Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22253 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 31, 2025

The Flying Doctors, woensdag 7 januari om 19:13 uur bij ONS, dezelfde aflevering nummer als dag ervoor. En ik twijfel of de tijd wel klopt, normaal gesproken start het 19:00 of 19:05 uur, en niet later. Maar goed, is nog een week de tijd om er naar te kijken en op te lossen. 

Forum|alt.badge.img+5

dit kan niet, 2 uur

wqaarschijnlijk 2 afl.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 31, 2025

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 31, 2025

En volgens IMDB duurt de aflevering 1 uur en 25 minuten, en tel daar de reclame tijd bij op. 

https://www.imdb.com/title/tt11388002/?ref_=ttep_ep_9

Forum|alt.badge.img+5

dan ziet ik er naast deze keer

Forum|alt.badge.img+5

niet opgelost dus en dat op de eigen zender

Forum|alt.badge.img+5

weer een zwart gat., dese keer op l1 tv op 7 januari

er zit een gat tussen 17:15 en 23:00 

dit is met tv.kpn.com

in het verleden zag je dan vaak “geen programma omschrijving” op de setttop box

Hoi vanavond begint op star below deck s12 afl 1 maar loopt niet door ! Volgende week donderdag staat tie niet ! 

Blijkbaar komt t nu maar 1x per week ! 

En de serie van zat 3 Jan commoner op npo 2 geeft tie hele andere titel aan ? 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+5

maandag (volgende werkdag)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Mike en Molly op Comedy Central is opgelost, ook voor de aankomende afleveringen
  • De Flying Doctors staat nu ook goed in de gids
  • De te lange duur van TV West was op tijd aangepast
  • 'Oh Oh Den Haag' van vanavond heeft inmiddels een programmabeschrijving, voor de 538 jaarmix waren we helaas net te laat

weer een zwart gat., dese keer op l1 tv op 7 januari

er zit een gat tussen 17:15 en 23:00 

dit is met tv.kpn.com

Deze is ook opgelost!

Hoi vanavond begint op star below deck s12 afl 1 maar loopt niet door ! 

Hier loopt een ticket voor, volgens ons klopt dat inderdaad niet.

Dit is een goede vraag. Ik zie online zowel ‘The Commoner’ als ook ‘Harold en Sonja’, ik ga het checken.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 3, 2026

De Allesweter VIPS Seizoen 2 start vandaag (zaterdag) op SBS 6 rond 21:30 uur, maar de achtergrond foto is van seizoen 1 en niet van seizoen 2. 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 3, 2026

The Flying Doctors op ONS op vrijdag 9 januari om 19:05 toont in de EPG aflevering 4, maar dat moet aflevering 3 zijn.  

Tevens heb ik met The Flying Doctors een vreemd probleem, en ik weet niet of ik daar een aparte topic voor moet aanmaken. Voor woensdag en donderdag staat het goed in de EPG, maar het staat fout bij geplande opnames, althans, bij mij. Ik heb de geplande opname verwijderd en er opnieuw ingezet, maar dan staat het er nog steeds fout in. Dat is in de app, op de website en via de DIW 7022. 

Forum|alt.badge.img+5

en tvgids.nl kan het wel

imdb 

en volgens imdb en tvgids.nl is het dus een film en geen serie

Forum|alt.badge.img+5

zie tv west gisteren 3 januaari

zie tv west 10 januari

probleem is waarschijnlijk dat https://www.omroepwest.nl/tv niets toont voor overdag op 10 januaari

dus ik gok dat dit weer fake/verzonnen blokken zijn zoaals we regelmatig zien op de turkse zenders

zoals

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 5, 2026

De Allesweter VIPS Seizoen 2 start vandaag (zaterdag) op SBS 6 rond 21:30 uur, maar de achtergrond foto is van seizoen 1 en niet van seizoen 2. 

Nieuw plaatje is onderweg. Goed gespot.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 5, 2026

The Flying Doctors op ONS op vrijdag 9 januari om 19:05 toont in de EPG aflevering 4, maar dat moet aflevering 3 zijn.  

Tevens heb ik met The Flying Doctors een vreemd probleem, en ik weet niet of ik daar een aparte topic voor moet aanmaken. Voor woensdag en donderdag staat het goed in de EPG, maar het staat fout bij geplande opnames, althans, bij mij. Ik heb de geplande opname verwijderd en er opnieuw ingezet, maar dan staat het er nog steeds fout in. Dat is in de app, op de website en via de DIW 7022. 

De reeks zou nu goed in de gids moeten staan. Hoewel ik voor volgende week donderdag en vrijdag alweer een ander issue gespot heb. Dan staat er 2x aflevering 7 in de gids waar de titel en omschrijving wel kloppend lijkt te zijn voor aflevering 7 en 8. Ticket is hiervoor al aangemaakt en we houden het in de gaten.

