Skip to main content

Ik  krijg continu de melding (elke 15 min.) dat de verbinding met de afstandsbediening is verbroken. Ondanks dat ik nieuwe batterijen erin doe blijft deze melding terugkomen. Het betreft een nieuwe afstandsbediening met een nieuwe ontvanger (ca 3 weken oud)

@Vikash  het probleem is er nog steeds


Oké, dus het probleem verhuist mee met dezelfde afstandsbediening? Hebben jullie ook de afstandsbediening omgeruild? Eventueel eerst resetten. 

@Dikkedikkie reist heb je de afstandsbediening gereset en opnieuw gekoppeld?


Oké, dus het probleem verhuist mee met dezelfde afstandsbediening? Hebben jullie ook de afstandsbediening omgeruild? Eventueel eerst resetten. 

@Dikkedikkie reist heb je de afstandsbediening gereset en opnieuw gekoppeld?

Did you turn it off and on again bedoel je 😉.

Ja uiteraard


Nee niet batterijen eruit, maar echt een reset:

Fabrieksreset afstandsbediening

  1. Druk 5 seconden tegelijk op 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

 

Verwijder infraroodcodes

Druk 5 seconden tegelijk op de source/AV knop + de terug knop.


Verwijder bluetooth koppeling

Druk 5 seconden tegelijk op de OK knop + P- knop.


Wordt hier nog iets mee gedaan? Het probleem blijft. Ik ben het resetten inmiddels wel beu


Wordt hier nog iets mee gedaan? Het probleem blijft. Ik ben het resetten inmiddels wel beu

Laat ik beginnen met dat het probleem niet bij jou ligt. Maar het gebruik van KPN forums is nogal onduidelijk. Soms willen moderators dat je geen nieuw topic aanmaakt, en soms willen ze dat je wel een nieuw topic aanmaakt. 

Maar ik ben hier al wat langer actief.. Maak hiervoor gewoon een nieuw topic aan en vermeld daarbij wat je STB is (ontvanger zoals dat in KPN taal heet) en wanneer je voor het laatst een nieuwe afstandbediening hebt ontvangen. (Tussen de regels, ik heb ook ooit een nieuwe afstandbediening ontvangen waarin de batterijen leeg waren, dus probeer dat eerst).


@Dikkedikkie reist hoe vaak zie je de melding nog? Dat is mij niet duidelijk. En herken het probleem zo ook niet meer. Volgens mij zijn er hier weinig tot geen meldingen meer over. 

Je hebt dus zowel afstandsbediening en tv ontvanger gereset toch. 


@Dikkedikkie reist hoe vaak zie je de melding nog? Dat is mij niet duidelijk. En herken het probleem zo ook niet meer. Volgens mij zijn er hier weinig tot geen meldingen meer over. 

Je hebt dus zowel afstandsbediening en tv ontvanger gereset toch. 

Uiteraard @Bart_Z . Zowel de ontvanger als de remote tig keer gereset.

De melding komt zeker 10 keer per dag voor terwijl de remote nog geen 2 meter van de Stb ligt 


@Dikkedikkie reist, ik heb je een nieuwe afstandsbediening gestuurd. Ik ben benieuw hoe dit zich gedraagt. Ik hoor het graag als je die getest hebt. 


Getest lijkt vooralsnog iets beter


Dat klinkt gematigd positief. Hopelijk wordt het goed, dat hoor ik natuurlijk graag. Mocht het erger worden, dan hoor ik dat ook graag. 


@Bart_Z het issue is er weer als vanouds.
Knettergek wordt je er van.


Snap ik heel goed. Hier is nog wat over getest. Zou je nog eens de afstandsbediening willen resetten

En dan weer willen koppelen of de volgende manier:

  • Stand-by knop bovenkant KPN TV+ Box 7 seconden indrukken (totdat scherm grijs wordt).
  • Koppelscherm verschijnt
  • Volg instructies op het scherm. De vraag om de 7 en 9 tegelijk in te drukken zou moeten verschijnen. Verschijnt de instructie niet, druk dan 3 seconden gelijktijdig op OK en P- totdat blauwe led brandt en laat los. Druk dan op OK.

