Skip to main content

Ik heb via marktplaats een oude KPN TV-ontvanger gekocht voor een tv op zolder.

Alleen werkt deze niet, ik krijg een foutmelding. Ik heb geprobeerd om naar fabrieksinstellingen te gaan, maar nu werkt niets meer. Nieuwe software laden lukt niet.

Is er een manier om dit weer werkend te krijgen?

Alvast bedankt.

@RobSterre Oude ontvangers moet u nooit op Marktplaats kopen, want deze werken vrijwel zeker niet. Alleen ontvangers die door KPN zijn geleverd bij een abonnement op Interactieve TV of Digitenne zijn geactiveerd door KPN.

Als u een abonnement op Interactieve TV of Digitenne van KPN heeft en uw ontvanger is defect, dan kunt u een nieuwe ontvanger bij KPN aanvragen. De oude ontvanger wordt dan gedeactiveerd, en moet teruggestuurd worden naar KPN.

Piet.


Dat gaat niet werken.

Dat is illegaal en niet toegestaan.

 

Alleen de door KPN zelf in bruikleen verstrekte KPN tv decoders kan je gebruiken. 


Je hebt TV van KPN ga ik maar van uit? Maar alleen met een ontvanger? Dan gaat dit niet werken. Als je een 2de ontvanger aan wilt sluiten dan zou je deze toch echt via KPN aan moeten vragen (en hier vervolgens maandelijks voor moeten betalen). Je krijgt wel vanaf de 2de ontvanger, die je via KPN afneemt, het opname pakket gratis.


@P.J.M. van der Vooren

@Joris62 

Grappig, gelijktijdig. 😉😊


Je had beter een  nieuwe goedkoper Android box kunnen kopen voor nog geen 30 euro bij bol of Amazon, kpn iTV app er op en kijken .


Ziggo heeft op het Ziggo-forum een aardig artikel staan over het kopen van apparatuur via Marktplaats:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-apparatuur-kopen-via-Marktplaats-Lees-eerst-dit/td-p/1064551

Dat geldt eigenlijk ook voor KPN-apparatuur. Dus het advies is vrijwel altijd: niet doen.

Piet.


Ik heb via marktplaats een oude KPN TV-ontvanger gekocht voor een tv op zolder.

Alleen werkt deze niet, ik krijg een foutmelding. Ik heb geprobeerd om naar fabrieksinstellingen te gaan, maar nu werkt niets meer. Nieuwe software laden lukt niet.

Is er een manier om dit weer werkend te krijgen?

Alvast bedankt.

Nee, @RobSterre want die is illegaal gekocht en je maakt je dus schuldig aan heling. Netwerkapparatuur van KPN zoals modems en tv-decoders zijn altijd in bruikleen aan consumenten en kunnen dus niet gekocht en mogen dus niet verkocht worden en gaan gelukkig dus ook niet werken.

 

 


Hallo @RobSterre ,

Deze ontvanger gaat niet werken. KPN gaat die ontvanger ook niet activeren. 

Je kunt via MijnKPN of via 0800-0402 een extra ontvanger huren voor vijf euro per maand.  


Hopelijk krijgen we snel ook een reactie van @RobSterre 😉😊


Hopelijk krijgen we snel ook een reactie van @RobSterre 😉😊

Ik denk het niet. Die is zich rot geschrokken van de commentaren.😀


JanD schreef:

Nee, @RobSterre want die is illegaal gekocht en je maakt je dus schuldig aan heling.

Dit is niet juist.


JanD schreef:

Nee, @RobSterre want die is illegaal gekocht en je maakt je dus schuldig aan heling.

Dit is niet juist.

 

@wjb , als je iets illegaals koopt, dan maak je je volgens mij ook schuldig aan heling.

Zelfs al weet je het op dat moment niet.

Er wordt van uitgegaan dat je het had kunnen weten. 


joop2011 schreef:

@wjb , als je iets illegaals koopt, dan maak je je volgens mij ook schuldig aan heling.

Zelfs al weet je het op dat moment niet.

Er wordt van uitgegaan dat je het had kunnen weten.

Nee, dat is pertinent niet zo.

KPN doet in haar Algemene Voorwaarden impliciet afstand van het eigendom door het laten afkopen bij niet inleveren van in bruikleen gegeven apparatuur.

Er is dan ook geen sprake van heling immers daar is alleen sprake van als het gekochte goed door de verkoper via een misdrijf verkregen is.