Skip to main content

Wanneer het begonnen is weet ik niet, maar ik merkte laatst dat ik (anders dan daarvoor) niet meer alle programma's op BBC First kan terugkijken. Ik kan er geen patroon in zien. Van series is ene aflevering wel, de andere niet terug te kijken.

New Tricks: de ene wel, de andere niet terug te kijken. Dit is voor meerdere andere series ook zo.

  In het forum lees ik dat dit eerder is voorgekomen. Is dit beleid of een fout?

 

"Frisse start” maakte geen verschil.

Hallo @Alex PK omdat de BBC dat zo bepaald heeft, hetzelfde geldt voor de Duitse en Belgische zenders.

Daar heeft KPN geen invloed op.

Het is een rechtenkwestie.

Als je het opnemen-pakket hebt, kun je wel van te voren de opname instellen en dan alsnog later terug kijken, dat werkt wèl.

 


@JanD Dat het voor BBC1 en BBC2 niet kan is al lang zo. Het gaat mij echter om BBC First. Daar is een deel niet (meer) terug te kijken (en je kon jarenlang alles van BBC First terugkijken tot voor kort). Het lijkt me sterk dat de BBC nu opeens bepaalt dat van een bepaalde serie bv. aflevering 7 wél en aflevering 11 níet teruggekeken mag worden 🤔.

KPN heeft er helaas een handje van om het zenderpakket e.d. te wijzigen zonder dat ik daar een aankondiging van krijg. Ik hoor graag of dat hier ook het geval is, of dat er iets fout is gegaan.


@JanD , dat het een rechtenkwestie is betwijfel ik in dit geval: ik heb het zelf ook geconstateerd en dan zie je dat er twee opeenvolgende afleveringen van de al vaker uitgezonden serie New Tricks (uit hetzelfde seizoen) achter elkaar in de gids staan en dat de eerste wel en de tweede niet terug te kijken is (of omgekeerd, volstrekt arbitrair). De betreffende afleveringen zijn al wat ouder en zoals gezegd al vaker door BBC First uitgezonden en toen wel zonder beperkingen terug te kijken. Ik weet dat, omdat ik de meeste (zo niet alle) afleveringen al wel (soms twee keer of zo) bij BBC First gezien heb. Ik keek ze vrijwel altijd terug, omdat dat me qua tijdstip beter uitkwam én omdat je bij BBC First de reclame blokken ook bij terugkijken nog wel kunt overslaan.

Dat je bij BBC1 en 2 niets kunt terugkijken (maar wel opnemen) is mij ook bekend.

@Alex PK korte termijn advies: neem ze op, dan kun je ze wel "terug”kijken en dus ook de reclameblokken overslaan.


Goedemorgen @Alex PK en @Henk2304,

Wat @JanD aangeeft is correct. Dit wordt bepaald door de BBC en hier heeft KPN geen invloed op.

 

Om het iets te nuanceren in deze, want ik zie constateringen die deels kloppen, het volgende: 

De rechten waarover gesproken wordt is in deze niet programma gebonden, maar tijd gebonden. Er wordt dus voor een (groot) deel van de tijd afdracht gedaan om terug te kunnen kijken, maar niet alles. Dat resulteert in de versplintering van programma’s uit dezelfde serie/seizoen wel/niet terug te kijken.

Het opnemen is dan eigenlijk ook geen korte termijn advies, maar de enige manier om continuïteit te garanderen.


Het lijkt er inderdaad op dat programma's die beginnen ergens tussen 2.00 uur en 6.00 uur vaak niet terug te kijken zijn. Evenals overigens programma's die meer dan een paar dagen (3?) geleden zijn uitgezonden. Beter maar opnemen dus. 


Zoals ik het begrijp is het een geldkwestie. Ik zit bij een andere provider en heb daar hetzelfde probleem. Vandaar dat ik over wil stappen naar een provider die wél de rechten heeft gekocht. Je abonnement  is al duur genoeg. Prijzen gaan omhoog, de service voor de klant omlaag.


