Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22260 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

• Topper
  • January 13, 2026

Zondag 18 juni 17.00, BBC-nl, Murdoch Mysteries geen seizoens of aflevering nummer, 
eerder overige gegevens van mijn tv-box al doorgegeven. 

Ik neem dit programma wekelijks op en zag het ineens niet meer op de geplande opnamelijst staan, dit is dus de reden dat serie-opnames soms incompleet zijn. Hij herkent zo de aflevering idd niet, maar nogal omslachtig om het van alles wat je op wil nemen te moeten controleren.

Forum|alt.badge.img+5

@Mirjam283 

wat ook apart is dat de aflevering 2 uur is

18-1 

op 11-1

Forum|alt.badge.img+2

@Mirjam283 

wat ook apart is dat de aflevering 2 uur is

18-1 

op 11-1

Volgens omschrijving v/d BBC NL gids is het aflevering 6 van seizoen 7. Zelf zeggen ze dat het 6/18 is gevolgd door een aflevering van Saint Pierre. Verwarring compleet.

• Topper
  • January 13, 2026

Gezien de serie-opname moet het idd die aflevering zijn, ik zag ook al dat er twee uur stonden ipv de gebruikelijke lengte. Vraag me toch af wat er steeds mis gaat, speelt vooral sinds BBC-first naar BBC-NL over ging. 

Forum|alt.badge.img+5

@Mirjam283 

ziggo heeft dezelfde fout

tvgids.nl heeft het goed staan

dus de epg leverancier lijkt de oorzaak. 

Ik weet natuurlijk niet of tvgids.nl en die epg leverancier dezelfde data bron hebben

Maar ziggo/kpn en die epg leverancier kunnen dit soort fouten met geautomatiseerde controles detecteren en oplossen.

• serie afl moet altijd serie nr en afl nr hebben
  • lengte van afleveringen is bekend en te controleren
  • gat in serie, saint pierre mist nu een aflevering
  • en je kunt nog meer controles bedenken

En het is duidelijk dat meerdere van die controles er niet zijn zowel bij die epg leverancier als bij de kpn en ziggo zelf. 

Forum|alt.badge.img+5
geen programma omschrijving

tvgids.nl

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Gezien de serie-opname moet het idd die aflevering zijn, ik zag ook al dat er twee uur stonden ipv de gebruikelijke lengte. Vraag me toch af wat er steeds mis gaat, speelt vooral sinds BBC-first naar BBC-NL over ging. 

Lijkt meer te maken te hebben met de overgang naar een nieuwe epg provider begin vorig jaar. Daarvòòr hadden we dit topic ook nog niet 😉

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

deze is grappig of heel erg fout op 20-1

Forum|alt.badge.img+5

deze serie opname werkt nog steeds niet goed

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

Het is weer zover bij ONS, vanaf dinsdag 20 januari ontbreken bij alle series seizoen en afleveringsnummer. Een dag eerder staat er bij The Flying Doctors rond 19:00 uur verkeerde aflevering nummer, dit moet 9 zijn, en niet 10 zoals het er nu staat. Dus dan ook deel 1 van de aflevering, en niet deel 2. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Zondag 18 juni 17.00, BBC-nl, Murdoch Mysteries geen seizoens of aflevering nummer, 
eerder overige gegevens van mijn tv-box al doorgegeven.

Ik geef het weer door, evenals de lengte van de aflevering. 

@matthijs peters ‘An American Pastoral’ en ‘Bardot’ zijn reeds uitgezonden, maar ik heb je feedback wél doorgegeven. Ook die van Goedemorgen Nederland.

deze is grappig of heel erg fout op 20-1

Deze zenders zenden niet meer uit, maar ik heb even nagevraagd wat de bedoeling is (niet alleen 116, maar ook 110).

Het is weer zover bij ONS, vanaf dinsdag 20 januari ontbreken bij alle series seizoen en afleveringsnummer. Een dag eerder staat er bij The Flying Doctors rond 19:00 uur verkeerde aflevering nummer, dit moet 9 zijn, en niet 10 zoals het er nu staat. Dus dan ook deel 1 van de aflevering, en niet deel 2. 

Wederom doorgegeven!

