Skip to main content

Misschien nog een rare vraag. Zoals ik al eerder aangaf zit ik te dubben om over te stappen van Ziggo naar KPN. De TV+ box houdt mij nu nog tegen. Nu heeft mijn buurman nog een oude TV box liggen (geen idee precies welke). Hij heeft al aangeboden dat ik deze gerust een tijd mag gebruiken. Maar is deze TV box bij mij te installeren cq werkend te krijgen? Of registreert KPN dat deze box niet matcht met mijn abonnement?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Maar is deze TV box bij mij te installeren cq werkend te krijgen?

Als die TV ontvanger ooit al eens door jouw buurman gebruikt is dan zal hij sowieso niet op jouw abonnement geregistreerd kunnen worden.

Theoretisch zal een ongebruikte "oude" TV ontvanger vast wel op een TV+ abonnement geregistreerd kunnen worden. De vraag is of de systemen van KPN zo'n registratie detecteren als "ongewenst" en de TV ontvanger dan alsnog weer zullen blokkeren.


Met welke box kijk je nu tv via Ziggo @Peter Van 't Hul ?

En heb je de reactie van wjb hierboven gelezen? Die geeft wat goede punten. 


Met welke box kijk je nu tv via Ziggo @Peter Van 't Hul ?

En heb je de reactie van wjb hierboven gelezen? Die geeft wat goede punten. 

Ik kijk nu met de Next.


Hoi @Peter Van 't Hul ,

Ik vermoed dat als je direct die box van de buurman aansluit, de TV+ ontvanger niet registreert, het wel zou werken.

Het is alleen mede afhankelijk welke software er op de ontvanger staat.Als dit nog het oude platform is, zal hij zich sowieso niet kunnen aanmelden.Kan je de ontvanger misschien op een TV aansluiten en een foto maken van het opstartscherm?Hieraan valt te zien welk platform de ontvanger heeft.Hij hoeft niet met ethernet verbonden te worden voor deze test.

 

Als die TV ontvanger ooit al eens door jouw buurman gebruikt is dan zal hij sowieso niet op jouw abonnement geregistreerd kunnen worden.

 

 

Dit ligt er een beetje aan of de box nog op dat abonnement geregistreerd staat ja of nee, niet perse of hij daar ooit op gestaan heeft.

 

Sowieso vind ik het jammer dat KPN nieuwe klanten niet gewoon te keuze bied tussen iTV en TV+, eventueel met bijbetaling.Er is echt wel belangstelling voor…

 

Eventueel kan daarover hier nog een stem uitgebracht worden:

Poll: Moet KPN de keuze bieden tussen iTV en TV+? | KPN Community


Het is alleen mede afhankelijk welke software er op de ontvanger staat.Als dit nog het oude platform is, zal hij zich sowieso niet kunnen aanmelden.

Er is geen "oud" en "nieuw" platform.

KPN heeft twee TV platforms te weten het "gewone" (multicast) TV platform op vlan 4 en het "online" (unicast) platform op Internet (vlan 6).

De "oude" TV ontvangers gebruiken het "gewone" TV platform voor zowel live als uitgesteld kijken (na pauzeren, bij begin gemist en bij opnames). De TV+ Boxen gebruiken het "gewone" TV platform voor live televisie kijken in multicast-mode. Voor live televisie kijken in unicast-moden en voor uitgesteld kijken gebruikt de TV+ Box het "online" TV platform.

 

 

Als die TV ontvanger ooit al eens door jouw buurman gebruikt is dan zal hij sowieso niet op jouw abonnement geregistreerd kunnen worden.

Dit ligt er een beetje aan of de box nog op dat abonnement geregistreerd staat ja of nee, niet perse of hij daar ooit op gestaan heeft.

Als een "oude" TV ontvanger gebruikt is, dan staat deze altijd op een abonnement geregistreerd en dat abonnementsnummer is ook niet meer uit zo'n TV ontvanger te verwijderen door een abonnee. Dit wordt alleen door KPN gedaan na het retourneren van zo'n TV ontvanger.

