Skip to main content

Beste KPN. Ik heb de laatste weken/maanden regelmatig problemen met mijn (oude) tv ontvanger HMB2260. Eerst dacht ik dat het aan de modem (Experia box V10) lag. er is een monteur geweest en die heeft de nieuwe KPN Box 12 geinstalleerd. Maar dat heeft niet het gewenste resultaat. Ik heb gevraagd of ik niet de nieuwe tv ontvanger Arris vip5202 kan krijgen, maar dit was alleen voor nieuwe KPN kanten werd mij verteld. Ik merk dat bij KPN nieuwe klanten meer rechten hebben dan mensen die zoals ik al meer dan 20 jaar klant zijn met zowel interactieve tv als mobiele aansluiting. Ik overweeg nu toch echt om over te stappen naar een andere provider. Met vriendelijke groet Wilfried

 

Ik heb gevraagd of ik niet de nieuwe tv ontvanger Arris vip5202 kan krijgen, maar dit was alleen voor nieuwe KPN kanten werd mij verteld.

Dit klopt niet. Ook bestaande klanten konden een 5202 krijgen door het 4K abonnement te nemen. Als u nu een Hussel abonnement heeft geldt dit ook nog steeds voor u.

Als u een ouder abonnement heeft kunt u het om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan krijgt u de 7022 ontvanger.


Is de tv ontvanger met een kabel rechtstreeks op de KPN Box aangesloten? Er zit geen draadloze verbindingset tussen? Of iets dergelijks? 


beste Nick. Wat jij zegt klopt ook niet Ik heb vandaag een instructie filmpje over de nieuwe tv ontvanger van KPN gekeken en daar in wordt duidelijk gezegd dat nieuwe klanten de Arris vip5202 krijgen ook als ze geen 4K abonnement van nog eens extra €5,- per maand afnemen €5,- per maand. Ik heb het gevoel dat ik voor de gek word gehouden. Wilfried


Nee gewoon rechtstreeks, vanaf de box 12 naar de HMB2260


beste Nick. Wat jij zegt klopt ook niet Ik heb vandaag een instructie filmpje over de nieuwe tv ontvanger van KPN gekeken en daar in wordt duidelijk gezegd dat nieuwe klanten de Arris vip5202 krijgen ook als ze geen 4K abonnement van nog eens extra €5,- per maand afnemen €5,- per maand. Ik heb het gevoel dat ik voor de gek word gehouden. Wilfried

 

Dat voor de gek houden hier op het forum is not down hoor.

Je kunt de klantenservice bellen op het gratis nummer 0800-0402 en inspreken dat je een medewerker wilt spreken 

Ik denk dat je huidige tv ontvanger aan het eind van haar latijn is.


beste Nick. Wat jij zegt klopt ook niet Ik heb vandaag een instructie filmpje over de nieuwe tv ontvanger van KPN gekeken en daar in wordt duidelijk gezegd dat nieuwe klanten de Arris vip5202 krijgen ook als ze geen 4K abonnement van nog eens extra €5,- per maand afnemen €5,- per maand. Ik heb het gevoel dat ik voor de gek word gehouden. Wilfried

Dit was in de oude situatie zo, nieuwe klanten krijgen nu standaard de Android TV DIW7022 in bruikleen. Als bestaande klant kun je overstappen met een nieuw jaarcontract op de nieuwste ontvanger. Wil je een 4K ontvanger op het oude platform, dan kun je alsnog hussel 4K voor €2,50 per maand extra aanvragen. 


Ik heb met de klantenservice gebeld, gewoon in een woord SLECHTE service. Ik ben al meer dan 20 jaar klant met alle producten van kpn. Ze kunnen me alleen maar helpen als ik mijn abonnement aanpas maar dan kost me dan wel €2,50 per maand extra. Ik betaal al bijna €100,- per maand dan mag je toch wel verwachten dat alles goed werkt. Er gaat zeker een mail naar Tros rader, misschien kunnen zij mijn beter helpen dan KPN. Het hoort misschien niet op deze forum thuis maar wou het toch gezegd hebben. groetjes Zeer ontevreden jarenlange (nog) klant.

 


@Wilfried1969

“beste KPN”

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉

Een moderator (KPN medewerker) kijkt ook mee en helpt ook.

 

Als hij defect, bel 0800-0402 (gratis) en je kan hem omruilen.

Je kan ook 0800-0402 bellen en overstappen op het nieuwe KPN tv+ abonnement.

Dan krijg je de nieuwste KPN tv+ box (DIW7022)

En als je het vraagt, misschien ook nog korting.

 

€ 100,-- per maand?

Mag ik vragen wat daar allemaal inzit?

Ik betaal voor alleen KPN tv+ en 2 KPN tv decoders en 100/100 internet € 60,-- per maand.

 

De Arris 5202 wordt sinds eind januari niet meer aan nieuwe klanten geleverd.

Alleen de DIW7022 (en ook die is 4K, het is een Andoid media box).

 

P.S.

Ik heb gelukkig goede ervaringen met de klantenservice.

Gratis 0800-0402


ik heb interactieve tv alles in een compleet met plus pakket en ESPN compleet. De oude tv ontvanger omruilen is al vaker gedaan maar zonder resultaat, ook de modem is meerdere malen omgeruild. ook is er al een monteur langs geweest, allemaal zonder effect. Een nieuwe type tv ontvanger lijkt mijn nog de enige oplossing. 

 


ik heb interactieve tv alles in een compleet met plus pakket en ESPN compleet. 