Dag Bart,

 

nog even en ik onderga zelf een reset.
Ik heb dit nu al dusdanig vaak uitgevoerd dat ik er nachtmerries van krijg.
 


Dat begrijp ik volledig. Ik begrijp het eigenlijk ook niet meer. Ik heb nu een aanvraag gedaan voor een nieuwe ontvanger. Ik kan geen garanties geven dat deze ook verstuurd wordt, dat is nog even afwachten. Hoor graag van je als je wat gehoord hebt, zal ik het ook laten weten. 


Dag @Bart_Z de ontvanger is gestuurd en ik zal hem aansluiten deze week.

 

 

Mocht dit al mn issues niet oplossen hoor ik graag van je wat ik kan doen om op te zeggen.
Ik heb natuurlijk geen KPN tv genomen om er wekelijks maar druk mee te zijn. TV kijken moet een moment van ontspanning zijn.

 

Maargoed, ik zal niet op de zaken vooruit lopen en meld me hier zodra het ding is aangesloten.


Nee dat snap ik helemaal. Het hoort niet zoveel gedoe te zijn. Ik hoop dat de nieuwe ontvanger gaat werken. Ik ben heel benieuwd. 


Dag @Bart_Z ,

 

gister dan eindelijk tijd gevonden om de nieuwe stb op te halen. Ik werk ook en zeer onregelmatig dus eerder helaas geen kans gezien om het ding te gaan halen.

Kom aan bij de bruna, blijkt het een omruilpakketje te zijn. Ik heb daar voor zover ik weet geen bericht over gehad...of ik heb iets gemist.

Helaas was gister ook de laatste ophaaldag….dus geen nieuwe stb helaas.

Kan er geen stb worden gestuurd waarbij ik zelf de oude terug stuur? 
Dan kan ik zelf enigszins bepalen wat mij goed uit komt.

 

Hoor graag.


Ik kreeg de melding ook  waarbij de verbinding is verbroken, en dat ook enkele knoppen zoals apps en netflix niet werken. Dus heb ik de afstandsbediening geswapt bij de KPN-winkel. Nu werkt het prima, de knoppen ook, en ook de status van de batterij is op het scherm te zien.


Dat is wel balen zeg. Dan heb je wel wat informatie gemist. Je hebt een sms en een e-mail gekregen 12 september.
Ik ga nogmaals vragen om een nieuwe. Maar het blijft een omruilactie.


Helaas nieuwe Stb loopt nog vaker vast dan de vorige. Bovendien blijft het ding de remote connectie verbreken 

 

Wat nu?


De afgelopen 2 dagen is het weer raak, de connectie met de afstandsbediening is weer verbroken.

 


Het heeft dus niet geholpen, maar de andere knoppen werken weer.

KPN, Terug naar de tekentafel.


Helaas nieuwe Stb loopt nog vaker vast dan de vorige. Bovendien blijft het ding de remote connectie verbreken 

 

Wat nu?

Je hebt deze wel weer een reset gegeven? Zowel ontvanger als afstandsbediening? Het blijft nog steeds?


Helaas nieuwe Stb loopt nog vaker vast dan de vorige. Bovendien blijft het ding de remote connectie verbreken 

 

Wat nu?

Je hebt deze wel weer een reset gegeven? Zowel ontvanger als afstandsbediening? Het blijft nog steeds?

Dag Bart,

 

zeker heb ik dat gedaan. De melding met de remote blijft ook overigens.
Ik zie echt geen verbetering.

Het is het stuk TV kijken dat continu bevriest of vastloopt, rode melding onder in beeld.
Als ik gewoon een andere streaming dienst bekijk zoals Disney, NLziet, Netflix, etc dan werkt alles vlekkeloos op de hoogst door de streamingdiensten aangeboden resoluties.

Het is dus echt alleen het KPN deel dat continu problemen geeft.
En dat doet ie nu al heel erg lang.
Beetje flauwe opmerking misschien maar ik betaal 70 euro per maand. Ik wil daarvoor gewoon een goed werkend product en niet continu moeten resetten, berichtjes op het forum schrijven en de deur open hoeven doen voor de post meneer / mevrouw.

Iets kan stuk gaan, alle begrip daarvoor maar dit tv+ werkt gewoon niet lekker, al maanden niet.
Konden we maar terug naar de vorige stb's...