Skip to main content

Dag allemaal,

 

Al tijden heb ik last van vertraging in beeld en geluid bij het wisselen van zender. De gekozen zender komt via de blauwe balk supersnel in beeld maar dan volgt een zwart scherm voor 1-2 seconden en als het beeld er dan is dan duurt het 2-3 seconden voordat beeld start met bewegen en geluid erbij komt. Na contact met KPN en nieuwe apparatuur én betere aansluiting dacht ik dat het probleem voorbij zou zijn maar het is er nog steeds. De Arris VIP5202 is rechtstreeks op de Experiabox V9 aangesloten. Laptop geeft op die bedrade verbinding 939 Mbps download en 897 Mbps upload dus aan de snelheid van de verbinding kan het niet liggen. De Arris is net in huis en terug naar fabrieksinstellingen heeft geen effect. Nieuwe HDMI kabel heeft ook geen effect.

 

Overigens verder alles supersnel. Menu werkt heel snel, opnames geen enkel probleem meer met pauzeren of terugkijken, Netflix heel veel sneller dan voorheen. De vertraging in TV kijken is behoorlijk irritant, zeker omdat de rest perfect werkt.

 

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Bedankt alvast voor het meedenken!

 

Met vriendelijke groet,

Fred

Welkom op het forum @grotesmurf14! Dat klinkt als een vervelend probleem. Begrijp ik goed dat dus de ontvanger al is omgewisseld? Zou je kunnen aangeven of je het al op een ander scherm getest hebt? 


Beste Bram. Bedankt voor je reactie. Ik had eerste de oude ontvanger en toen ook het probleem maar dacht dat het aan de aansluiting lag. Nu nieuwe rechtstreekse aansluiting + allernieuwste ontvanger en probleem is er nog steeds. Zojuist met ander scherm geprobeerd maar precies hetzelfde probleem. Mijn tv is overigens ‘pas’ 4 jaar oud.


@grotesmurf14 zou je in dat geval voor de zekerheid nog je tv-ontvanger een reset kunnen geven en je Experiabox een reset geven? Mocht dat nou niet het gewenste resultaat bieden zou ik je alleen nog willen vragen via itv-online in te loggen en te kijken of je ook daar de vertraging hebt bij het schakelen tussen zenders. 


Hi Bram. Alles nog een keer gereset maar geen verschil. Via itv-online geen zwart tussenbeeld maar wel iets van 1-2 seconden een groen draaiend cirkeltje. Maar bij online vind ik dat logisch want via wifi. De Experiabox en de ontvanger zitten rechtstreeks op glasvezel.


@grotesmurf14 zou je in dat geval toch je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Ik denk niet dat nog een monteur de oplossing gaat zijn maar ik wil wel kijken of we binnen onze systemen ergens een instelling hebben die verkeerd staat waardoor dit gebeurt. 


Check, gedaan.


@grotesmurf14 bedankt voor het invullen van je gegevens! Hierin zie ik niet direct iets raars. Ik heb om die reden toch nog een keer een ticket aangemaakt. Ik heb hierin duidelijk aangegeven dat ik denk dat een monteur ter plekke weinig op zal kunnen lossen en dat we het in onze systemen moeten zoeken. We gaan binnenkort hierover contact met je opnemen. Zou je hier kunnen laten weten hoe dat gegaan is?


Dag Bram. Ik heb vandaag contact gehad met de helpdesk en nog een en ander doorgelopen. We gaan het nu proberen met omwisselen van Experiabox. Wordt vervolgd.


Beste Bram. Vorige week de Experiabox omgewisseld maar geen enkele verbetering helaas. Verbaasde me overigens wel dat mijn V10 niet werd omgewisseld voor de nieuwste Experiabox maar voor een andere V10. De aangemaakt melding/ticket is kennelijk afgesloten want KPN geeft bij bellen aan dat het meldingsnummer onjuist is. Kan jij die misschien laten heropenen want een oplossing heb ik nog niet. Bedankt weer!


@grotesmurf14 ik ga voor je kijken! Dat de Experiabox overigens niet is verwisseld voor een ander model is niet raar. Het is niet het model waar het aan zou liggen maar aan een storing in specifiek dat apparaat. Ik ga hier overleg plegen en laat vanuit daar weten wat ik voor je kan doen. Weet wel dat dit een aantal dagen zou kunnen duren. 


