Skip to main content

Sinds één van de laatste versies van de TV+ firmware of app werkt de app VPN Client Pro niet meer goed.

De app start nog wel maar de achtergrond van het Apps scherm blijft zichtbaar en alleen de zoek functie is te starten via de app.

De app start als onderstaand…

...en welke knop je ook gebruikt op de afstandsbediening, altijd wordt de zoek functie gestart en die is ook niet meer te beëindigen behalve door de app te sluiten met de home knop..

 

Ik ben vandaag veelvuldig in contact geweest met de developers achter deze app en hun conclusie is dat de oorzaak in de TV+ Box gezocht moet worden.

 

@Erik_, Kan jij dit voorleggen aan het TV developmentteam?

@Erik_, Hierbij nog wat extra informatie voor het TV developmentteam.

Als ik de app vanuit het instellingen menu start dan wordt deze wel correct gestart.

 

Mijn vermoeden is dus echt dat de TV+ app (wat de Android TV launcher is) de verkeerde activity van de app opstart (activity met category LAUNCHER i.p.v. met category LEANBACK_LAUNCHER).


Zojuist de mail ontvangen dat ik de TV+ Box voor 31 augustus moet retourneren.

Eens kijken of het in dit topic besproken issue nog verholpen kan worden voordat ik mijn TV+Box retour moet zenden.


Het team vindt dit een gek iets. Niet direct iets dat ze kunnen pinpointen aan onze kant dat dit zou doen. Dus zij denken dat VPN Client Pro de app toch niet op de juiste manier in de app store zet voor AndroidTV.


Het team vindt dit een gek iets. Niet direct iets dat ze kunnen pinpointen aan onze kant dat dit zou doen. Dus zij denken dat VPN Client Pro de app toch niet op de juiste manier in de app store zet voor AndroidTV.

De guidelines van Google geven aan dat het gewenst is om maar één app te publiceren en op basis van de in de app opgenomen launcher categories te bepalen voor welk type device de app gestart moet worden. Apps voor Android TV moeten voorzien zijn van de launcher category LEANBACK_LAUNCHER anders komen zij, naar ik begrepen heb, ook niet in de Google Play Store voor Android TV apparaten.

Het lijkt naar mijn persoonlijke mening toch echt iets te zijn in de TV+ app aangezien het starten van die VPN Client Pro app via het apps scherm binnen de instellingen wel goed gaat en alleen via de launcher van KPN (de TV+ app) niet.

Ook op andere Android TV apparaten, zoals mijn Sony Android TV en mijn Chromecast Google TV, werkt die VPN Client Pro app vlekkeloos als deze opgestart wordt vanuit de Android TV launcher. En dus is de enige plek waar het fout gaat bij het starten van die VPN Client Pro app vanuit de TV+ app wat feitelijk de door KPN ontwikkelde Android TV launcher app is. De kans dat het probleem dus in de TV+ app zit acht ik vele vele vele malen groter dan dat het in die VPN Client Pro app zou zitten. Met meer dan 1 miljoen downloads is dat natuurlijk ook niet zomaar een "amateur appje".

Heeft het TV+ developmentteam die VPN Client Pro app al een keer geïnstalleerd en dit fenomeen met eigen ogen aanschouwd. 


Ik heb ook nog even op de TV+ Box andere Android TV launchers gebruikt.

Via de launchers "ATV Launcher" en "Smart TV Launcher" werkt de VPN Client Pro app correct.

De launcher "Super Smart TV" laat hetzelfde probleem zien als de TV+ launcher van KPN.


Ook de Wireguard app wordt door de TV+ launcher opgestart met de User Interface voor Android telefoons/tablets terwijl via de andere launchers en via de apps onder instellingen wel de User Interface voor Android televisies opgestart wordt.


Ze gaan er verder naar kijken, wordt vervolgd dus. Ik geef die opmerking over Wireguard er ook nog even bij door!


Ze gaan er verder naar kijken, wordt vervolgd dus. Ik geef die opmerking over Wireguard er ook nog even bij door!

Ik denk dat ik, als ik m'n best doe, best nog wel een aantal andere apps kan vinden waarbij de User Interface voor telefoon/tablet gestart wordt i.p.v. de User Interface voor televisie.


Ze gaan er verder naar kijken, wordt vervolgd dus. Ik geef die opmerking over Wireguard er ook nog even bij door!

Ik denk dat ik, als ik m'n best doe, best nog wel een aantal andere apps kan vinden waarbij de User Interface voor telefoon/tablet gestart wordt i.p.v. de User Interface voor televisie.

Misschien mag jij voor dat onderzoek die tv+ box dan toch langer houden? 😉

Sowieso zijn er hier op het forum een paar goede en fanatieke testers actief, waar kpn misschien wat beter gebruik van zou kunnen maken. Het is maar een mening, dus doe ermee wat je wil, Erik.


Ze denken dat ze een oplossing hebben, wjb. Verwachting nu is dat die binnen een maand in een update meegenomen kan worden. 


Ze denken dat ze een oplossing hebben, wjb. Verwachting nu is dat die binnen een maand in een update meegenomen kan worden. 

Dat zou mooi zijn. Ik ben alleen "bang" dat ik het niet meer zal kunnen testen.


Ik ben alleen "bang" dat ik het niet meer zal kunnen testen.

Oh KPN, laat @wjb en @PeterG (en misschien enkele anderen), als ze het überhaupt nog willen, toch alsjeblieft die TV+ Box nog een jaar houden! 🏆


Ik heb 'm inmiddels niet meer @Arjan van B . 😢. Net vandaag op de bus gedaan. 


@wjb, doet de app het nu wel weer goed?


@wjb, doet de app het nu wel weer goed?

@Erik_, Ik moet nog wachten tot 7 september aangezien "mijn" TV+ Box nog niet voorzien is van de nieuwe TV+ app.

 


off-topic:

@ wjb  Heb jij de tv+ box dan nog?


off-topic:

@ wjb  Heb jij de tv+ box dan nog?

Op dit moment inderdaad nog wel.


@wjb, doet de app het nu wel weer goed?

De VPN Client Pro app en de WireGuard VPN app starten nu wel correct.

De fix in versie 1.118.2 van de TV+ app werkt.