Skip to main content

Waarom werkt mijn KPN TV+ ontvanger beter op mijn FRITZ!Box dan op mijn KPN Box 12?

• September 2, 2026
  • 11 reacties
  • 68 keer bekeken

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Waarom werkt de kpn + tv ontvanger wel normaal zo als het hoort met de fritzbox 7590 AX en minder goed met de kpn box 12 wel raar dus toch de beide software die beetje op elkaar reageert 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jou aangemaakt

11 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 2, 2026

Waarom werkt de kpn + tv ontvanger wel normaal zo als het hoort met de fritzbox 7590 AX en minder goed met de kpn box 12 wel raar dus toch de beide software die beetje op elkaar reageert 

Dat is ook de reden waarom ik meteen de kpn box in de kast heb gezet vanaf dag 1 heb eerst tijdje ook fritzbox gehad en toen overgestapt op UniFi 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 2, 2026

Maak hier een eigen topic van.

Deze topic gaat alleen over de update.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

Uiteindelijk heeft het altijd met een update te maken 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

Dat is ook de reden waarom ik meteen de kpn box in de kast heb gezet vanaf dag 1 heb eerst tijdje ook fritzbox gehad en toen overgestapt op UniFi 

Ah slim inderdaad ! 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

,, Uiteindelijk heeft het altijd met een update te maken ‘’ !

inderdaad ​@Peterpiwi , veelal wel ✚ dat het systeem , voor effies dan , goed/beter werkt NA een een herstart of het stroomloos te hebben gezet.

P.S.   -Daarbij blijf ik van mening dat de TV-boxen , Routers etc er voor mij zijn en ik niet voor de TV-boxen en Routers gezien de vele reset’s , herstarts en stroomloos zettingen !

En dit allemaal om gewoon naar de TV en opnames te kunnen kijken en zich iedere weer af moet vragen , welke verrassing kunnen we vandaag tegemoet zien !

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 2, 2026

Goedemorgen allen, ik zag deze berichtenketen in de product update voorbij komen en ik zie niet direct een link met de update in kwestie. Neemt niet weg dat het een interessant onderwerp kan zijn natuurlijk! Voel vrij om hier de discussie voort te zetten! Einde van deze dienstmededeling! 😅

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

,, Uiteindelijk heeft het altijd met een update te maken ‘’ !

inderdaad ​@Peterpiwi , veelal wel ✚ dat het systeem , voor effies dan , goed/beter werkt NA een een herstart of het stroomloos te hebben gezet.

P.S.   -Daarbij blijf ik van mening dat de TV-boxen , Routers etc er voor mij zijn en ik niet voor de TV-boxen en Routers gezien de vele reset’s , herstarts en stroomloos zettingen !

En dit allemaal om gewoon naar de TV en opnames te kunnen kijken en zich iedere weer af moet vragen , welke verrassing kunnen we vandaag tegemoet zien !

inderdaad als met de box 12 en kpn + tv ontvanger samen even stroomloos zet dan werkt het even na behoren maar naar dag of 2 weer terug bij af wat niet zou moeten!!

heb nu de fritzbox 7590 AX er tussen zitten àlles reageert veel sneller en stabieler. Ik vind dat raar !

dat betekent dat er in de box 12 gewoon aardig wat dingen fout gaan denk ik dan ! 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 2, 2026

Mijn eerdere reactie had weg gemogen, want ik zie dat er een eigen topic van gemaakt is.

Box12 en Experiabox V10 hebben ook een probleem met IPv6

Zit zelf ook te denken aan de Fritzbox, maar ze zijn best wel duur.

En moet je dan ook nog iets speciaals doen met de instellingen.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

Mijn eerdere reactie had weg gemogen, want ik zie dat er een eigen topic van gemaakt is.

Box12 en Experiabox V10 hebben ook een probleem met IPv6

Zit zelf ook te denken aan de Fritzbox, maar ze zijn best wel duur.

En moet je dan ook nog iets speciaals doen met de instellingen.

Beste Joop  nee je hoeft niet echt kwa instelling te doen je vink gewoon je kpn glasvezel aan bij installeren dan staat er eigenlijk voor je tv en dagelijks ze dingen eigenlijk al wel goed tuurlijk kan je dingen aanpassen maar hoeft niet perse 

je kan hem ook huren via kpn is ook optie als voor u makkelijker is 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 2, 2026

Bij zelf kopen is het eenmalig bij instellen KPN kiezen en klaar.

IPTV werkt dan meteen op alle poorten ook.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

Bij zelf kopen is het eenmalig bij instellen KPN kiezen en klaar.

IPTV werkt dan meteen op alle poorten ook.

Inderdaad zo is het kerel