Skip to main content

Bij het openen van de app XITE krijg ik zwart beeld.

De ontvanger al een frisse start gegeven, tv en ontvanger staat aangesloten via HDMI.

Iemand ideeën hoe dit werkend te krijgen? 

@Skyliner De TV ontvanger heeft hier niets mee te maken aangezien het om een app via de TV gaat. De interactieve XITE app


Nee hoor @HansaanZet . Het is een app op de tv ontvanger van kpn. Ook op je 5202. 

Wel raar dat ie het bij jouw niet wil doen, Cor.

Heb je de ontvanger al 30 seconden stroomloos gehad?


@HansaanZet inderdaad via app. KPN, staat ook zo omschreven op site van Cute.

@PeterG ontvanger 30 seconden spanningsloos gehad, geen resultaat.

Ter info alle andere apps (Netflix, YouTube, Prime, Videoland) starten wel op.


Hoi @Skyliner en welkom op het forum! Excuses voor de late reactie, het is helaas behoorlijk druk. Gek dat de app zwart beeld blijft geven, ondanks de frisse start. Ik heb je ontvanger op afstand de software opnieuw laten installeren, ik hoop niet dat dit ongelegen kwam. 😬 Laat je weten of dit geholpen heeft? Ik hoor het graag! 


@Sanne_M Dank voor het meedenken, geen probleem dat het wat langer duurde en geen hinder ondervonden van herladen.

Helaas heeft het, ook niet na nog een keer spanningsloos maken, niet geholpen. Waarschijnlijk ligt het aan de type ontvanger zelf.

Het is geen noodzakelijk kwaad, maar omdat het nu in de app gepromoot word wou ik het eens uit proberen.


Hij hoort ook gewoon te werken, dus goed dat je dit meldt. Het laatste idee dat ik nog heb is het resetten van je modem. Wellicht dat het dan wel goed doorkomt. Mocht dat ook niet helpen, laat je het hier dan weten? Ik vermoed dat ik dan op een ticket voor ons backoffice uit ga komen, dan kan ik dit naar hen doorzetten. 


@Sanne_M Ik heb het modem gereset ( niet opnieuw opgestart) hierna getest, geen resultaat, nogmaals frisse start gedaan ook geen resultaat.

Nog niet vermeld maar ik heb een 2e ontvanger staan met een vrij recente tv, deze doet precies hetzelfde. Het lijkt erop dat het met mijn eerdere suggestie te maken heeft, het type ontvanger. 

 


@Skyliner 

Heb je soms zxv 8001 ontvangers?


@PeterG ik heb de ARIS VIP 2952 V2.


Heb ik ook. Daarop zou de Xite app gewoon moeten staan en werken. Heb je er een switch ofzo tussen?

Overigens vind ik het persoonlijk niet zo bijzonder. Je kunt kiezen uit '’kanalen'’ met wel 50 verschillende moods.

Heb je HTML 5.149.204 en

NMC 8.1.143_1

(zie instellingen > Info)


@PeterG Heb ik gecheckt welke versie er draait. Zijn die je opgeeft.

Nee juist om verstoring te voorkomen zit netwerk kabels tbv ontvangers rechtstreeks op de Experia box 

Een paar comments terug gaf ik ook al aan dat ik XITE geen noodzakelijke iets vind, maar als het aangeboden word en het werkt niet word ik wel nieuwsgierig waarom niet 😉


Hmmm, frappant dat het ook op beide ontvangers speelt en goed dat je dit aangeeft. Ik heb een ticket aangemaakt voor ons backoffice, ik verwacht dat ze binnen 3 á 5 werkdagen contact met je opnemen. Om het ticket aan te kunnen maken moest ik je modem resetten (nogmaals, hoop dat dit niet ongelegen kwam 🙃). Je ontvangt een bevestiging per SMS en e-mail dat er een ticket aan is gemaakt. Laat je weten hoe het contact verloopt? Ben erg benieuwd wat de oplossing is. 


@Sanne_M 

Contact gehad met de backoffice aantal vragen doorlopen uiteindelijk laatste optie is modem resetten met de paperclip.

Dit gedaan, de beschrijving handmatig resetten hiervan lijkt niet meer helemaal te kloppen ipv rood branden gaat deze oranje branden en start niet meer op. Na spanningsloos maken komt deze wel weer normaal bij.

Vraag nu is modem nu echt gereset of is deze herstart.

Andere vraag voortkomend uit contact backoffice is dat deze een dezelfde ontvanger geconfigureerd heeft met mijn instellingen en het daar wel werkte, ik bedacht me zojuist of er geen verwarring is met kanaal 22 of de te openen app XITE via menu waar je ook o.a. netflix opstart.

