Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22260 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Maar...het is toch elke week op hetzelfde tijdstip, ​@MiVoNL? Het zou moeten kloppen natuurlijk, maar in dit geval is het overkomelijk lijkt me.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 31, 2026

Ja, elke week op dit tijdstip inderdaad. Maar als het met dit programma kan gebeuren, kan het met elk programma gebeuren dat het op dag van uitzending uit de EPG verdwijnt. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Tja. Ik maak heel veel gebruik van de gids, en op een enkele uitzondering na klopt het altijd. Een fout kan altijd optreden natuurlijk, dat hou je altijd. De zenders waar hier het meest over geklaagd wordt leveren de boel gewoon niet goed aan, ​@MiVoNL.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque 

1. we weten niet waar de fouten ontstaan, kpn en ziggo willen daarover geen uitspraken doen
  2. zie de fouten van de laatste tijd die zowel bij ziggo als kpn gebeuren, Dus het gaat via de epg leverancier
  3. vaak heeft tvgids.nl het wel goed staan
  4. veel van die fouten zouden geautomatiseerd gedetecteerd kunnen worden zowel door die epg leverancier als door kpn zelf
  5. fouten die op de uitzend dag zelf ontstaan zijn lastig om op te lossen zeker als het geen werkdag is. Des te belangrijker dat de bron van het probleem word aangepakt

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 31, 2026

@Ratonesque 

1. we weten niet waar de fouten ontstaan, kpn en ziggo willen daarover geen uitspraken doen
  2. zie de fouten van de laatste tijd die zowel bij ziggo als kpn gebeuren, Dus het gaat via de epg leverancier
  3. vaak heeft tvgids.nl het wel goed staan
  4. veel van die fouten zouden geautomatiseerd gedetecteerd kunnen worden zowel door die epg leverancier als door kpn zelf
  5. fouten die op de uitzend dag zelf ontstaan zijn lastig om op te lossen zeker als het geen werkdag is. Des te belangrijker dat de bron van het probleem word aangepakt

Vooral jouw laatste zin ​@matthijs peters zou KPN echt wakker moeten schudden en stoppen met blijven zeggen dat ze geen oplossing hebben!

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

De meeste fouten treden op bij zenders die volkomen marginaal zijn, met uitzondering van BBC NL, waarvoor geldt dat zij enorm aan het knoeien zijn met serie- en afleveringsnummers.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque 

1. my kitchen rules, net 5. Waarschijnlijk veroorzaakt door net5 maar niet waargenomen en voorkomen door epg leverancier en kpn
  2. bbc first pas geleden nog dat zowel 1 als 2 februarie bij alle programma's geen serie/afl nr stonden. Nooit duidelijk gemaakt wie verantwoordelijk was en niet waargenomen en voorkomen door epg leverancier en kpn. En oh ja de complete inhoud voor die 2 dagen was compleet fout en tvgids.nl had het wel goed staan

en dat was de laatste 2 weken

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

De meeste fouten treden op bij zenders die volkomen marginaal zijn, met uitzondering van BBC NL, waarvoor geldt dat zij enorm aan het knoeien zijn met serie- en afleveringsnummers.

Net 5 (my kitchen rules)

NPO 2 (Grace)

Marginale zenders inderdaad 😏

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Ik zeg nergens dat er geen fouten voorkomen, ​@Wartywolfs. Maar bij se grote(re) zenders is dat echt beperkt, en, als ze voorkomen is het natuurlijk heel goed om dat hier te melden.  Heb ik zelf voor bijvoorbeeld CNN ook wel gedaan. Waar het mij meer om gaat is dat mensen op zoek gaan naar fouten.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque 

omdat die epg leverancier en kpn niet op zoek gaan met geautomatiseerde controles

Voor de meeste zenders is er 2 weken toekomst bekend ook bij de kpn dus ze hebben tijd genoeg om controles en navraag te doen.  Maar ze wachten liever af om te kijken of ze vanzelf weg gaan en te vaak zien we ook dat die controles er gewoon niet zijn.

Zie ook de houding tov de turkse zenders, daar zijn te veel fouten dus melden is niet toegestaan. 

Dus liever fouten toestaan en melden verbieden dan naar een oplossing zoeken. Natuurlijk weet ik niet wat kpn hieraan doet maar ja dat melden ze hier ook niet.