Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22260 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 8, 2026

Programmatitel: De 538 Middag met Dennis

Tijd: 10.00u. tot 12.00u. (Ochtend)

Omschrijving: Sluit de werkdag goed af tijdens de 538 Middag....

Kortom, graag Ma t/m Vrij tussen 10.00u. en 16.00u. goed nalopen, want dit klopt voor geen meter.

Deze zijn allemaal hersteld nu.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 8, 2026

5 uur snooker klopt niet en word ook gevolgd door word aangekondigd

en zie De TV gids van wo 14 jan voor EUROSPORT1, TLC, BBCNL - TVgids.nl

en zie De TV gids van wo 14 jan voor Eurosport 2 - TVgids.nl

En hebben jullie al gechecked wat jullie via de SLA kunnen afdwingen bij jullie epg leverancier ??

want die is verantwoordelijk want ziggo toont ook word aangekondigd

Maar ziggo en kpn zijn ook verantwoordelijk want jullie zagen dit 1 week geleden al aankomen

(zij zien 2 weken vooruit in de toekomst)

Deze is al onder de aandacht, maar eurosport heeft (blijkbaar) moeite met aanleveren. Wordt aan gewerkt.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • January 8, 2026

Ik heb meteen gesolliciteerd voor die baan. Heerlijk om 12:00 uur al klaar zijn….

Nee, dat staat er natuurlijk niet goed in. Net als je andere bevindingen in de gids van TV538. Hiervoor een ticket aangemaakt om aan te laten passen. Dank voor het doorgeven.

Ik zie dat de programmering op TV538 naar het juiste is aangepast.

Alleen is de mogelijkheid tot serieopnames van deze 3 programma's verdwenen, omdat er geen seizoen en afleveringsnummer aanwezig is.

Het gaat dus om de programma's:

De 538 werkdag met Dennis

De 538 werkdag met Lindo

De 538 werkdag met Mark

Bij alle andere programma's zijn die wel aanwezig en kan je deze programma's als serieopname instellen.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan meerdere berichten verwijderd dus die aantoonden dat tvgids.nl wel de programmering had en ziggo/kpn niet.

Sorry kpn slappe hap

Forum|alt.badge.img+5

wel monitoren maar niet oplossen

morgen dus 

• Topper
  • January 9, 2026

BBC-NL, woensdag 14 januari, Vienna Blood, aflevering 1002 (ipv vermoedelijk 2).

KPN+ DIW7022 ,  zelfde probleem op tv.kpn.com.

Probleem speelt al maanden bij allerlei series van mn BBC-nl

Serieopnames van hetzelfde programma over meerdere seizoenen worden soms bij elkaar gezet, waarna er later weer random afleveringen tussenuitworden gehaald en apart gezet. De rangschikking ziet er op elk device (telefoon, IPad, tv-box en via site) anders uit.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 9, 2026

Hi ​@Mirjam283 

Je hebt de DIW7022 lees ik. Dan kun je alle 4 seizoenen van Vienna Blood gewoon lekker bingen via de BBC NL+ app! 😁👍

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@Mirjam283. Goed opgemerkt hoor dat afleveringen op BBC NL soms een wat exotisch afleveringsnummer krijgen, maar dat heeft een reden. Om het voorbeeld van Vienna Blood te pakken, zijn dat afleveringen die in tweeën worden geknipt door BBC NL. Beide afleveringen krijgen dan dezelfde titel en afleveringsnummer mee, wat er eerder voor zorgde dat één van beide niet werd meegenomen in de serieopname. Nu hebben we dat opgelost door op te hogen met 1000, zodat alle afleveringen wel opgenomen worden. 

Maar door al deze handmatige aanpassingen kan het wel eens zo zijn dat er toch iets misgaat. Excuses daarvoor. We proberen het zo goed mogelijk aan te passen, zodat klanten juist niets missen. In dit geval lijkt het erop dat ‘Vienna Blood: The God of Shadows: Part 1’ een verkeerde afleveringsnummer heeft. Dat hoort 2 te zijn. De week erop wordt pas aflevering 3 weer in een Part 1 en 2 uitgezonden. Ga ik even doorgeven!

En Peter geeft hierboven een hele goed tip, zodat je alle afleveringen op elk gewenst moment kan kijken. 

Forum|alt.badge.img+5

deel1 geen serie nr afl n en serie opname neemt niet op

deel 2 wel serie/afl nr word dus wel opgenomen

Dus klanten die dit willen opnemen en niet opletten gaan deel 1 missen

Forum|alt.badge.img+5

9-1 22:05  en dit is een film net zoals ik dat afgelopen zaterdag al melde

Forum|alt.badge.img+5

onmogelijke lengte en wederom gevolgd door “word aangekondigd”

Forum|alt.badge.img+5

en zie dan https://www.gld.nl/tv

Forum|alt.badge.img+5

deze zender heeft kpn nog niet onder controle

Forum|alt.badge.img+5

6,5 uur, natuurlijk niet

en zie https://www.nhnieuws.nl/media/tv-gids

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

en weer dubbele opnames, bij meerdere series op bbc first

Maar op de box zie je het wel

De opname word ook dubbel uitgevoerd vanochtend 2 verwijderd en totaal aantal uren ging met 2 omlaag.

