Onlangs hebben ze bij ons zonnepanelen geplaatst met een omvormer van SMA. Zodra de omvormer op de router wordt aangesloten (maakt niet uit of dit via wifi is of bekabeld) hebben we problemen met de tv, het beeld blijft stil staan. De leverancier heeft voorheen nog nooit problemen gehad met het koppelen van deze installatie op het internet.
Wij hebben de nieuwe router van KPN, de V12. Met de oudere routers van het type V10 zijn er geen problemen bekend.
Vandaag hebben we de omvormer met besturing op een aparte router geplaatst en die vervolgens op de router van KPN aangesloten. Nu stopt het beeld van de tv even en vervolgens gaat de uitzending normaal door. Deze "hik” zou ik ook graag weg willen hebben.
Verstoring tv ontvangst door omvormer van de zonnepanelen (SMA)
Beste antwoord door Pleusmit
Goedemorgen heren,
Gisteren heb ik via de website van KPN getracht om een V10 box te krijgen, zoals al voorspeld, niet dus.
Ben daarna naar een KPN winkel gefietst, de situatie uitgelegd en kreeg zonder enig probleem een nieuwe V10 mee. Deze heb ik thuis geplaatst, installeren hoeft niet want alle oude instellingen neemt de box gewoon over en hopla…. alles werkt, zonder problemen.
Komende week moet ik alleen de V12 box nog terug brengen naar de KPN winkel.
Groet,
Cor
*Admin toevoeging bovenstaand antwoord:
Fijn om te lezen dat alles nu werkt, zoals het zou moeten! Het op deze manier omwisselen is een gelukstreffer geweest.
Aan het omruilen van apparatuur zitten voorwaarden verbonden:
Telefonisch wordt er gecheckt of de winkel bij jou in de buurt een modem op voorraad heeft en zo ja, dan wordt er een aantekening gemaakt dat er telefonisch contact geweest is èn het modem omgeruild kan worden. Zonder telefonisch contact + aantekening bij jouw klantgegevens kun je geen modem omruilen in de winkel (en loop je het risico naar een winkel te gaan die geen apparatuur op voorraad heeft): zou zonde zijn!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.