Skip to main content

Sinds een aantal dagen hebben wij interactieve tv van kpn. Nu valt ons op dat wij via terugkijken helemaal niet kunnen vooruitspoelen. Een paar minuten lukt en daarna krijgen wij de melding dat het niet mogelijk is. Dat het bij een reclame niet kan is logisch maar als het progamma weer verder gaat is het ook niet mogelijk.

 

met vriendelijke groet,

K Bronswijk

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Vooruit spoelen kan alleen bij opnames. Bij terug kijken niet. Dat is altijd al zo geweest.


Goedenavond @KBronswijk! Leuk dat jij je weg hebt gevonden naar ons Forum! :thumbsup_tone4:

Dat is jullie goed opgevallen, het antwoord van @Nick83 klopt: 

Let op:
Voor sommige zenders (RTL 4-7, SBS 6-9, Fox en MTV) is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden.


En onder de veelgestelde vragen over Terugkijken staat uitgelegd:

Ik kan reclames bij programma’s van commerciële zenders niet doorspoelen.

Helaas is het vanwege commerciële doeleinden niet mogelijk om programma’s door te spoelen van RTL en SBS. Echter is het wel mogelijk om alle programma’s gratis terug te kijken.

Tip: Met het Opnemen pakket van KPN kun je uiteraard wel gewoon doorspoelen wanneer je programma’s hebt opgenomen.

Hopelijk geniet je ondanks deze voorwaarde nog van onze interactieve TV! :blush: ​​​​​​​


Doorspoelen is bij Terugkijken en Begin Gemist (groene knop) niet mogelijk bij de volgende zenders:

RTL 4, 5, 7, 8, Z, Lounge, Crime en Telekids

SBS 6 en 9, Veronica, NET 5

Comedy Central, Spike.

Dit kan bij geen enkele provider. De commerciëlen willen graag dat je ook de reclameblokken kijkt.

Je kunt het omzeilen als je het opnemenpakket neemt. Als je dat hebt dan kun je het opnemen (rec knop; in de gids opnamen plannen met die knop). Tijdens afspelen van een opgenomen programma is doorspoelen, ook bij bovenstaande zenders, wel mogelijk.


Dat snap ik. Echter kunnen wij bij geen enkele zender vooruitspoelen. Dit is niet mogelijk krijgen wij in beeld. NPO 1, 2, en 3 zijn de enige zenders waar dit niet het geval is


Dat zijn ook de enige NLD zenders waar het wel mag.

Noem eens een andere zender waarbij je het probeert, maar melding krijgt dat het niet mogelijk is.


Mijn vraag is beantwoord. Denk dat we bij onze vorige provider gewoon geluk gehad hebben. Daar konden we bijvoorbeeld mtv gewoon doorspoelen bij de reclames. 

Bedankt allen!


Fijn om te lezen dat jouw vraag beantwoord is! Geen dank! Mochten er nog vragen zijn, dan weet je ons te vinden! :wink:


Misschien een late reactie maar ik vind de informatievoorziening hierover slecht.
Er wordt nog steeds overal vermeld dat: “Vooruitspoelen van sommige zenders (RTL 4-7, SBS 6-9, Fox en MTV) niet mogelijk is.” Maar dit geldt dus gewoon voor alles behalve Ned1, 2 en 3? Bizar!
Het gaat mij niet om het overslaan van de reclame…
Maar als ik een LANG programma half heb gezien maar iets anders moest doen, kan ik dat later niet half doorspoelen maar moet ik het gewoon weer helemaal bekijken?

Dit vind ik een zeer slechte service van Interactieve TV van KPN, wat maar zeer beperkt interactief blijkt… 


Maar als ik een LANG programma half heb gezien maar iets anders moest doen, kan ik dat later niet half doorspoelen maar moet ik het gewoon weer helemaal bekijken?

Dit vind ik een zeer slechte service van Interactieve TV van KPN, wat maar zeer beperkt interactief blijkt… 

@John van de Rest . Dit is bij álle providers het geval. De zenders vereisen het niet kunnen doorspoelen bij "Terugkijken”. (Replay bij Ziggo)

Verder kijken van af het moment waar je stopt? Start op dat moment een opname… moet je wel het opnemenpakket hebben.


Belachelijk dat die k#treclames op deze manier door je strot geduwd worden...wanneer realiseert men zich eens dat NIEMAND odie kolerezooi bekijkt....reclames ...zooooo ouderwets en achterhaald......en KPN loopt vrolijk mee in de pas want dan kan er een onbenullig opneempakketje gesleten worden! Macht aan de grote reclameboys....wat nou RECHTEN? WELKE RECHTEN? 