Forum|alt.badge.img+5

@Marcia van KPN 

Kpn gaf netjes aan dat zender niet meer beschikbaar is maar dan staat er plotseling “to be announced”

Dus waarschijnlijk gaat er iets mis in jullie interne administratie want ik verwacht niet dat die zender terugkomt

wat ook grappig is je kunt het wel proberen terug te kijken maar dat resulteert in

en daarna was ik plotseling uitgelogd en moest opnieuw inloggen

en na opnieuw inloggen zag ik die mtv zender niet meer

Vreemde gang van zaken met meerdere bugjes denk ik

Nb tv.kpn.com via ms edge

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Even wat updates:

- Murdoch Mysteries voor 18 januari is bijgewerkt en opgelost. 
- We zien, ook dankzij de melding van Wartywolfs, dat er bij veel programma's de programmabeschrijving mist. Daar lopen de nodige tickets voor. 
- AT5 is inmiddels bijgewerkt
- Goedemorgen Nederland kan nu de hele ochtend worden opgenomen met een serieopname
- Het opruimen van de MTV kanalen staat in de planning voor binnenkort. Als je ingelogd bent zouden de kanalen al niet meer zichtbaar moeten zijn. 
- ONS heeft ook een update gehad voor 20 en 21 januari. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN niet bij bestaande serie opname

Forum|alt.badge.img+5

goedemorgen nederland opnames werken vanaf woensdag 21-1 correct

Forum|alt.badge.img+3

Ik zag de teksten bij de politieke partijen op npo1 om 17:56 en 17:58 vanmiddag op seizoen 2016 staan.

Ik lig wel eens onder een steen maar 10 jaar gemist is best lang. Is er nog wat gebeurt afgelopen jaar ? 😜🤔

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • January 15, 2026

Even wat updates:

-............

Programmabeschrijving bij RTL 7 Matie & Marieke is nu ingevuld.

TV538 bij de 3 programma's die eerder genoemd werden is de seizoen en afleveringsnummer weer aanwezig.

Ook zijn de seizoennummers van andere TV538 programma's ineens veranderd van seizoen 2026 naar bijv. 4 of 5. Dat had niet gehoeven, maar dat is mindere zorg.

Sisterwives op tlc  heeft weer geen afl nr !!!

Forum|alt.badge.img+5

2 vreemde zaken

1. die van gisteren had ik al verwijderd en toen was er geen dubbele
  2. die van vandaag is dubbel opgenomen, begintijd en duur is identiek
  3. de 2 vreemde opnames zijn niet af te spelen

bovenstaand is met tv.kpn.com

Op de settop box worden die 2 hangende opnames niet getoond

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

goedemorgen nederland opnames werken vanaf woensdag 21-1 correct

Je hebt gelijk. Vanaf dat moment wordt wel alles in de ochtend opgenomen. Is even zoals het is. 

Ik zag de teksten bij de politieke partijen op npo1 om 17:56 en 17:58 vanmiddag op seizoen 2016 staan.

Ik lig wel eens onder een steen maar 10 jaar gemist is best lang. Is er nog wat gebeurt afgelopen jaar ? 😜🤔

Niets bijzonders. Alle partijen houden van elkaar en we hadden op dag 1 na de verkiezingen al een nieuw kabinet 😉

Sisterwives op tlc  heeft weer geen afl nr !!!

Gaat om de aflevering op 21 januari om 21:30 als ik het goed zie. Gaan we mee bezig. 

[Afbeelding Goedemorgen Nederland verwijderd]

2 vreemde zaken

1. die van gisteren had ik al verwijderd en toen was er geen dubbele
  2. die van vandaag is dubbel opgenomen, begintijd en duur is identiek
  3. de 2 vreemde opnames zijn niet af te spelen

bovenstaand is met tv.kpn.com

Op de settop box worden die 2 hangende opnames niet getoond

Ik verwacht toch dat dit komt doordat wij hebben lopen rommelen met het serieID en afleveringsnummers. 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 16, 2026

Vanwege het overlijden van Robert Jensen is de programmering van RTL 5 op zaterdag avond gewijzigd, waarbij één van zijn talkshows wordt herhaald rond de klok van 22:00 uur. Deze wijziging is echter nog niet zichtbaar in de EPG. Maar bij tvgids.nl ook nog niet, bij NLziet weer wel.  

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • January 16, 2026

Vanwege het overlijden van Robert Jensen is de programmering van RTL 5 op zaterdag avond gewijzigd, waarbij één van zijn talkshows wordt herhaald rond de klok van 22:00 uur. Deze wijziging is echter nog niet zichtbaar in de EPG. Maar bij tvgids.nl ook nog niet, bij NLziet weer wel.  

Inmiddels ook bij tvgids.nl.

Jammer dat KPN dit weer niet oppakt. Dit was gisteren al bekend.

Forum|alt.badge.img+5

en weer een zwart gat in tv.kpn.com op 23 januari

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 17, 2026

Hi, ik heb dit doorgezet. Hopelijk wordt dit nog op tijd aangepast.