 

Sowieso vind ik het jammer dat KPN nieuwe klanten niet gewoon te keuze bied tussen iTV en TV+, eventueel met bijbetaling.Er is echt wel belangstelling voor…

Helemaal mee eens, hier pleit ik al vanaf de introductie van TV+ voor en ik denk ook dat het een gemiste kans is voor KPN dat zij dit niet doet.


Ik vraag me alleen wel af hoe zo'n keuze er dan uit zou moeten zien. Eerst de tv+ ontvanger proberen, bevalt die niet, dan omruilen voor de oude?

En als de klant 2 maanden later zn eigen bedenkt en toch nog weer de tv+ ontvanger wil hebben? Moet KPN de ontvanger dan weer terug omruilen? 

En hoe moet dat met het abonnement? Ook terug naar Hussel? En later alsnog weer naar het tv+ abonnement? En steeds bij elke switch een nieuw jaarcontract?

Lijkt me het recept voor een organisatorische puinhoop.


Het is alleen mede afhankelijk welke software er op de ontvanger staat.Als dit nog het oude platform is, zal hij zich sowieso niet kunnen aanmelden.

Er is geen "oud" en "nieuw" platform.

KPN heeft twee TV platforms te weten het "gewone" (multicast) TV platform op vlan 4 en het "online" (unicast) platform op Internet (vlan 6).

De "oude" TV ontvangers gebruiken het "gewone" TV platform voor zowel live als uitgesteld kijken (na pauzeren, bij begin gemist en bij opnames). De TV+ Boxen gebruiken het "gewone" TV platform voor live televisie kijken in multicast-mode. Voor live televisie kijken in unicast-moden en voor uitgesteld kijken gebruikt de TV+ Box het "online" TV platform.

 

Maar er is wel een nieuw menu gekomen in 2020, ontvangers die die software nog hebben kunnen zich denk ik niet meer aanmelden.En er is daarnaast ook eens een overstap geweest van routed IPTV naar bridge of andersom dacht ik.

 

Sowieso vind ik het jammer dat KPN nieuwe klanten niet gewoon te keuze bied tussen iTV en TV+, eventueel met bijbetaling.Er is echt wel belangstelling voor…

Helemaal mee eens, hier pleit ik al vanaf de introductie van TV+ voor en ik denk ook dat het een gemiste kans is voor KPN dat zij dit niet doen.

Dat heb ik gemerkt inderdaad, fijn dat jij het daarin met me eens bent!

Ik heb het al via meerdere wegen aangegeven, en een poll gestart.Maar tot nu toe doet KPN er helaas helemaal niks mee.Dat vind ik echt een flinke gemiste kans.

Desnoods zorgt KPN ervoor dat dit enkel telefonisch te bestellen is, en niet op de website staat.Bij Ziggo is het ook nog steeds voor nieuwe klanten mogelijk om bij telefonisch bestellen een Next te krijgen i.p.v. de Next mini.Daarin hebben zij wel een streepje voor tegenover KPN.Maar het liefst heb ik natuurlijk dat KPN op de website gewoon de optie plaatst om te kiezen, en zoals eerder gezegd eventueel tegen een acceptabele (eenmalige) meerprijs,


Maar er is wel een nieuw menu gekomen in 2020, ontvangers die die software nog hebben kunnen zich denk ik niet meer aanmelden.En er is daarnaast ook eens een overstap geweest van routed IPTV naar bridge of andersom dacht ik.

KPN heeft in 2018 de overstap naar Accenture Video Solution (AVS) 6 geïnitieerd. Wanneer dat platform in productie gegaan is weet ik niet maar dat zal sowieso voor de introductie van het nieuwe menu zijn geweest.

Bij de overgang van bridged naar routed is er niets gewijzigd aan het TV platform zelf, die functionaliteit zit puur in de Experia/KPN Box.


Hallo @Peter Van 't Hul toen ik een aantal jaren geleden overstapte van de kabelboer naar Telfort (nu KPN) kon ik al wèl tv kijken via de TFT/KPN-app en nadat mijn abo actief was via de geleverde decoder kijken.

 


Lijkt me het recept voor een organisatorische puinhoop.

