Skip to main content
Beantwoord

Waarom werk replay op BBC First vaak niet op de KPN ontvanger?

• February 3, 2025
  • 11 reacties
  • 211 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Ik weet dat het alleen op de box werkt.

Maar de afgelopen week zie ik veel programma's op bbc first waarbij de replay niet werkt 

Hoe kan dat ?

voorbeelden woensdag  29 januari

vrijdag 31-jan

zat 1 feb

zon 2 feb

maa 3-feb

Beste antwoord door matthijs peters

@Ratonesque  ​@Thomas van KPN 

gaat meer om de toekomst

wat als replay door storing op bepaald tijdstop niet werkt dan kun je terugvallen op ander tijdstip

Zie comedy central epg is vaak incorrect dus je bent afhankelijk van meerdere tijdstippen met replay

Maar ja als de replay op zichzelf al niet goed werkt dan word die kans kleiner en kleiner dat het nog gaat lukken

En dan is er nog een kpn die zich als eindverantwoordelijke er niet druk over wil maken en dan zal het er niet beter op worden en eerder slechter

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@matthijs peters, dit heeft met rechten te maken. Zenders kiezen zelf welke programma's terug te kijken zijn en hoelang.

Forum|alt.badge.img+5

@Thomas van KPN 

goed kijken deze programma's zijn op andere tijdstippen op deze zender gewoon te zien

Dus ligt niet aan de programma's en ook niet aan de tijdstippen kijk maar naar andere dagen

Zolang jij niet overlegt met kpn internedservice en/of bbc first kun jij hier niets over zeggen

Forum|alt.badge.img+5

@Thomas van KPN 

nog geen reactie van je gezien

zie ook Terugkijken via Comedy Central werkt regelmatig niet | KPN Community

jouw standaard blind antwoord dekt deze problemen gewoon niet

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Mijn antwoord blijft hetzelfde ​@matthijs peters, de zenders mogen zelf kiezen welke programma's ze aanbieden voor terugkijken. Het kan voor komen dat ze dit niet altijd goed doorgeven en die feedback neem ik in ieder geval mee maar dit kan helaas wel eens voor komen.

Forum|alt.badge.img+5

@Thomas van KPN 

leg eens uit waarom dezelfde programma's op tijdstip 1 of dag1 niet zichtbaar is met replay en op tijdstip2 of dag2 wel zichtbaar zijn met replay op dezelfde zender

en dat zowel op bbc first als ook op comedy central

dit toont aan dat dat de geleverde dienst door kpn niet betrouwbaar is

Kan mij niet schelen wie de oorzaak is maar voor mij is nu duidelijk dat kpn niet bereid is om met de betrokken partijen te overleggen over deze inconsistenties.

Of betekent het dat jij als werknemer het maakkelijk vind om je makkelijk ervan af te maken met generieke uitspraak ipv er moeite en energie in te steken ?

En als kpn goed naar uitzendschema van comedy central had gekeken dan hadden jullie kunnen zien dat 2 weken geleden er data van vorige week in de gids stond

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 10, 2025

@Thomas van KPN 

goed kijken deze programma's zijn op andere tijdstippen op deze zender gewoon te zien

Dus ligt niet aan de programma's en ook niet aan de tijdstippen kijk maar naar andere dagen

Zolang jij niet overlegt met kpn internedservice en/of bbc first kun jij hier niets over zeggen

Dan zoek je toch gewoon een aflevering die wel terug te kijken is, ​@matthijs peters. Een en dezelfde aflevering is op het ene moment wel, en op het andere niet terug te kijken. Dat is een beetje raar, maar het is niet anders.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • February 10, 2025

@Ratonesque  ​@Thomas van KPN 

gaat meer om de toekomst

wat als replay door storing op bepaald tijdstop niet werkt dan kun je terugvallen op ander tijdstip

Zie comedy central epg is vaak incorrect dus je bent afhankelijk van meerdere tijdstippen met replay

Maar ja als de replay op zichzelf al niet goed werkt dan word die kans kleiner en kleiner dat het nog gaat lukken

En dan is er nog een kpn die zich als eindverantwoordelijke er niet druk over wil maken en dan zal het er niet beter op worden en eerder slechter

Forum|alt.badge.img+5

@Thomas van KPN 

dit is een voorbeeld van comedy central op 10 feb

dus 3x achter elkaar broad city en de 1e werkt niet met replay

toont toch aan dat er iets niet goed gaat ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2025

Tja, het is een en al ellende momenteel.

Tot voor kort waren alleen programma's in de nacht niet terug te kijken.

Nu overdag en 's avonds ook vaak niet. En het lijkt ook zeer arbitrair inderdaad. Twee afleveringen gewoon in de avond op rij van één serie. En één is wel terug te kijken en de ander niet. 

Het klopt gewoon niet ​@Thomas van KPN .

Trek de epg leverancier even flink aan de jas.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

Er schijnt een nieuwe leverancier te zijn...hoewel bij BBC First dit probleem weleens vaker optreedt...na een tijdje is het wel weer goed, ​@PeterG.

Serieopnames waren bij BBC 1 & 2 vorige week ook ineens niet meer mogelijk, dat lijkt nu weer hersteld, hoewel nog niet voor Newsnight.

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG ​@Ratonesque ​@Thomas van KPN 

zie ook mij topics over star trek voyaager 

Nu al 3 weken achter elkaar dat in de epg beweert word dat 2x achter elkaaar dezelfde aflvering word uitgezonden met als gevolg dat de serie opname een afleveriing onterecht niet opneemt.

Ik weet niet wie het veroorzaakt de zender of de gids leverancier maar eindresultaat is garbage

Naar mijn mening zouden zowel de gids leverance als ook kpn (internedservices) meerdere validatie contrtoles moeten doen zoals: gaten in serie, 2x achter elkaaar hetzelfde programmaa, onmogelijke lengtes van programma's (ik had een programma van 30 minuten die maaar 1 minuut duurde) etc

Opnames zijn compleet afhankelijk gemaakt aan de epg en kpn laat klanten extra betalen voor de opnames maar daardoor hebben ze ook een inspannings verplichting om de kwaliteit van de epg te waarborgen door enerzijds eigen controles te doen en anderzijds waarnemingen/meldingen van klanten serieus te nemen en zich niet makkelijk met een standaard uitvlucht er van af te maken