Skip to main content

ik heb sinds kort de nieuw KPN tv kastjes met nieuw menu.

echter geven deze steeds storingen.

al verschillende keren moeten resetten.

de ene keer blijft het beeld staan en doet de afstandsbediening niets meer , dan krijg ik op enkele zender meer geluid.

dan moet ik hem weer spanningsloos maken zodat hij het weer doet.

soms blijft hij in het kpn laadmenu.   spijt dat ik met de nieuwe kastjes ben gestart.  

het in het opstart menu blijven hangen komt bijna dagelijks voor en is zeer irritant 

hoe kan dit worden opgelost 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

ook is het moeilijk om de juiste personen te pakken te krijgen die deze problemen zouden kunne oplossen 

geen duidelijke verwijzing waar ik eigenlijk moet zijn.

de hele tijd met een computerstem communiceren zet geen zoden aan de dijk en lost helemaal niets op 


Hi @Haelen! Wat jammer dat de ontvanger al zo lijkt te storen. 😕

Ik kijk met je mee. Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op je modem? Mocht je apparatuur tussen je ontvanger en je modem hebben, zou je de ontvanger dan eens rechtstreeks bekabeld op je modem aan willen sluiten? Puur om te testen of het beeld/geluid dan ook problemen geven of niet.

Ook ben ik benieuwd of je de software reset van de tv-ontvanger ook al geprobeerd hebt. Ik hoor je bevindingen graag! 


Software update uitgevoerd echter probleem is ontstaan met ontvangst van de nieuwe ontvangers  

als je hem spanningsloos maakt is het daarna weer goed>

dit komt vaak voor, vind dit niet de oplossing steeds maar aan en uit zetten.

met de oude kastjes werkte dit altijd naar behoren heb echt spijt van de zogenaamde vooruitgang die alleen maar problemen maakt

nu weer van de gids de verticale tijdlijn die niet goed staat en een uur afwijkt echter door overstap naar zomertijd niet vooruit maar achteruit,  de verticale tijd waar NU boven staat staat een uur voor de actuele tijd rechts boven in beeld van de gids 


Dat laatste zou inmiddels opgelost moeten zijn, maar dan nu het stilstaande beeld nog. 

Ik kijk met je mee. Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op je modem? Mocht je apparatuur tussen je ontvanger en je modem hebben, zou je de ontvanger dan eens rechtstreeks bekabeld op je modem aan willen sluiten? Puur om te testen of het beeld/geluid dan ook problemen geven of niet.

Hier ben ik nog benieuwd naar, of zijn ze al rechtstreeks aangesloten? 

Ook ben ik benieuwd of je de software reset van de tv-ontvanger ook al geprobeerd hebt. 

Hier ook, je noemt namelijk een software update, heb je de stappen uit de resetlink hiervoor doorlopen? 


Software update uitgevoerd echter probleem is ontstaan met ontvangst van de nieuwe ontvangers  

als je hem spanningsloos maakt is het daarna weer goed>

dit komt vaak voor, vind dit niet de oplossing steeds maar aan en uit zetten.

met de oude kastjes werkte dit altijd naar behoren heb echt spijt van de zogenaamde vooruitgang die alleen maar problemen maakt

nu weer van de gids de verticale tijdlijn die niet goed staat en een uur afwijkt echter door overstap naar zomertijd niet vooruit maar achteruit,  de verticale tijd waar NU boven staat staat een uur voor de actuele tijd rechts boven in beeld van de gids 

Ik heb zelf ook tv+ en ik ben wel tevreden over de overstap naar deze dienst. Er zijn nog wat kinderziektes maar die verdwijnen nu snel. Met je problemen kan ik me voorstellen dat je niet tevreden bent. Wat wel belangrijk is dat je zorgt voor een goede aansluiting. Met name als je draadloos aansluit, heb ik ook op 1 tv, is het echt belangrijk om de ondersteunde aansluitmogelijkheden aan te houden. Met box12 heb je de meeste mogelijkheden maar met een v10a heb je bijvoorbeeld een superwifi nodig om draadloos aan te sluiten.

Vandaar het advies van Sanne om even een stapje terug te doen om te kijken of rechtstreeks aansluiten de problemen verhelpt. Als dat wel werkt, dan kunnen we meedenken over mogelijke oorzaken in je gewenste setup.


ik heb sinds kort de nieuw KPN tv kastjes met nieuw menu.

echter geven deze steeds storingen.

al verschillende keren moeten resetten.

de ene keer blijft het beeld staan en doet de afstandsbediening niets meer , dan krijg ik op enkele zender meer geluid.

dan moet ik hem weer spanningsloos maken zodat hij het weer doet.

soms blijft hij in het kpn laadmenu.   spijt dat ik met de nieuwe kastjes ben gestart.  

het in het opstart menu blijven hangen komt bijna dagelijks voor en is zeer irritant 

hoe kan dit worden opgelost 

 

Admin: eigen topic voor je 

Ik had het ook maar na een paar dagen was ik het al zat kpn wist van de problemen af en stuurt ze evengoed naar de klanten ze hadden beter kunnen zorgen dat het goed werkt voor dat ze naar de klanten gaan en ik heb alles terug gestuurd kpn verteld niet eens bij het afsluiten daar van dat er nog problemen mee zijn ik vind dat ze dat moeten vertellenÂ