Skip to main content
Vraag

Waar is de 24 uurs klok uit de radio app, zie nu alleen 12 uurs klok

• July 30, 2026
  • 30 reacties
  • 436 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik mis de 24 uurs klok in de radio app in KPN+. kijrg alleen de 12 uurs klok te zien

Ā 

30 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 30, 2026

Hallo ​@Joop TijnagelĀ ,

Dat zou aan die app kunnen liggen. Maar probeer dit eens:

In het Apps-menu rechtsboven, tijdens het ā€œtv-kijkenā€Ā door op het pijltje naar beneden te drukken (op de afstandsbediening), dan verschijnt de programma-info met rechtsbeneden de klok.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

De tv instelling staat op 24 uur, die apps dus nietĀ 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

Sorry die radio app zit ingebakken en is geen aparte app,Ā hoort bij het abonnementĀ 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

Alle zenders staan op 12 uur klok

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 30, 2026

Sorry die radio app zit ingebakken en is geen aparte app,Ā hoort bij het abonnementĀ 

Via de KPN TV + -app kun je geen radiozenders ontvangen.Ā 
Ā 

Of je gebruikt de TV-ontvanger, of je gebruikt een andere app.Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2026

Welke app bedoel je? Maak eens een foto van de button.Ā 

Kpn heeft geen aparte radio app.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

In het menu, van je zenders zitten vanaf 801-tot? alle radioĀ zenders van Nederland en met switch naar buitenland, dus als ik 809 intik krijg sky radio, etc, alls zenders hadden een 24 uurs klok na de laatste update is het nu een 12 uurs klok zeer irritant. We leven met een 24 uurs klok. GMT tijd.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 30, 2026

Dan gebruik je geen app, maar de gewone KPN-TV-ontvanger.Ā 
En mogelijk zie je de klok van jouw TV? Als dat zo is, dan kun je wat instellen in het menu van jouw TV.Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

Dat klopt, maar gewoon kpn+, dus waar is de 24 uurs klok ik gebruik een Sony Bravia met 24 uurs klok

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 30, 2026

Dat klopt, maar gewoon kpn+, dus waar is de 24 uurs klok ik gebruik een Sony Bravia met 24 uurs klok

Voor de zekerheid, check dit even:

U zet de 24-uurs klok op een Sony Bravia tv aan via het menu Instellingen, onder Systeem of Apparaatvoorkeuren.Ā [1]

Instellen van de klok

• Druk op deĀ HOME-knop of het tandwiel voorĀ Snelle instellingenĀ op uw afstandsbediening.
  • Ga naarĀ InstellingenĀ en kiesĀ SysteemĀ (ofĀ Apparaatvoorkeuren).
  • SelecteerĀ Datum en tijd.
  • ZetĀ Automatische datum en tijdĀ aan of kies de optie voor de 24-uursnotatie.Ā [1,Ā 2]

Wilt u weten hoe u de tijd permanent op hetĀ scherm laat weergevenĀ of loopt de klok op uw tvĀ niet gelijk?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2026

Het is gewoon 19:45. Ook in de radiogids.Ā 

Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

U zet de 24-uurs klok op een Sony Bravia tv aan via het menu Instellingen, onder Systeem of Apparaatvoorkeuren.Ā [1]

Instellen van de klok

• Druk op deĀ HOME-knop of het tandwiel voorĀ Snelle instellingenĀ op uw afstandsbediening.
  • ZetĀ Automatische datum en tijdĀ aan of kies de optie voor de 24-uursnotatie.Ā [1,Ā 2]

Wilt u weten hoe u de tijd permanent op hetĀ scherm laat weergevenĀ of loopt de klok op uw tvĀ niet gelijk?

Die staat aan, daarom vraag ik waar is de 24 uurs klok in de radio?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2026

Zie mijn screenshot, ​@Joop TijnagelĀ .

Verder weet ik echt niet wat je bedoelt.Ā 

Maak anders eens een foto en plaats die hier.Ā 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 30, 2026

Instellen van de klok

Die staat aan, daarom vraag ik waar is de 24 uurs klok in de radio?

In de KPN TV+-ontvanger is de 24-uurs-klok standaard.Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2026

Ik snap eindelijk wat je bedoelt na flink zoeken. Want ik gebruik die standaard radio screensaver niet.Ā 

Maar daar is het inderdaad momenteel niet de 24 uurs aanduiding.Ā 

Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 31, 2026

Ik snap eindelijk wat je bedoelt na flink zoeken. Want ik gebruik die standaard radio screensaver niet.Ā 

Maar daar is het inderdaad momenteel niet de 24 uurs aanduiding.Ā 

Ā 

Dankje Peter, sorry ik had ook een screenshot moeten makenĀ 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 31, 2026

Tsjaa, een screensaver van jouw TV-ontvanger is heel wat anders dan de door jou genoemde klok in een radio-app.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 31, 2026

Tsjaa, een screensaver van jouw TV-ontvanger is heel wat anders dan de door jou genoemde klok in een radio-app.

Waarom kan dat dan niet realtime meelopen, als ik een scrsaver vanuit Windows opstart loopt hijj realtime mee

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • July 31, 2026

De benoeming is misschien fout, maar de screensaver is gemaakt door KPN, dus terecht aangekaart bij KPN. Anders b.v. bij het gebruik van Google screensaver.Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 31, 2026

De benoeming is misschien fout, maar de screensaver is gemaakt door KPN, dus terecht aangekaart bij KPN. Anders b.v. bij het gebruik van Google screensaver.Ā 

Top man nu zijn we eruit, bedankt voor het meekijken en advies

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Joop Tijnagel, we hebben het doorgegeven aan het TV team. Men gaat hiermee aan de slag. Hopelijk is er dan snel weer de juiste tijdsweergave zichtbaar.Ā 

• Deelnemer
  • August 3, 2026

Hier hetzelfde probleem... en is best irritant…

Hopelijk snel verholpen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 3, 2026

Ik gebruik meestal de rijksmuseum screensaver. Daar klopt de klok wel, ​@diaantje74Ā .

Het euvel is bekend en zal dus hersteld worden. Vast deze weekĀ šŸ¤ž

• Deelnemer
  • August 3, 2026

Ik gebruik meestal de rijksmuseum screensaver. Daar klopt de klok wel, ​@diaantje74Ā .

Het euvel is bekend en zal dus hersteld worden. Vast deze weekĀ šŸ¤ž

Die vind ik niet zo mooi en tƩ opvallend

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 3, 2026

Doorgaans staat m'n tv uit met radio. Gaat naar de stereo set. ​@diaantje74Ā