Dit heb ik nog even nagevraagd en dit kwam waarschijnlijk door een extra EPG update op 16 december wat iets anders moest oplossen. Kunnen jij ​@matthijs peters en ​@Hermanqwerty eens controleren of de opnames na 1 januari niet meer dubbel zijn (onder ‘Opgenomen’)? En zien jullie nog steeds dubbele opnames staan onder ‘Gepland’ als je nu nieuwe opnames inplant? 

Edit - Hoort hier eigenlijk niet thuis, maar het issue is hier ook gemeld. Dus daarom ook maar even de vraag in dit topic voor deze ene keer 😋

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Het was niet alleen op 16-12 

het was een week lang dubbele opnames met name op bbc nl

Recent heb ik ze niet gezien maar ik het wel vaker gemeld hier dus het was niet alleen in december

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Voor Top Gear kunnen we nog even kijken of we de aflevering van 9 januari kunnen aanpassen. Wel zo fijn voor de terugkijkers die Part 2 tegenkomen. En bedankt nog voor de tip van ‘Empire of Light’ 😁 Die ga ik terugkijken! Is ook doorgegeven om beschrijving van de film toe te voegen. 

Nick Jr. is al opgelost zie ik, maar TV Gelderland en NH Nieuws nog niet. Moeten we even achteraan. 

En het klopt dat Vijay TV een aandachtspunt blijft en daar zijn we ook wel mee bezig. Alleen is het niet zo makkelijk om de EPG voor die zender steeds op orde te hebben. Je hoeft het in ieder geval niet meer te noemen in nieuwe berichten ​@matthijs peters. Dat heeft geen toegevoegde waarde. 

Om toch het topic een beetje clean te houden, heb ik besloten om je bericht over de zoekresultaten te verplaatsen naar een eigen topic. Ik heb me er ook niet aan gehouden, maar dan wordt het wel heel bont. 

@Arjan van KPN 

Het was niet alleen op 16-12 

het was een week lang dubbele opnames met name op bbc nl

Recent heb ik ze niet gezien maar ik het wel vaker gemeld hier dus het was niet alleen in december

Het belangrijkste is dat je ze recent niet meer gezien hebt. Als je ze weer ziet,  dan hoor ik dat graag!

Forum|alt.badge.img+2

@Arjan van KPN 

Geen dubbele opnames (ook niet gepland) gezien de laatste tijd.

Forum|alt.badge.img+5

die van 5 januari was de nieuwjaars 

zo wie zo is 1 van deze 2 verkeerd genummerd

en de serie opname nam die van vanavond niet op

afgelopen vrijdag was het op de bbc

hun nummering voor de nieuwjaars show was iets heel anders dan seizoen 33

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • January 12, 2026

Alleen is de mogelijkheid tot serieopnames van deze 3 programma's verdwenen, omdat er geen seizoen en afleveringsnummer aanwezig is.

De 538 werkdag met Lindo

De 538 werkdag met Mark

Bij alle andere programma's zijn die wel aanwezig en kan je deze programma's als serieopname instellen.

Het probleem van ontbrekende seizoen/afleveringsnrs van bovenstaande programma's is nog aanwezig. 

Aanvullend:

RTL 7

Mattie & Marieke 06.00u. - 10.00u.

Ontbrekende programmabeschrijving. Is sinds het begin nog steeds niet aanwezig.

Staat nu niet netjes als:

'Programmabeschrijving niet beschikbaar'

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 13, 2026

De 538 werkdag met Lindo

De 538 werkdag met Mark

Het probleem van ontbrekende seizoen/afleveringsnrs van bovenstaande programma's is nog aanwezig. 

January 9, 2026 at 3:59 PM
Goodafternoon,

After the latest change for this schedule/program we are missing the S/E information to enable seriesrecording.

January 12, 2026 at 7:44 PM
Hi,
We're currently looking into this issue and I'll update you as soon as I have more details to share.

Wordt (nog) aan gewerkt.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

nog een paar zonder omschrijving

en ook de herhalingen hebben geen omschrijvingen

zoals

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Tientallen “Programmabeschrijving niet beschikbaar” komende week, en niet alleen op “obscure” zenders.

(zoekresultaten op “Programmabeschrijving niet” in mobiele tv+ app):

Bijvoorbeeld:

Tv gids klopt weer niet ! Sbs6 in de ring heeft weer geen afl nr dus serie opname stopt weer !

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Voor Top Gear kunnen we nog even kijken of we de aflevering van 9 januari kunnen aanpassen. Wel zo fijn voor de terugkijkers die Part 2 tegenkomen. En bedankt nog voor de tip van ‘Empire of Light’ 😁 Die ga ik terugkijken! Is ook doorgegeven om beschrijving van de film toe te voegen. 

Hier was ik al een beetje bang voor, maar de nummering kan niet aangepast worden. Dat heeft weer consequenties voor de mensen die al een opname hebben staan voor deze uitzendingen. Wel is gevraagd om de beschrijving en de afbeelding te updaten, zodat toch wat duidelijker is waar het precies om gaat. 

En er zijn tickets aangemaakt voor jullie meldingen ​@matthijs peters, ​@Wartywolfs en ​@Zeer geergerd! Jouw melding over Mattie en Marieke wordt ook afgevangen met één van de tickets ​@Sebas14