En KPN? Meelopers en knipmessen..


Belachelijk dat die k#treclames op deze manier door je strot geduwd worden...wanneer realiseert men zich eens dat NIEMAND odie kolerezooi bekijkt....reclames ...zooooo ouderwets en achterhaald......en KPN loopt vrolijk mee in de pas want dan kan er een onbenullig opneempakketje gesleten worden! Macht aan de grote reclameboys....wat nou RECHTEN? WELKE RECHTEN? 

En KPN? Meelopers en knipmessen..

Wat wil je dan, dat KPN stopt met die zenders?


@ienneb990 

KPN kan die zenders (RTL, Talpa-groep) alleen doorgeven als ze akkoord gaan met de voorwaarden die die zendereigenaren stellen. En dat is dus dat bij Terugkijken bij KPN maar ook bij Replay bij Ziggo doorspoelen NIET mogelijk is. Bij geen enkele provider dus.


Goedemorgen beste de programma's opnemen die u wilt kijken. dan kan u de reclames door spoelen.🙂👍


Wat een boosheid omtrent reclames. Zo'n reclameblok maakt het dat wij tegen het huidige tarief de stations kunnen bekijken, zonder reclame zou het tarief een paar keer hoger worden. Het zijn John de Mol en andere ‘bazen’ die bepalen wat zij voor doorgifte willen hebben. Als alle doorgiftemaatschappijen dit geweigerd zouden hebben zou het anders kunnen, maar dit is langzaamaan zo gegroeid. Ik zou ook zeggen als KPN of andere distributeurs dit zouden weigeren, zijn de rtl-len en de sbs-en ook nergens meer en gaan ze over de kop, want niemand kijkt meer...wellicht wordt het tijd voor een nieuw model..want het wordt al maar duurder. 


Kan bij ESPN ook niet vooruit spoelen dit kon bij T-mobile wel en dat is dan een zender waar je flink voor betaald. En verder spelen vanaf moment dat je stopt zou ook moeten kunnen dit kan bijvoorbeeld via NLZIET. 

Oh en ook erg vreemd bij mij als ik dan toch per ongeluk op spoelen druk begint de stream weer van voren af aan. 

Ben erachter dat dit allen bij ultrahd kanaal is van espn


Recent overgestapt van ZIGGO naar KPN, ben bang dat ik na een jaar weer terug switch.

De next box is een stuk sneller dan de media box van KPN. En het vooruitspoelen een stuk beter geregeld.

Alle zenders kun je vooruit en terug spoelen zonder problemen. De reclame blokken op de commerciële zenders zoals hier al eerder genoemd zijn wel geblokkeerd. Maar vind ik een minder groot probleem dan helemaal niet kunnen doorspoelen.

 

bij opnames is dit net als bij KPN wel mogelijk. Dan kun je alles doorspoelen. Voordeel bij ZIGGO. De reclame blokken zijn donkerder gekleurd in de tijdbalk. Kun je meteen zien wanneer je weer verder kunt gaan kijken.

 

weet niet of er ergens een wensenlijstje of tips zijn. Waar je dit soort zaken kunt doorgeven. Maar zou als KPN ook eens even bij de concurrent kijken hoe die dit hebben ingericht.

 

Dat doorspelen is al het eerste minpunt.

 

 


Uit irritatie dit forum opgezocht… Klaag zelden of nooit maar bij deze dus toch! Zojuist op de helft van een programma uit de streaming gegooid. Waardoor ik genoodzaakt ben de hele aflevering opnieuw te kijken?! “Forwarding not possible”, klaarblijkelijk enkel wanneer opgenomen. Echt zeer slecht 👎 


Doorspoelen is bij Terugkijken en Begin Gemist (groene knop) niet mogelijk bij de volgende zenders:

RTL 4, 5, 7, 8, Z, Lounge, Crime en Telekids

SBS 6 en 9, Veronica, NET 5

Comedy Central, Spike.

Dit kan bij geen enkele provider. De commerciëlen willen graag dat je ook de reclameblokken kijkt.

Je kunt het omzeilen als je het opnemenpakket neemt. Als je dat hebt dan kun je het opnemen (rec knop; in de gids opnamen plannen met die knop). Tijdens afspelen van een opgenomen programma is doorspoelen, ook bij bovenstaande zenders, wel mogelijk.