Ik heb bbc-first gemaild en daar kreeg ik netjes een mail terug dat het aan de provider lag, want bij mijn zoon die ziggo heeft kan het wel.

En inderdaad eerst kon je alle programma's terugkijken bij bbc-first.

 

 


De afgelopen dagen is er vrijwel niets meer terug te kijken bij BBC first. Dat maakt BBC first voor mij totaal oninteressant omdat de programma's die ik graag kijk worden uitgezonden op momenten dat ik niet in de gelegenheid ben om rechtstreeks te kijken. Opnemen is voor mij geen optie, ik wil spontaan kunnen gaan kijken,  niet tijden van tevoren al bezig zijn met wat ik wel of niet wil kijken.

Het zou heel jammer zijn als dit zo doorgaat met BBC first.  Het goede verdwijn, zoals met zoveel dingen tegenwoordig. 


De afgelopen dagen is er vrijwel niets meer terug te kijken bij BBC first. Dat maakt BBC first voor mij totaal oninteressant omdat de programma's die ik graag kijk worden uitgezonden op momenten dat ik niet in de gelegenheid ben om rechtstreeks te kijken. Opnemen is voor mij geen optie, ik wil spontaan kunnen gaan kijken,  niet tijden van tevoren al bezig zijn met wat ik wel of niet wil kijken.

Het zou heel jammer zijn als dit zo doorgaat met BBC first.  Het goede verdwijn, zoals met zoveel dingen tegenwoordig. 

Hallo, 

Wat voor een ontvanger heeft u?


De afgelopen dagen is er vrijwel niets meer terug te kijken bij BBC first. Dat maakt BBC first voor mij totaal oninteressant omdat de programma's die ik graag kijk worden uitgezonden op momenten dat ik niet in de gelegenheid ben om rechtstreeks te kijken. Opnemen is voor mij geen optie, ik wil spontaan kunnen gaan kijken,  niet tijden van tevoren al bezig zijn met wat ik wel of niet wil kijken.

Het zou heel jammer zijn als dit zo doorgaat met BBC first.  Het goede verdwijn, zoals met zoveel dingen tegenwoordig. 

Hallo, 

Wat voor een ontvanger heeft u?

Beste mensen, is er al duidelijkheid wanneer we weer alles terug kunnen kijken op BBC first?
of moet ik iets doen aan mijn ontvanger?


@Ratonesque

Ik heb een Experia Box V10


En dan icm een +Box?

Volgens mij zijn afleveringen terug te kijken totdat de nieuwe aflevering uitgezonden wordt.…

Afgelopen zondag wilde ik  64 kijken, maar zag dat het aflevering 2 was....in de gids teruggegaan naar vorige zondag, en ik kom 'm nog gewoon afspelen.

De nieuwe aflevering (er staat dan "nieuw" rechtsboven) kon ik vanaf het begin zien, maar na afloop daarvan viel mij op dat de eerste aflevering niet meer beschikbaar was voor terugkijken. Volgens mij is dat de systematiek die erachter zit.


Toch vreemd dat vanaf vandaag opeens terugkijken bbc first niet meer mogelijk is. 
Nog vreemder dat midsomer murders van dinsdag 1900 uur en die van 2000 uur wel op de tv terug te kijken zijn, maar weer niet via iTV (tablet)

Lijkt op een verkeerd geïmplementeerde update?


De programma's van BBC First zijn via de app (iTV) op tablet en telefoon sowieso niet terug te kijken.

Als je iets terug wilt kijken moet dit via de +Box,  of een andere KPN-decoder, en dan is het nog aan tijd gebonden. Van programma's die u terug kon zien is de nieuwe aflevering dan waarschijnlijk nog niet beschikbaar.


