Skip to main content

Dat de volumes van verschillende kanalen niet gelijk zijn dat ligt aan KPN.

Zijn behoren er voor te zorgen dat de volumes zo gelijk mogelijk zijn.

Dit probleem ligt niet bij de gebruikers.

Het volume kan natuurlijk altijd geregeld worden maar dit moet niet noodzakelijk zijn.

Zo gewoon blijven klagen is voor zover nu bekend de enigste remedie

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je opmerking

Het ligt volgens mij niet aan KPN,maar aan de betreffende zenders, die zenden allemaal met hun eigen geluidssterkte uit, vandaar dat er op een tv-toestel bij de geluidsinstellingen altijd een instelling te activeren is die de geluidsinstellingen van de verschillende zenders gelijk maakt, dus als jij op NPO1 met de volumeknop op 10 voor jou een aanvaardbare geluidssterkte vindt en je overschakelt naar een andere zender hoor je het geluid even hard.

 


Het ligt wel aan KPN.

Ziggo had hetzelfde probleem en heeft dit na meerdere klachten verholpen.

KPN kan zelf de volumes van alle zenders instellen


Het ligt wel aan KPN.

Ziggo had hetzelfde probleem en heeft dit na meerdere klachten verholpen.

KPN kan zelf de volumes van alle zenders instellen

Hallo @Wijd als je dat zo zeker weet, wacht dan even de reactie van KPN af.

Succes.

 


Hoi @Wijd, welkom op het forum! Het klopt dat de kanalen niet allemaal hun geluid op hetzelfde niveau hebben. Wij krijgen elk kanaal aangeleverd als een stream met video en audio. Elke stream heeft dan z'n eigen geluidssterkte. Wij bewerken alle streams door ze door een transcoder te laten lopen. Dit is een apparaat die de stream omzet naar een format dat door ons systeem uitgezonden kan worden. Hierbij proberen we om ze qua audio allemaal zo gelijkmatig mogelijk te krijgen.

We hebben verschillende transcoders. Maar we hebben alsnog heel veel meer tv kanalen. Hierdoor kunnen we niet voor elke stream individueel steeds de instellingen aanpassen. Dat is te veel werk voor de tijd die we hebben. Hierdoor is het onvermijdelijk dat er volumeverschil blijft. Als we dit wel steeds voor elke stream zouden aanpassen, zou dit ook de kosten erg omhoog brengen. Wat dan ook weer een effect zou hebben op de abonnementsprijs.


Gelijk wordt geprobeerd om deze discussie in de kiem te smoren door het over geld te hebben.

Dus we laten het maar zo.

Belachelijke onzin

 


Oh, je mag er prima verder over discussiëren als je wilt, Wijd. Ga je gang. Ik vertel je alleen hoe het technisch in elkaar zit, en waarom we op het moment in ieder geval niet van plan zijn hier verder grote aanpassingen in te doen. Als we geluidsverschil kunnen verkleinen door andere optimalisaties in het systeem, dan zullen we dat natuurlijk doen. Maar verwacht geen grote veranderingen.


Ik ga hier niet eindeloos over discussiëren.

Ik weet dat het technisch mogelijk is en dat er m.n. in het verleden veel klachten over waren en het lijkt bij KPN nog zijn.

Het is de macht, de arrogantie en het geld ,welke er voor zorgen dat consumenten wel betalen maar niet hetgeen krijgen waar ze voor betalen, minder kwaliteit en meer kwantiteit.

Dit is in deze samenleven reeds een bekend begrip.


Het lijkt wel dat de verschillen in geluidsnivo flink verhoogd zijn de afgelopen tijd. Tot voor een paar maanden terug bijna geen last van gehad. Nu schrik je je af en toe dood als je van kanaal verandert en het geluid meer dan de helft teruggeschroefd moet worden. KPN, het lijkt me wel een aandachtspunt voor klanttevredenheid.


Er is maar één antwoord want KPNzelf zegt”hier niets aan te kunnen doen” onzin natuurlijk.

Het is de arrogantie van de macht zoals we wel meer in dit land meemaken


IK ervaar hier hetzelfde probleem. Een Samsung TV met een Sonos Beam gen 2. Bij het overschakelen naar de NPO-zenders is het geluid zachter dan bij de commerciële zenders. 


Dat ligt niet aan KPN, daarom heb je op de meeste tv toestellen de mogelijkheid om het geluidsniveau te egaliseren,  dus op welk kanaal je ook zit, het geluidsniveau is altijd gelijk.

 


Goede tip JanD. Scheelt al heel veel.

Bedankt!!


Goede tip JanD. Scheelt al heel veel.

Bedankt!!

Graag gedaan @Lilian25