Het is niet waar dat dit bij geen enkele provider kan, bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan het systeem dat KPN gebruikt, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven. En aan te passen want het is heel hinderlijk, zeker als je een programma terugkijkt en je eerst nog door het slot van het programma daarvoor heen moet. 


Uit irritatie dit forum opgezocht… Klaag zelden of nooit maar bij deze dus toch! Zojuist op de helft van een programma uit de streaming gegooid. Waardoor ik genoodzaakt ben de hele aflevering opnieuw te kijken?! “Forwarding not possible”, klaarblijkelijk enkel wanneer opgenomen. Echt zeer slecht 👎 

Eens! En het is niet waar dat dit bij geen enkele provider kan, bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan het systeem dat KPN gebruikt, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven. En aan te passen want het is heel hinderlijk, zeker als je een programma terugkijkt en je eerst nog door het slot van het programma daarvoor heen moet. 


Recent overgestapt van ZIGGO naar KPN, ben bang dat ik na een jaar weer terug switch.

De next box is een stuk sneller dan de media box van KPN. En het vooruitspoelen een stuk beter geregeld.

Alle zenders kun je vooruit en terug spoelen zonder problemen. De reclame blokken op de commerciële zenders zoals hier al eerder genoemd zijn wel geblokkeerd. Maar vind ik een minder groot probleem dan helemaal niet kunnen doorspoelen.

 

bij opnames is dit net als bij KPN wel mogelijk. Dan kun je alles doorspoelen. Voordeel bij ZIGGO. De reclame blokken zijn donkerder gekleurd in de tijdbalk. Kun je meteen zien wanneer je weer verder kunt gaan kijken.

 

weet niet of er ergens een wensenlijstje of tips zijn. Waar je dit soort zaken kunt doorgeven. Maar zou als KPN ook eens even bij de concurrent kijken hoe die dit hebben ingericht.

 

Dat doorspelen is al het eerste minpunt.

 

 

Helemaal mee eens! Ik wil ook zsm terug naar Ziggo. 


Wat een boosheid omtrent reclames. Zo'n reclameblok maakt het dat wij tegen het huidige tarief de stations kunnen bekijken, zonder reclame zou het tarief een paar keer hoger worden. Het zijn John de Mol en andere ‘bazen’ die bepalen wat zij voor doorgifte willen hebben. Als alle doorgiftemaatschappijen dit geweigerd zouden hebben zou het anders kunnen, maar dit is langzaamaan zo gegroeid. Ik zou ook zeggen als KPN of andere distributeurs dit zouden weigeren, zijn de rtl-len en de sbs-en ook nergens meer en gaan ze over de kop, want niemand kijkt meer...wellicht wordt het tijd voor een nieuw model..want het wordt al maar duurder. 

Maar het ligt dus niet aan de reclamemakets of producenten want bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan het systeem dat KPN gebruikt, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven. En aan te passen want het is heel hinderlijk, zeker als je een programma terugkijkt en je eerst nog door het slot van het programma daarvoor heen moet.  


Maar het ligt dus niet aan de reclamemakets of producenten want bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan het systeem dat KPN gebruikt, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven.

Nee, het ligt niet aan de techniek maar aan de commerciële afspraken tussen kpn en de zenders. Het is een simpele centenkwestie, niet meer en niet minder.


@ienneb990

KPN kan die zenders (RTL, Talpa-groep) alleen doorgeven als ze akkoord gaan met de voorwaarden die die zendereigenaren stellen. En dat is dus dat bij Terugkijken bij KPN maar ook bij Replay bij Ziggo doorspoelen NIET mogelijk is. Bij geen enkele provider dus.

Het is niet waar dat dit bij geen enkele provider kan, bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan het systeem dat KPN gebruikt, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven. En aan te passen want het is heel hinderlijk, zeker als je een programma terugkijkt en je eerst nog door het slot van het programma daarvoor heen moet. 


Maar het ligt dus niet aan de reclamemakets of producenten want bij Ziggo kun je de reclames niet doorspoelen maar de programma’s zelf wel. Dus het ligt aan het systeem dat KPN gebruikt, het lijkt me eerlijker om dat gewoon toe te geven.

Nee, het ligt niet aan de techniek maar aan de commerciële afspraken tussen kpn en de zenders. Het is een simpele centenkwestie, niet meer en niet minder.

Hoe verklaar je dan dat het bij Ziggo wel kan?


Aanpassen zal waarschijnlijk niet zomaar gebeuren. Er word vaker om gevraagd. En er gebeurt niets mee.