Bovenstaande geldt nu voor meer zenders zoals comedy channel


Het is weer zover: niet alle programma’s van BBC first kunnen teruggekeken worden. Volgens KPN heeft dit te maken met rechten. Maar waarom kunnen er wel bijvoorbeeld vandaag enkele programma’s wel teruggekeken worden? De klantenservice kon mij daar geen antwoord op geven. Ook op de site van KPN is hierover niets te vinden. 
Misschien kan iemand hier wel antwoord op geven. En misschien weet iemand of dit probleem opgelost kan worden.


Volgens mij zit het zo als ik het hierboven heb uitgelegd....maar het lijkt wel zo te zijn dat het aantal programma's dat je terug kunt kijken varieert…

De aflevering van Sixty Four van afgelopen zondag prime time is wel terug te kijken, maar de herhaling 's nachts weer niet...dus het lijkt erop dat alleen de aflevering die als eerste is uitgezonden (tot de volgende nieuwe aflevering, als u het nog kunt volgen 🙂) terug te kijken is.

Maar ik geef mijn mening graag voor een betere.


 Er staat een gemarkeerd antwoord in dit topic dat uitleg geeft over hoe het zit met Terugkijken op BBC First. 

 

Wat @JanD aangeeft is correct. Dit wordt bepaald door de BBC en hier heeft KPN geen invloed op.

 

Om het iets te nuanceren in deze, want ik zie constateringen die deels kloppen, het volgende: 

De rechten waarover gesproken wordt is in deze niet programma gebonden, maar tijd gebonden. Er wordt dus voor een (groot) deel van de tijd afdracht gedaan om terug te kunnen kijken, maar niet alles. Dat resulteert in de versplintering van programma’s uit dezelfde serie/seizoen wel/niet terug te kijken.

Het opnemen is dan eigenlijk ook geen korte termijn advies, maar de enige manier om continuïteit te garanderen.

 

Oftewel, het kan kloppen dat in de nacht uitgezonden programma's niet terug te kijken zijn, en programma's overdag wel. Daarnaast ook nog: Terugkijken gaat sowieso niet verder dan 7 dagen terug. Dus dat is ook een factor.

 

Verder, als je merkt dat bepaalde zenders ineens heel weinig terug te kijken hebben, reset dan je tv ontvanger eens (terug naar fabrieksinstellingen, te vinden bij de instellingen). Het kan ook zijn dat de communicatie tussen jouw ontvanger en ons platform niet ideaal is, waardoor de ontvanger niet goed weet wat wel en niet terug te kijken is. 


Helaas, ook een nieuw programma dat is uitgezonden op maandag 2 juli om 21.00 uur, is niet terug te kijken. Ook de herhalingen niet.

inmiddels de fabrieksinstellingen teruggezet en dus de tv ontvanger is gerestart. Helaas was dit niet de oplossing.

ik vrees dat ik moet leven met dit ongemak. Het zal misschien wel een financiële kwestie zijn.


Helaas, ook een nieuw programma dat is uitgezonden op maandag 2 juli om 21.00 uur, is niet terug te kijken. Ook de herhalingen niet.

inmiddels de fabrieksinstellingen teruggezet en dus de tv ontvanger is gerestart. Helaas was dit niet de oplossing.

ik vrees dat ik moet leven met dit ongemak. Het zal misschien wel een financiële kwestie zijn.

Nee. Er valt geen touw aan vast te knopen. Aflevering 2, Seizoen 1 om 6.00 op 3 juli is wel terug te kijken....afl 3 niet. Zal er wel mee te maken hebben dat het hele seizoen herhaald wordt waardoor er verbrokkeling optreedt, zoals @TijtheMan aangeeft.

Een tijd terug kon je nog wel de nachtuitzending terugkijken, dat zat er geen reclame in...maar goed, kennelijk is dat veranderd.


Waarom kan het wel bij Ziggo??

Ik heb eerder al geschreven dat ik mailcontact heb gehad met bbc first en die antwoordde dat het aan de provider lag.

Ik denk dat de zender te populair wordt omdat je idd de reclame door kunt spoelen bij het terug kijken.

Kinderachtig van kpn.


Het is geen beleid. Het is een storing. En in onderzoek. Waarschijnlijk probleem in de gids.