Je kan altijd is in MijnKPN een proefberekening maken of je goedkoper uit bent met het husselpakket. Je kan sowieso niet overstappen op het 4k pakket van €2,50 per maand extra omdat je hiervoor geheel dient over te stappen op een ander pakket.  Je kan ook is bellen om te kijken of het nieuwe propositie bij je past, je krijgt dan beschikking voor een nieuwe ontvanger die draait op Android TV. Nadeel is dat je dan wel een nieuw jaarcontract aangaat. 


@Chrizziey 

Je kan volgens mij niet meer overstappen naar het Hussel pakket.

Hij kan wel berekenen of hij goedkoper uit is, maar alleen via KPN site. Zie hier. 

Je stapt dan over op KPN tv+ abonnement met de nieuwe DIW7022 

4K pakket voor 2 zenders zou ik niet doen. 


Ik wil helemaal niet overstappen, ik wil gewoon wat ik nu heb maar dan wel zonder problemen. wat moet ik met een Android tv bij een nieuw pakket. ik heb pas een nieuwe tv gekocht. En voor KPN is het toch het proberen waard om hier een nieuw tv ontvanger te plaatsen om zo mijn probleem op te lossen, en een tevreden  klant te hebben.


Ik wil helemaal niet overstappen, ik wil gewoon wat ik nu heb maar dan wel zonder problemen. wat moet ik met een Android tv bij een nieuw pakket. ik heb pas een nieuwe tv gekocht. En voor KPN is het toch het proberen waard om hier een nieuw tv ontvanger te plaatsen om zo mijn probleem op te lossen, en een tevreden  klant te hebben.

 

Bel, gratis, 0800-0402

Zeg dat de KPN decoder Arcadyan HMB2260 defect is.

Dan krijg je zeer snel een nieuwe (Arcadyan HMB2260 of Arris 2952). 

 

De overige informatie kan je als tips zien.


Je kan altijd is in MijnKPN een proefberekening maken of je goedkoper uit bent met het husselpakket.

een klant die nog een abonnement heeft van voor Hussel kan nu niet meer aanpassen naar een Hussel abonnement. Dat word een TV+ abonnement met de 7022 ontvanger. 

Je kan sowieso niet overstappen op het 4k pakket van €2,50 per maand extra omdat je hiervoor geheel dient over te stappen op een ander pakket.

Klanten die nu wel een Hussel abonnement hebben kunnen nog steeds het 4K abonnement nemen voor € 2,50 extra. Voor 6 maanden lang. Dlarna kunnen ze het weer opzeggen. Kost dus 16 euro. De ontvanger blijft dan.


Ik wil helemaal niet overstappen, ik wil gewoon wat ik nu heb maar dan wel zonder problemen. wat moet ik met een Android tv bij een nieuw pakket. 

U krijgt helemaal geen Android tv. De 7022 ontvanger draait op het besturingssysteem "Android TV".


beste Nick. Wat jij zegt klopt ook niet Ik heb vandaag een instructie filmpje over de nieuwe tv ontvanger van KPN gekeken en daar in wordt duidelijk gezegd dat nieuwe klanten de Arris vip5202 krijgen...

Dat is dan een oud filmpje. Want nieuwe klanten krijgen nu de 7022 ontvanger. De 5202 word helemaal niet meer uitgegeven aan nieuwe klanten. 

De enige manier om nu nog een 5202 te krijgen is:

  • U moet een Hussel abonnement hebben.
  • Daarbij moet u de 4K optie nemen voor € 2,50 extra gedurende 6 maanden. Daarna mag het weer opgezegd worden. De 5202 blijft dan.

Andere manieren om een 5202 te krijgen zijn er niet.


Je kan altijd is in MijnKPN een proefberekening maken of je goedkoper uit bent met het husselpakket.

een klant die nog een abonnement heeft van voor Hussel kan nu niet meer aanpassen naar een Hussel abonnement. Dat word een TV+ abonnement met de 7022 ontvanger. 

 

Klopt, mijn fout.  Hoeft niet niet als maar benoemd te worden, dat had @joop2011 ook al gezegd. 😉.

 

Klanten die nu wel een Hussel abonnement hebben kunnen nog steeds het 4K abonnement nemen voor € 2,50 extra. Voor 6 maanden lang. Dlarna kunnen ze het weer opzeggen. Kost dus 16 euro. De ontvanger blijft dan.

Ja dat zeg ik toch ook? De klant kan niet overstappen @Nick83 omdat deze nog een Alles in 1 pakket zit. Dus jouw advies is dan weer zinloze informatie. 😉


ik heb interactieve tv alles in een compleet

Als je zonder dat abonnement te wijzigen een vervanging van een ontvanger wilt dan krijg je de Arris VIP2952. Die is technisch gelijk aan de Arcadyan hmb2260 maar die laatste is er niet meer.

Je hebt géén Hussel abo (uitgegeven okt 2019 - 23 jan. 2023) dus ook geen recht op een 5202.

Je kúnt '’verlengen'’ naar het huidige abonnement “combivoordeel”. Daarbij krijg je de opvolger van de 5202, namelijk de DIW7022.

Bij Alles in 1 krijg je een HD ontvanger VIP2952 (en soms nog de HMB2260)

De 5202 wordt alléén verstrekt bij het Hussel ( okt 2019- jan 2023) abonnement (nu dus alleen omruil binnen dat abonnement).
Het Hussel abonnement en dus de 5202 is niet mogelijk als je nu (nog) Alles in 1 hebt.

De 7022 is alléén beschikbaar bij het nieuwste abonnement (sedert 23-01-2023).


Hallo @Wilfried1969, hier dan een reactie van een KPN moderator. Als een apparaat niet meer goed werkt, kan dat gewoon vervangen worden. Nu zie ik dat er voor jou een melding is aangemaakt bij de Technsiche Dienst om de storingen die jij hebt gemeld, verder te onderzoeken. 

Laten we afspreken de uitkomst af te wachten.