Want wat mij zojuist opviel is dat als ik naar kanaal 22 ga (wel beeld en geluid) en via de afstandsbediening de rode stip naar de app wil dat de ontvanger dan qua besturing bevriest, opent de app niet en kan daarna ook niet meer van kanaal wisselen totdat ik een andere functie kies zoals openen menu.

Mogelijk geeft dit nog een richting ervanuit gaande dat het modem mbt de bovenste regels echt gereset is.


@Skyliner Gek zeg. Wel fijn dat er zo snel contact opgenomen is! Ik heb je modem gisteren ook gerest vanuit mijn systeem, dus ik neem aan dat die wel goed doorgekomen is. Ik zie dat je een V10A hebt, dus daarmee valt een manier om te checken of de reset doorgekomen is weg. Ik heb specifiek de XITE app genoemd, dus het moet mijn collega duidelijk zijn dat hem daar om gaat. Ik snap je twijfel wel, dus je kunt het nog benoemen in een volgend contact met mijn collega. 

Ik bedenk me ook, heb je de TV-ontvangers rechtstreeks aangesloten op je modem, of zit hier nog apparatuur tussen? Mocht je er switches of versterkers tussen hebben, zou je dan één van de ontvangers rechtstreeks bekabeld aangesloten op je modem willen testen? Ben erg benieuwd hoe het dan gaat. Mocht dat ook niet helpen, dan geef ik het ticket weer een zetje en wordt er weer contact met je opgenomen. 


@Sanne_M goedenavond .

Dank voor je bericht.

Ontvangers zitten rechtstreeks op de Experia.

Backoffice heeft het over vervangen modem indien geen resultaat, hoeft voor mij niet omdat het niet urgent is en er geen andere redenen zijn tenzij er voordelen zijn aan het nieuwe modem zitten.

Andere vraag is dat ik zie dat het modem tegenwoordig beschikt over WiFi extra, wat is de meerwaarde daarvan behalve dat je volgens mij een aantal apparaten kan vastzetten op 2.4 of 5 GHz. Netwerk?

 


@Skyliner Helemaal prima. Dan kunnen we het voor nu ook zo laten, wat jij het prettigste vindt. 🙂 Ik weet niet welk modem je krijgt, dat hangt van de voorraad af, maar mocht je het prettig vinden om een nieuwe te krijgen laat het dan weten. Dan geef ik een update aan het ticket.

Het klopt dat Extra Wifi een optie is, je kunt daarmee onder andere het wifi netwerk vastzetten op 2,4 Ghz bijvoorbeeld. Kan handig zijn voor bepaalde apparaten die alleen daarmee kunnen verbinden en wat moeite hebben met 5 Ghz. Of als je juist wilt kijken of de wifi beter is wanneer je deze alleen op 5 Ghz zet bijvoorbeeld. Hangt een beetje van je eigen wensen af, wat je er precies mee kunt doen. Op ons kennisartikel over de Extra Wifi kun je vinden hoe je dit precies instelt en kun je kijken of het wat voor je is. 😄


@Sanne_M 

Dank voor je uitleg.

Modem hoeft voor mij niet vervangen worden.

Ticket kan wat mij betreft afgesloten worden.

Alsmede ook deze topic.

Iedereen bedankt voor het meedenken 


Helemaal goed. Graag gedaan! Maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst ergens tegenaan loopt of ergens vragen over hebt. 🙂


Is het probleem opgelost dan?

Er is veel app verkeer met tips, maar niets helpt.

Ook bij mij blijft het beeld zwart.

Heeft iemand wel Xite via de rode knop?

YouTube werkt wel.


@HP51 nee het is niet opgelost omdat ik hetzelf geen groot issue vind. Wel interessant dat ik niet de enige ben.


Hmmm, dan wacht ik af of er nog meer melders in dit topic komen. Als het een groter issue blijkt dan kan de iTV apps afdeling ingelicht worden. 


Dus cor en ik hebben een probleempje.

We zijn schijnbaar de enige 2.

Alle stekkers eruit en weer erin.

Apparaten opnieuw opstarten. 

En dan werkt het nog niet.

Dus bij minimaal 10 klachten gaan jullie echt aan het werk?


Met nu twee bekende meldingen zou het een incident kunnen zijn, niet zozeer een grootschalig probleem. Ik kan voor die tijd ook in actie komen, dat heb ik bij Cor ook gedaan, maar dan komt het uit op een los ticket aanmaken. 🙂 Dat kan ik voor jou ook in werking zetten mocht je dat willen, laat het dan gerust hier weten en vul je bereikbaarheidsnummer in je forumprofiel in.


Hoi,  verwijst de rode knop naar de app?

Keek bij de apps en Xite is de enige die niet werkt.

Dus ik laat het verder hierbij.

Bedankt voor de aandacht.

Groeten


Bij mij werkt deze app ook niet.