Skip to main content

Ik heb nu een oude TV box en modem die bekabeld aan elkaar zijn aangesloten.

Ik zou nu graag 1 of 2 extra TV-s op een hogere verdieping aansluiten, via Wifi.

Ik zie dat dat met nieuwe apparatuur mogelijk is.

Wat kost het om te upgrade naar nieuwe apparatuur ? En wat kost een extra TV+ box per stukĀ  ?

Dat kan je allemaal bekijken door jouw abonnement via de site van KPN samen te stelken. Doe hier alsof je een nieuwe klant bent maar negeer de welkomstkorting.


Bel daarvoor naar KPN 0800-0402. U moet daarvoor een nieuw abonnement met nieuw jaarcontract afsluiten.

De tv+ box heeft WiFi ondersteuning, maar dat is nog geen garantie dat die het ook zomaar overal doet in huis. Het WiFi netwerk moet voldoende snel en stabiel zijn. Anders werkt het niet goed. Ook moet u de KPN Box of SuperWiFi's hebben.

Als u een Experiabox heeft kan het ook werken. Maar dan zult u de tv+ box op unicast mode moeten zetten. Daarbij is dan de beeldkwaliteit een stuk minder.

KPN ruilt geen Experiabox v10 of v10a om voor een KPN Box om deze reden. Dat u het maar vast weet.

Bekabeld is altijd beter dan een verbinding via WiFi. Dat werkt tenminste altijd gewoon goed en stabiel.Ā 


Beste

Ik weet niet of je hier al een gelezen heb door de topics ?

Wellicht een goed idee omdat te doen want de algemene opinie is dat de nieuwe STB absoluut niet goed werken en heel veel problemen hebben.

Daarnaast lees ik dat je er 2 aan wil sluiten via WIFI dat is helemaal een NO GO voor een ongestoorde ontvangst heb je een CAT5 UTP nodig.

Mocht je nog niet overtuigd zijn zou ik zeggen scrol even door de onderwerpen hier en ook over aansluiten op WIFI.

Wat betreft een abonnement welk vorm je ook kiest standaard krijg 1 STB iedere STB die je extra wil kost 5 euro.

Suc6


Daarnaast lees ik dat je er 2 aan wil sluiten via WIFI dat is helemaal een NO GO voor een ongestoorde ontvangst heb je een CAT5 UTP nodig.

Dat kan ook prima via wifi maar dan moet jouw wifi wel "multicast toĀ unicast" ondersteunen.


In uitzonderlijke gevallen dus als het accespoint op een paar meter afstand zit werkt dit wel eens.

Mobile phones ook geen probleem maar STBā€™s aansluiten op WIFI is vragen om problemen en dat hebben het nog niets een over de verstorende factoren zoals bv nieuwbouw huizen met staal in het beton enz enz.

Voor het beste resultaat UTP echter moet je deze overweging helemaal niet maken met dit product.

Dit product heeft heel veel issues.

Lees hier in het forum.

Wacht even af tot het doorontwikkeld is.