Skip to main content

Ik heb een bestaand abonnement bij Viaplay (jaarabonnement, goedkoper dan een maandabonnement voor Viaplay via KPN) en ik wil graag Viaplay kijken op mijn TV toestel. Hoe regel ik dat ? 

  • Activeren van Viaplay abonnement via KPN leidt tot een extra abonnement en dus tot dubbele kosten, en dat wil ik uiteraard vermijden
  • Ik wil wel Viaplay kijken via kanaal 225 of een app via de KPN box, met het bestaande (rechtstreekse) Viaplay abonnement. 

Dank,

Hallo @Piëdr-O ,

Dat kijken via kanaal 225 kan alleen maar als je het abonnement via KPN hebt afgesloten. 
 

Je bent dan misschien duurder uit, maar je hebt dan wel (nu nog) dit voordeel. En je komt mogelijk in aanmerking voor een entertainmentkorting. 
 

Lees meer over Viaplay via KPN op : 

 


OK, dank. Jammer dat het niet kan.


Als je een recente smart tv hebt, met ethernetkabel aan internet, kan het zijn dat je tv een viaplay app heeft en dat je het op die manier kan afspelen.

 

https://help.viaplay.com/nl/aan-de-slag-op-de-smart-tv/


Je kunt gewoon op je tv kijken, het is daarvoor niet nodig het abonnement via kpn te hebben:

Smart-tv van af 2018. LG, Samsung, Sony, Philips (android-tv) en Hisense

Streaming apparaat (bv een streamingbox als de Nokia 8000 Nokia 8010, of een Apple TV box), Chromecast Google-tv met afstandsbediening (vanaf slechts € 40 is je niet-smart tv een smart-tv 🙂 )

Laptop met hdmi met je tv verbinden en dan naar http://viaplay.com .

En last but not least: als je het recente abonnement van kpn hebt (van af 23 januari af te sluiten) krijg je de TV+ box met daarin de Viaplay app.

In de boxen van Arris en Arcadyan gaat de Viaplay app niet komen.


Het is lekker makkelijk om alles in 1 te nemen geen omkijken naar maar bij problemen bij wie moet je wezen?


Euh, wat bedoel je, @J.D.P ? 

Alles in 1 (abonnement met die naam bestaat niet meer) is internet, televisie en vaste telefoon. Wat heeft een Viaplay abonnement daarmee te maken?

Waar je moet wezen? Als je Viaplay wel via kpn hebt?

Slecht of niet-werkend Formule 1 kanaal 225 bij kpn.

Al het overige bij Viaplay zelf.


Dank @PeterG. Ik moet dus aan zo'n TV+box zien te komen. Via die box kan ik inderdaad met mijn eigen viaplay abonnement kijken, zelf heb ik helaas een Arris box. 

 


Nou, je moet niks. @Piëdr-O . In ieder geval niet wat betreft het nieuwe abonnement met de nieuwe TV+ box van kpn.

Ook ik heb officeel nog de Arris vip2952. En met de app in mijn smart-tv van Viaplay gaat het prima. Tijdens kijken naar Viaplay staat de Arris uit.

Smart-tv

Zelf heb ik een prima smart-tv waar de app van Viaplay in zit.

Eigen streaming apparaat

Verder heb ik voor de oudere slaapkamer tv nog de Nokia 8000 box ( € 80 ) gekocht.

Maar voor de helft van het geld ( Nu maar € 32,99 !! ) heb je al de Chromecast HD met afstandsbediening en Google-TV, waar je ook álles mee kan!