Het is vrij eenvoudig. Je stapt over naar TV+ en krijgt de optie om (eventueel) tegen een kleine meerprijs een TV+ Box te vervangen door een "oude" TV ontvanger.

Technisch is dat geen enkel probleem en administratief mag zoiets natuurlijk ook geen enkel probleem zijn.


wjb schrijft: Er is geen "oud" en "nieuw" platform.

En de wijziging van mei - juni 2020 dan? Met een migratie van oud platform van Accenture naar nieuw platform van Accenture? Waardoor de Motorola VIP1963 onbruikbaar werd. En waarna tot zo'n 3 maanden lang de ontvangers rete traag (20 seconden of meer in het menu) waren? Met name de Arris VIP2952 en de Arcadyan HMB2260.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2020/05/12/kpn-rolt-nieuwe-software-met-nieuwe-menustructuur-uit-op-itv/

https://www.totaaltv.nl/tests/nieuwe-jas-past-kpn-goed/


Lijkt me het recept voor een organisatorische puinhoop.

Het is vrij eenvoudig. Je stapt over naar TV+ en krijgt de optie om (eventueel) tegen een kleine meerprijs een TV+ Box te vervangen door een "oude" TV ontvanger.

Technisch is dat geen enkel probleem en administratief mag zoiets natuurlijk ook geen enkel probleem zijn.

Op zich niet. Alleen denk ik dat er helemaal geen nieuwe Arrissen en zo voorradig meer zijn. En je wilt nieuwe klanten toch niet met refurbished spul opzadelen.


Op zich niet. Alleen denk ik dat er helemaal geen nieuwe Arrissen en zo voorradig meer zijn. En je wilt nieuwe klanten toch niet met refurbished spul opzadelen.

Dat gebeurd nu ook echt wel hoor, en daar is op zich niks mis mee, bij pairbonding word bij een nieuwe klant bijvoorbeeld een V10 geleverd, is deze nieuw?Vrijwel zeker niet.

Al is het wel zo dat KPN wel iets hogere eisen mag stellen aan zijn refurbish proces.


 Hoi @Peter Van 't Hul, welkom hier!

Twee dingen, in antwoord op je vraag:

 

Misschien nog een rare vraag. Zoals ik al eerder aangaf zit ik te dubben om over te stappen van Ziggo naar KPN. De TV+ box houdt mij nu nog tegen. Nu heeft mijn buurman nog een oude TV box liggen (geen idee precies welke). Hij heeft al aangeboden dat ik deze gerust een tijd mag gebruiken. Maar is deze TV box bij mij te installeren cq werkend te krijgen? Of registreert KPN dat deze box niet matcht met mijn abonnement?

Zolang jij een Ziggo abonnement hebt, ga je géén KPN TV ontvanger werkend krijgen. Deze vereist namelijk een KPN netwerk.

 

Maar is deze TV box bij mij te installeren cq werkend te krijgen?

Als die TV ontvanger ooit al eens door jouw buurman gebruikt is dan zal hij sowieso niet op jouw abonnement geregistreerd kunnen worden.

Theoretisch zal een ongebruikte "oude" TV ontvanger vast wel op een TV+ abonnement geregistreerd kunnen worden. De vraag is of de systemen van KPN zo'n registratie detecteren als "ongewenst" en de TV ontvanger dan alsnog weer zullen blokkeren.

Verder is dit wat wjb aangeeft van toepassing. Als de buurman de ontvanger al een keer gebruikt heeft, dan is deze op zijn abonnement aangemeld. Waardoor je, als je wel een KPN netwerkverbinding hebt, op het abonnement van de buurman aan het kijken bent. Dat is een onwenselijke situatie omdat je dan ook toegang hebt tot zijn opnames, die potentieel zou kunnen verwijderen etc...

En als de ontvanger nog nooit door hem is aangemeld, dan moet hij bij eerste gebruik alsnog aangemeld worden. Daarvoor is een tv abonnementsnummer nodig. Die krijg je alleen mét een TV abonnement van ons. En als je dat hebt, dan sturen we je ook een eigen ontvanger op.