Skip to main content

Beste lezer,

Recentelijk ben ik verhuisd naar mijn appartement. Hierbij KPN internet en TV afgenomen. Het internet lijkt te werken, de tv geeft beeld, maar het geluid van KPN TV doet het niet. 

Ter info, alle andere functionaliteiten op de TV (spotify, youtube, amazon en TV buiten KPN om) leveren wel geluid. Alleen wanneer ik KPN TV open komt er geen geluid gepaard met het beeld wat ik wel zie.

Ondertussen getest met verschillende speakers (tv speaker, JBL flip en samsung soundbar). Alleen bij KPN TV krijg ik geen geluid.

Uiteraard de via de (mijnKPN) app geprobeerd het issue op te lossen: herstarten tv, modem, TV ontvanger. Wisselen tussen HDMI kabels en poorten, rommelen met instellingen, noem maar op, maar het mag niet baten. KPN TV wil geen geluid produceren. 

Ik denk echter wel de allereerste keer dat ik KPN TV opstartte het voor mekaar had. Het wielrennen stond op NL1, maar na het indrukken van de gids knop verdween het geluid en heb ik deze niet meer terug gekregen (niet dat ik denk dat het issue in het wisselen van kanalen zit, maar ik wil slechts benoemen dat er in het begin wel geluid uit is gekomen).

In alles wat ik merk is het issue geïsoleerd in het geluid van KPN TV. Als ik KPN TV aanzet lijkt de speaker enkele statisch klinkende stootjes te geven, maar KPN TV wil geen geluid geven. Als ik blader in de instellingen/het menu kan ik duidelijk wel geluid horen van het wisselen van tabbladen etc en andere apps hebben dus wel goed geluid.

Zowel op het forum als verder op het internet kan ik geen verdere oplossing vinden. Kan ik eventueel nog andere oplossingen proberen of is het inschakelen van een monteur hier de oplossing? Ik verneem graag uw antwoord.

 

Met vriendelijke groet,

RRgeengeluidwelbeeld

Goedemorgen @RRgeengeluidwelbeeld en welkom bij KPN en hier op dit forum :)

Leuk dat je in je nieuwe appartement voor ons hebt gekozen alleen zou het natuurlijk wel fijn zijn als het geluid het ook gewoon zou doen. Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd? Of de HDMI kabel eens op een andere poort (mits aanwezig) aangesloten? Wat ook geen kwaad kan om te proberen is om de tv ontvanger eens een zogenaamde software reset te geven (wellicht dat je dat al hebt gedaan maar dat wordt me niet meteen duidelijk). Als ook dat allemaal niks uithaalt dan ga ik natuurlijk verder voor je kijken naar een oplossing. Het inschakelen van een monteur lijkt me hier overbodig omdat ik goede hoop heb dat we dit zonder monteur gaan oplossen! Hoor graag weer van je en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet. 


Bedankt voor de reactie Jan en excuses voor de late reactie. Ik ben nog de laatste puntjes op de i aan het zetten met de nieuwe inrichting en ben de forumpost vergeten te controleren. 

Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd en alle poorten in de televisie. Via de gestuurde link heb ik zowel mijn modem en KPN TV gereset, maar het geluid blijft uit voor KPN TV.

Ik ga komend weekend er nog een keer goed naar kijken. Mocht je aanvullende suggesties hebben dan verneem ik die graag.

 

 

 

 


Goedemiddag @RRgeengeluidwelbeeld en bedankt voor je terugkoppeling!

Wat is op dit moment de stand van zaken? Heb je er dit weekend goed naar kunnen kijken en zo ja, heeft dat nog voor verandering gezorgd?


Daar ben ik weer.  

In goede hoop alles weer een keer ge-reset, maar nog steeds geen geluid. 

Getest door alle beschikbare geluidsinstelling op de TV aan te passen, maar dit heeft het niet kunnen oplossen. Voor zover ik zie zijn er geen specifieke geluidsinstellingen in het menu van KPN TV of op de interactieve afstandsbediening die is meegeleverd.

Toch moet het issue ergens in het stukje KPN TV of het kastje zitten. Op KPN TV zijn alle normale zenders en radiozenders zonder geluid. Via KPN TV ingelogd op HBO max en getest dat ik geen geluid heb.

Ter vergelijking: Via geïnstalleerde apps op mijn smart tv kan ik wel muziek luisteren op spotify, doet Samsung TV het wel met geluid en HBO Max doet het ook met geluid, mits het dus via de directe app op tv gaat.

De zoektocht gaat verder. Tips worden gewaardeerd.

 


Daar ben ik weer.  

In goede hoop alles weer een keer ge-reset, maar nog steeds geen geluid. 

Getest door alle beschikbare geluidsinstelling op de TV aan te passen, maar dit heeft het niet kunnen oplossen. Voor zover ik zie zijn er geen specifieke geluidsinstellingen in het menu van KPN TV of op de interactieve afstandsbediening die is meegeleverd.

Toch moet het issue ergens in het stukje KPN TV of het kastje zitten. Op KPN TV zijn alle normale zenders en radiozenders zonder geluid. Via KPN TV ingelogd op HBO max en getest dat ik geen geluid heb.

Ter vergelijking: Via geïnstalleerde apps op mijn smart tv kan ik wel muziek luisteren op spotify, doet Samsung TV het wel met geluid en HBO Max doet het ook met geluid, mits het dus via de directe app op tv gaat.

De zoektocht gaat verder. Tips worden gewaardeerd.

 

Bedankt voor de toelichting @RRgeengeluidwelbeeld!
Ik gooi het hier ook in de groep en hoop dat we op die manier snel kunnen achterhalen waar dit precies fout gaat.

@PeterG, jij bent altijd wel handig als het om dit soort dingen gaat, heb jij nog ideeën hier?


Ik neem aan dat we het hier hebben over de nieuwe box TV+ DIW7022. (?)

Hebt dus met TV+ geen geluid? Nergens? Ook niet met de radio zenders?

TV buiten KPN om

Wat bedoel je hiermee? Is dit een of andere app?

Behalve TV+ zou je ook nog de kpn tv app uit de Play Store kunnen halen. Heb je dan ook geen geluid?

Als dat het allemaal wel doet dan lijkt het me een fout in de box ten opzichte van TV+. 


 Op KPN TV zijn alle normale zenders en radiozenders zonder geluid. Via KPN TV ingelogd op HBO max en getest dat ik geen geluid heb

Oh! Je hebt helemaal geen geluid via de kpn box ongeacht wat je aanzet!

Dan zijn er maar 2 opties. 

Of het volume van de box zelf staat op mute of 0.

Of hij is defect en moet ie omgeruild.