Skip to main content

4k welke zenders zijn er nu in 4k te zien

Hallo @R.egbers ,

Alleen deze twee zenders : 

692 - InUltra 4K 

693 - Love Nature 4K

 

4K zenders

Geniet van deze 4K-zenders. LoveNature laat je dichterbij de natuur komen met documentaires en wildlife series. Zo scherp heb je de natuur nog nooit ervaren! Je kunt LoveNature bekijken op kanaal 693. Ben je meer fan van extreme sporten? Dan is INULTRA wat voor jou, adrenaline boost gegarandeerd. INULTRA is te zien op kanaal 692. Met de tv-ontvanger 5202 kun je de beschikbare content van Amazon Prime Video ook in 4K kwaliteit bekijken. 

En een extra zender in UHD (dat is een mindere beeldkwaliteit dan 4K.) 

Ben je fan van voetbal? Met ESPN kijk je 1 Eredivisiewedstrijd op zaterdag en 1 Eredivisiewedstrijd op zondag in Ultra HD. Je vindt de zender op kanaal 694.

 

(Voorheen had je ook nog Xite 4K via nummer 691, maar die zenders is er sinds 1 januari 2023 niet meer.)

bron : 

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm


Hallo @R.egbers (nog) geen enkele reguliere publieke of commerciële zender inNL


Momenteel maar 2 stuks.

Dat is heel erg weinig voor € 2,50 per maand extra.😉

 

Maar in de beginjaren van HD (2K) was dat ook zo.

Ik betaalde toen voor 4 HD zenders € 7,50 per maand (Ziggo) en dat ga ik nooit meer doen.

En dat was tot 2010 geloof ik, daarna begon langzaam HD standaard te worden.


En dat was tot 2010 geloof ik, daarna begon langzaam HD standaard te worden.

Ik vrees dat dat nog heel lang gaat duren. 4k Wordt omarmd door videostreaming diensten maar zo'n beetje totaal genegeerd door lineaire zenders. Inmiddels beginnen 8k tv's gemeengoed te worden maar 4k zenders blijven uit. Dat was met HD toch wat anders, dat begon redelijk standaard te worden vóórdat de eerste 4k tv's op de markt kwamen. 


@Henk2304 

8K is leuk en leuk dat het kan.

Maar ga jij met 65” tv op minder dan 1 meter van de tv zitten?

Het menselijke oog is goed, maar helaas niet zo goed.😉

 

Nadeel 4K is natuurlijk de bandbreedte.

Met met H.265 of nieuwe codecs is wel meer mogelijk. 


Het zijn er inderdaad nog maar 2. Ik wacht van de week nog even af en als er niks bij gaat komen, zeg ik hem op. Kan ik die €2,50 beter gebruiken voor F1TV of ViaPlay.


Het zijn er inderdaad nog maar 2. Ik wacht van de week nog even af en als er niks bij gaat komen, zeg ik hem op. Kan ik die €2,50 beter gebruiken voor F1TV of ViaPlay.

De kans dat er op korte termijn 4K zenders bij gaan komen is nul komma nul.

Kies niet voor die geldklopper die Viaplay heet. Je betaalt daar de hoofdprijs en krijgt erbarmelijke diensten. Ik ben een voorvechter om die club volledig te negeren, boycotten, uit te bannen. Kies absoluut voor F1TV als je echt een Formule 1 fan bent.