daarna op OK drukt op de afstandsbediening gaat het programma verder en stopt dus weer na programma einde opnieuw. Daarnaast loopt de bediening vaak vast, staat hij opeens op terugkijken of wil niet meer overschakelen. Ook switchen naar een andere app op tv naar bijvoorbeeld Netflix of Videoland werkt niet goed meer, het geluid van live TV ( van de KPN app ) blijft doorlopen. Je moet dan terug naar de KPN app en daar op klikken om vervolgens naar Netflix te gaan. Al deze problemen had ik niet op deze tv voor de update. Het is zo irritant dat ik straks de KPN box er maar weer tussenzet. Dit wilde ik juist niet meer, omdat ik het zo handig vond om alles via de TV te doen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • July 29, 2026

Het probleem is nog steeds hetzelfde. Ieder programma stopt zodra het volgens de gids afgelopen is. Wanneer je daarna op OK drukt op de afstandsbediening gaat het programma verder en stopt dus weer na programma einde opnieuw. Daarnaast loopt de bediening vaak vast, staat hij opeens op terugkijken of wil niet meer overschakelen. Ook switchen naar een andere app op tv naar bijvoorbeeld Netflix of Videoland werkt niet goed meer, het geluid van live TV ( van de KPN app ) blijft doorlopen. Je moet dan terug naar de KPN app en daar op klikken om vervolgens naar Netflix te gaan. Al deze problemen had ik niet op deze tv voor de update. Het is zo irritant dat ik straks de KPN box er maar weer tussenzet. Dit wilde ik juist niet meer, omdat ik het zo handig vond om alles via de TV te doen.

Deze problemen ervaar ik ook bij mij thuis.

Ik gebruik de KPN TV+ app op een Google Streamer 4K.

Jasper van KPN
Moderator

Het probleem is bekend bij de ontwikkelaars en zij zijn er zoals gezegd mee bezig. Dus het zal in een volgende update worden aangepakt. Het is wachten op die update.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 29, 2026

Voor alle meelezers. Dit probleem doet zich voor op

• Google TV Streamer 
  • TCL televisies 

Als je hier nieuw bent vermeldt dan wat je gebruikt.

Zouden jullie nog willen checken of het verschil maakt met zender starten via gids, minigids, favorieten (bolletjes) en indien mogelijk direct kanaalnummer?

! Check na zender starten eens of je echt live bent. Er staat bij de voortgangsbalk dan niet 'terug naar live'. Staat dat er wel kies dat dan eens en wacht einde uitzending af. Loopt het dan wel door?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2026

De app neemt de instelling "buitenshuis te bekijken" over van de mobiele app, waar ik dat momenteel aan heb. Lijkt me niet de bedoeling. Met de smart-tv app ben je altijd thuis.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 30, 2026

Dan voor de toelichting ​@Robheuvel! We zien er af en toe meldingen over en zijn aan het zoeken waar het vandaan komt, dus alle voorbeelden helpen. Ik snap dat je niet alle zenders kijkt, dat zijn er wel heel veel! Kan je er een aantal noemen waarbij het gebeurde? En het specifieke type TCL tv dat je hebt? Dan kunnen we het zo volledig mogelijk doorgeven aan de ontwikkelaars.

het is een TCL55C7K. Heb het bij RTL zenders sowieso en bij de nos zenders. 

Zelfde probleem hier, zelfde tv

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dank, ​@JR61!

De app neemt de instelling "buitenshuis te bekijken" over van de mobiele app, waar ik dat momenteel aan heb. Lijkt me niet de bedoeling. Met de smart-tv app ben je altijd thuis.

Da's gek, bedankt voor het melden, ​@PeterG

Jasper van KPN
Moderator

Zou je de app eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren ​@PeterG? Ik heb zoiets in het verleden ook een keer gehad, na opnieuw installeren was dat voorbij.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2026

Ik heb 'm pas een week geleden verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op de DIW7022. ​@Jasper van KPN 

Bovendien treedt het ook op in de app op Nokia streamingbox 8000 en de Chromecast Google-TV 4k. 

Het zit dus dieper in het systeem. 

Jasper van KPN
Moderator

Het lijkt niet een algemeen iets in de app te zijn, ik krijg die optie zelf niet te zien. Heel incidenteel registreert de app zich als 'Android’ in plaats van 'AndroidTV’, dan denkt de app de mobiele app te zijn in plaats van de smart tv versie. Door 'm opnieuw te installeren zou die zich dan juist moeten aanmelden. Daarom ben ik toch benieuwd wat die doet als je 'm opnieuw installeert.

• Nieuwkomer
  • July 31, 2026

De informatie knop werkt niet wanneer ik op de knop klik. Ik gebruik de KPN TV app voor Android TV.

Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De laatste versie is geïnstalleerd. Ook het legen van de cache verhelpt het probleem niet. 

Wat ik ook doe ik kan geen programma informatie inzien via de informatie knop.

Hoe kan dit probleem worden verholpen? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2026

Hi, ​@tomscher86 .

Daarin zit inderdaad een bug.

Alleen als je een zender vanuit de gids start werkt de i. En ook bij volgende zenders die je dan kiest met de cijfertoetsen of minigids.

Kies je vanaf het startscherm met de favorieten of cijfertoetsen dan werkt de i niet. Ook niet met volgende zenders. 

Gelukkig krijg je dan de informatie ook met de terugknop.

In een volgende update zal dit vast hersteld zijn.