Skip to main content
Beantwoord

Wanneer kunnen we update van KPN TV+ Box naar Android TV 14 verwachten?

• May 5, 2025
  • 12 reacties
  • 425 keer bekeken

TheMuk
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Beste KPN,

Wanneer kunnen we een update verwachten van de DIW7022 en Soundbox+ naar Android TV 14?

De soundbox heeft gelukkig al versie 13 wat dynamische framerate mogelijk maakt en daardoor is bij mij het beeld veel vloeiender. De DIW7022 loopt helaas achter. Ik zou nu de Soundbox kunnen gebruiken maar daar is weer HDMI audio geblokkeerd 😭.

Kunnen jullie aub alles gelijktrekken naar Android TV 12 en dan naar TV 14 aub? Delta gaat dit ook doen nog dit jaar en jullie zouden niet je voorsprong moeten gaan verliezen.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@TheMuk, er wordt gekeken om de boxen over te zetten naar een nieuwere Android versie. Wanneer en hoe dit gaat gebeuren? Daar is op dit moment (helaas) niets over te zeggen.

Mijn advies: Hou onze Product updates goed in de gaten, dan ben je altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. 

12 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@TheMuk, er wordt gekeken om de boxen over te zetten naar een nieuwere Android versie. Wanneer en hoe dit gaat gebeuren? Daar is op dit moment (helaas) niets over te zeggen.

Mijn advies: Hou onze Product updates goed in de gaten, dan ben je altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. 

• Helper
  • May 8, 2025

Beste KPN,

Wanneer kunnen we een update verwachten van de DIW7022 en Soundbox+ naar Android TV 14?

De soundbox heeft gelukkig al versie 13 wat dynamische framerate mogelijk maakt en daardoor is bij mij het beeld veel vloeiender. De DIW7022 loopt helaas achter. Ik zou nu de Soundbox kunnen gebruiken maar daar is weer HDMI audio geblokkeerd 😭.

Kunnen jullie aub alles gelijktrekken naar Android TV 12 en dan naar TV 14 aub? Delta gaat dit ook doen nog dit jaar en jullie zouden niet je voorsprong moeten gaan verliezen.

Heeft de soundbox al  android 13?want die van mij heeft nog 12.....

• Topper
  • July 19, 2025

Dit zegt KPN al jaren! Werkelijk Jaren!.

Echt heel jammer. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 11, 2025

Kan kpn hier een keer een update over geven?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dit geldt nog steeds.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Dit geldt nog steeds.

Helaas

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Elders, op Totaal tv, had ik gelezen dat de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en de Soundbox beide naar Andoid TV 14 gaan.

En de verwachting was dit jaar.

Zie ook hier op Totaal TV artikel. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • November 14, 2025

Om dit toch nog even naar voren te halen:

We zijn bij android 16 beland , de box draait op een zwaar verouderde onveilige android 11. Met veel gebreken tov beeld en geluid. Het wordt nu echt tijd voor de nieuwe android en niet kleine updates die voor velen geen prio,s hebben.

Android versie is nu echt wel een must aan het worden. Telefoons met versie 11 worden niet ondersteund of nauwelijks geupdate, dat lijkt mij wel een trigger om de kpn box 7022 en de soundbox met android 12 snel te updaten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 14, 2025

We zijn bij android 16 beland.

Nee, Android 16 is op de tablet of mobiel.

Op de mediabox (DIW7022 en Soundbox) heb je Android TV en die is pas bij versie 14 

Zie ook hier.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • November 14, 2025

We zijn bij android 16 beland.

Nee, Android 16 is op de tablet of mobiel.

Op de mediabox (DIW7022 en Soundbox) heb je Android TV en die is pas bij versie 14 

Zie ook hier.

Dacht dat het bij 15 is inmiddels. Wat ik net heb opgezocht dus die 15 is dan 15,👍 maar goed, het is nu 11 die is er al erg lang...

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • November 14, 2025

Google TV 15 bestaat niet; Google heeft waarschijnlijk de update overgeslagen en gaat van Android TV 14 naar Android TV 16, mogelijk vanwege een verandering naar een tweejaarlijkse uitgavecyclus voor smart TV's. 

Even opgezocht