Dan de opnames. Ik vermoed dat de timing van updaten van de gidsgegevens hieraan ten grondslag ligt. Als in precies te laat waardoor er eerst foutieve gegevens opgeslagen zijn en de nieuwe daar niet "overheen” opgeslagen worden. (dit is even een hele versimpelde uitleg, want daar komt aanzienlijk meer bij kijken). Mag een moderator je TV abonnnementsnummer aan me doorgeven? (er vanuit gaande dat deze in je profiel staat 😊 ). Dan kijk ik even mee.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 5, 2026
Zeer geergerd schreef:

Dit is een goede vraag. Ik zie online zowel ‘The Commoner’ als ook ‘Harold en Sonja’, ik ga het checken.

Dit inderdaad een vertaaldingetje. De internationale titel is 'The Commoner’, de originele titel is 'Harald og Sonja’ en de Nederlandse variant is dan ook 'Harald en Sonja’. 

En dan is er aanvulend daarop ook nog een strijd gaande welke episode titel het beste past. Is dat de originele versie, de universeel vertaalde versie of dan toch de nederlandse variant.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • January 5, 2026

Als je als epg medewerker het volgende in de gids zet (zie rood omcirkeld) dan neem je je werk niet serieus en gooi je er maar wat in zonder te controleren. (Werkdagen)

Programmatitel: De 538 Middag met Dennis

Tijd: 10.00u. tot 12.00u. (Ochtend)

Omschrijving: Sluit de werkdag goed af tijdens de 538 Middag....

Ook het volgende klopt niet. (Werkdagen). Programmatitel klopt niet en omschrijving klopt niet.

Hier snap ik niet wat de logica is van onderstaand seizoensnummer en afleveringsnummer? (Rood omcirkeld)

Kortom, graag Ma t/m Vrij tussen 10.00u. en 16.00u. goed nalopen, want dit klopt voor geen meter.

Forum|alt.badge.img+5

word gemonitored maar niet opgelost ?

en zie ook gisteren

dit patroon zagen we ook een paar weken geleden al

en vorige week rond 17:30 was het steeds 

en vorige week was het rond 06:30 steeds

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 6, 2026

Als je als epg medewerker het volgende in de gids zet (zie rood omcirkeld) dan neem je je werk niet serieus en gooi je er maar wat in zonder te controleren. (Werkdagen)

Programmatitel: De 538 Middag met Dennis

Tijd: 10.00u. tot 12.00u. (Ochtend)

Omschrijving: Sluit de werkdag goed af tijdens de 538 Middag....

Ook het volgende klopt niet. (Werkdagen). Programmatitel klopt niet en omschrijving klopt niet.

Hier snap ik niet wat de logica is van onderstaand seizoensnummer en afleveringsnummer? (Rood omcirkeld)

Kortom, graag Ma t/m Vrij tussen 10.00u. en 16.00u. goed nalopen, want dit klopt voor geen meter.

Ik heb meteen gesolliciteerd voor die baan. Heerlijk om 12:00 uur al klaar zijn….

Nee, dat staat er natuurlijk niet goed in. Net als je andere bevindingen in de gids van TV538. Hiervoor een ticket aangemaakt om aan te laten passen. Dank voor het doorgeven.

Weten jullie al hoe t zit met below deck s12 ??staat nog niets op donderdag ?? 

Star channel

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 6, 2026

Weten jullie al hoe t zit met below deck s12 ??staat nog niets op donderdag ?? 

Star channel

Bij mij staat hij er wel in 🤔

Kan zijn dat de ontvanger even uit/aan moet om de nieuwe gegevens op te halen?

En voor volgende week staat er voetbal op het programma, dus dan staat hij er niet in.

Forum|alt.badge.img+5

het bekende fenomeen

programma met onmogelijke lengte gevolgd door word aangekondigd

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 8, 2026

het bekende fenomeen

programma met onmogelijke lengte gevolgd door word aangekondigd

Is verholpen

Forum|alt.badge.img+5

5 uur snooker klopt niet en word ook gevolgd door word aangekondigd

en zie De TV gids van wo 14 jan voor EUROSPORT1, TLC, BBCNL - TVgids.nl

en zie De TV gids van wo 14 jan voor Eurosport 2 - TVgids.nl

En hebben jullie al gechecked wat jullie via de SLA kunnen afdwingen bij jullie epg leverancier ??

want die is verantwoordelijk want ziggo toont ook word aangekondigd

Maar ziggo en kpn zijn ook verantwoordelijk want jullie zagen dit 1 week geleden al aankomen

(zij zien 2 weken vooruit in de toekomst)