Skip to main content

Hallo, gisteren heb ik een film willen streamen via de itv app op mijn Android telefoon. Via de tandwieltjes heb ik de beeldkwaliteit aangepast op laag. Wanneer ik op wifi zit kiest hij inderdaad een lage beeldkwaliteit, maar als ik m'n databundel gebruik kiest hij automatisch HD, ook al stel ik de kwaliteit op laag in. Het gevolg 3,33gb verbruik in 1,5 uur. Dat lijkt me niet de bedoeling bij 480p resolutie. Heeft iemand een idee waarom deze functie niet goed werkt? 

Welkom op het forum @EA85!

Dat is een goede vraag. Heb je na het uitzetten van je wifi de kwaliteit nog een keer opnieuw ingesteld? Wil je daarnaast laten weten welk toestel je hebt, welk besturingssysteem daarop staat en welke versie van de app je geïnstalleerd hebt?

Als laatste vroeg ik me af of je direct waat je naar gestreamd hebt.


Ik heb meermaals een poging gedaan hem nog een keer in te stellen. Dit doe ik op een samsung s22 met een android os. De versie van de app is 7.5.8.

Ik heb gestreamd naar een samsung tv middels smart view.


@EA85 zou je nog eens willen kijken of hetzelfde voorkomt als je een andere app streamt? Bijvoorbeeld YouTube?

En wil je daarnaast ook laten weten wat het dataverbruik per app in je telefoon aangeeft? 

Als laatste de vraag of de kwaliteit wel op laag blijft staan als je alleen op je telefoon kijkt. En of daarbij het datagebruik wel beperkt blijft. 


@EA85 is het nog gelukt de bovenstaande dingen te controleren?


Het probleem zit echt bij kpn itv. Ook zonder streamen gebruikt hij ca. 250mb in ca. 10 minuten op lage kwaliteit. Dat terwijl YouTube op lage kwaliteit met 15min kijken slechts 45mb gebruikt.


@EA85 zou je in dat geval je profiel willen invullen? Dan kijk ik voor je hoe ik deze het best door kan zetten. Daarbij wil ik je ook vragen een screenshot te plaatsen van het dataverbruik van de app. Met daarbij de vraag of je wilt aangeven hoeveel tijd je de app hebt kunnen gebruiken op die hoeveelheid data. 


 

Op de testwoensdag heb ik kpn itv 13min en YouTube 16min gebruikt.

 

P.s profiel is ingevuld 


@EA85 ik heb het doorgezet naar de technische dienst. Wel zal de reactie pas na het weekend komen.

Ik wil je aanraden tot die tijd alleen op deze manier te streamen als je zeker weet dat je daarvoor genoeg data hebt. 


Als je tijdens gebruik van wifi de beeldkwaliteit instelt doe je dat voor weergave via wifi. Dit heeft geen invloed op weergave via 4G/5G.

Als je tijdens gebruik van 4G/5G de beeldkwaliteit instelt doe je dat voor weergave via mobiel internet. Dit heeft geen invloed op weergave via wifi.


@EA85 ik heb ondertussen reactie gehad. Er is inderdaad een probleem waarbij de app meer data kan verbruiken dan is aangegeven bij de instellingen. 

Er komt binnenkort een update uit waarmee dit verholpen moet zijn. 

Zou je na het krijgen van de update willen controleren of het probleem voor je verholpen is?


Prima, dank voor de support tot dusver

Â