Hi @grotesmurf14. Excuus voor de lange wacht. Ik heb in de tussentijd contact gehad met de afdeling die gaat over het het televisie signaal. Op basis daarvan is besloten om toch nog een keer dit door te zetten. Omdat er binnen korte tijd meermaals voor hetzelfde probleem aansturing is gedaan wordt hier wel eerst nog een keer naar gekeken door een speciale afdeling. Zodra die weten wat er mis is of toch nog vragen hebben zullen ze op de gebruikelijke manier contact opnemen.


Dag Bram,

Ik heb op 2 februari de Experiabox wederom omgeruild, nu voor een V12. De afgelopen twee weken alle mogelijke combinaties getest maar geen enkele verbetering. Bij kanaalwisselingen staat het scherm 2-5 seconden stil, afhankelijk van tussen welke kanalen wordt geschakeld. Van de afdeling Casemanagement LSD heb ik na de laatste omruil niets meer gehoord helaas.

Met vriendelijke groet,

Fred Coesel


@grotesmurf14 de melding is zo te zien na het sturen van het modem gesloten. Dit ook omdat er van onze kant niks raars te zien is. Ik ben nog 1 keer op zoek gegaan naar oude topics waarin soortgelijke problemen voor komen. Het enige dat ik daarin nog gevonden heb is een topic waarbij het bleek te liggen aan zonnepanelen binnen het netwerk. Is er nog iets dergelijks waarvan je kan vermoeden dat dit het is?


Ik heb geen zonnepanelen of iets dergelijks in mijn netwerk. Alle mogelijke oplossingen hebben me ook behoorlijk wat moeite en geld gekost (monteur die superwifi heeft geïnstalleerd voor €207,-) maar geen enkele verbetering gebracht. Ik zou dan graag een financiële tegemoetkoming willen in de vorm van korting ergens op.


Beste Bram. Ik heb hier helemaal niks meer van gehoord en dat vind ik echt beneden peil. Er is helemaal niets veranderd terwijl ik tijd en geld in een oplossing heb geïnvesteerd. Graag alsnog reactie.


Ik heb geen zonnepanelen of iets dergelijks in mijn netwerk. Alle mogelijke oplossingen hebben me ook behoorlijk wat moeite en geld gekost (monteur die superwifi heeft geïnstalleerd voor €207,-) maar geen enkele verbetering gebracht. Ik zou dan graag een financiële tegemoetkoming willen in de vorm van korting ergens op.

Beste Bram. Ik heb hier helemaal niks meer van gehoord en dat vind ik echt beneden peil. Er is helemaal niets veranderd terwijl ik tijd en geld in een oplossing heb geïnvesteerd. Graag alsnog reactie.


@Bram_ 

Beste Bram. Ik heb hier helemaal niks meer van gehoord en dat vind ik echt beneden peil. Er is helemaal niets veranderd terwijl ik tijd en geld in een oplossing heb geïnvesteerd. Graag alsnog reactie.


Hi @grotesmurf14. Ik ben je mijn excuses verschuldigd. Ik weet niet zeker hoe en waarom dit topic me zo lang is ontschoten. Wel ga ik aan het werk om dat goed te maken.

Ik heb ondertussen nog een paar voorbeelden waarbij hetzelfde voorkomt. Deze heb ik gebundeld en doorgezet. Afhankelijk van dat antwoord kan verdere aansturing gedaan worden.

Wat betreft de kosten, het is duidelijk dat het installeren het probleem niet heeft opgelost. Wel heb je voor een deel van het bedrag Super Wifi versterkers terug gekregen. Daarom kan ik niet zonder inname daarvan het hele bedrag vergoeden.

Wat ik wil voorstellen is eerst het probleem oplossen via het proces dat nu loopt. En daarna kijken wat we kunnen afspreken over een vergoeding. 


Bedankt Bram, ik wacht het rustig af.


Heel herkenbaar probleem, via apple tv android tv of bv roku geen enkel issue. Via bekabelde aansluiting vd box ook niet maar zodra wireless gaat het mis…. Ook als ik bv via een range extender een dedicated area aanmaak en gebruik, alles via 5g en door een tplink mesh systeem prima wifi bereik in huis.

Dacht dat het wellicht aan bandbreedte of kanaalkeuze zou liggen maar lijkt echt een issue vd box te zijn… :(

 

 


Dag Bram. We zijn inmiddels drie maanden verder maar ik heb nog steeds niets gehoord helaas. Wat is de stand van zaken?


@Bram_ Weer 4 maanden verder maar nog steeds niets gehoord...