Skip to main content

Een poll voor jou: Kies jij voor cookies of niet?

• February 18, 2026
  • 13 reacties
  • 97 keer bekeken
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We horen graag hoe jij over dingen denkt! Daarom maken we polls over verschillende onderwerpen. Zo kunnen we samen bekijken en bespreken hoe we daar naar kijken. En misschien zelfs wel weetjes of tips met elkaar delen. Deze poll gaat over tracking cookies, doe je mee?

De poll van deze week: Accepteer jij tracking cookies?

Tracking cookies, je wordt ermee om de oren geslagen als je op websites kijkt. Bij elke site krijg je de vraag opnieuw - want zo hoort het natuurlijk. Wat doe jij: accepteer jij de cookies of doe je dat niet? En nu mét de poll hieronder😉

Vul jij onze poll in? En laat jij weten waarom je daarvoor gekozen hebt? Of heb je een goede tip of weetje?

Wat zijn tracking cookies?

Een stukje achtergrondinformatie. Als je cookies op een website accepteert, worden er ‘kruimeltjes’ achtergelaten die het mogelijk maken om jouw surfgedrag op te slaan. 

Deze cookies houden dus jouw surfgedrag bij en stellen profielen op, om bijvoorbeeld gerichte advertenties mogelijk te maken. Onze tip: Denk dus goed na of je dit wilt. 

We houden ervan om met jullie te kletsen en jullie gedachten te horen! Daarom stellen we af en toe vragen en houden we polls. Jouw input is heel waardevol voor ons en daarnaast zijn benieuwd naar jullie kijk op bepaalde dingen. 

Het is belangrijk om te benadrukken dat we deze vragen vooral stellen om met jullie in gesprek te gaan en om een gesprek in onze community op gang te brengen, niet per se om namens KPN inzichten op te halen. Maar: als jullie waardevolle feedback delen waarmee we ons kunnen verbeteren, dan nemen we dat zeker mee!

Dus voel je alsjeblieft vrij om te reageren op onze vragen en polls. Jouw gedachten en ideeën zijn belangrijk voor ons, en we stellen je deelname enorm op prijs.

Accepteer jij tracking cookies?

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 18, 2026

Waar staat de poll?

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • February 18, 2026

Ik zie geen poll….Of komt dat omdat mijn adblocker ook cookies blokkeert🤣

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 18, 2026

Ik heb ‘cookies van derden accepteren’ standaard uit staan in de browser.

Verder weiger ik alle cookies, als een website die ik bezoek daar om vraagt.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Zo, nu staat de poll er ook in 😁 Gaat uw gang ​@JanD en ​@FamvDijk, leuk dat jullie er al zo snel bij zijn!

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Sommige cookies kies ik wel. Bijvoorbeeld krakeling en Bastogne. 😁

Maar serieus, persoonlijk gebruik ik DuckDuckGo. Dus regelmatig verdwijnen de cookjes. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Mensen met de instelling "Cookies nooit opslaan” zou bij KPN steeds opnieuw om wachtwoord en verificatie-code gevraagd worden. Dus zo een instelling kan heel vervelend zijn voor sites, welke je met regelmaat bezoekt.

Cookies bij community.kpn.com

Tracking cookies zijn op andere manier te blokkeren (3rd partij cookies niet accepteren en Tracker-Blokker Add-On installeren), deze trackers zijn bij community.kpn.com

Tracker    Organization
Google Tag    Google
Adobe Audience Manager    Adobe
Google Analytics    Google
Mouseflow    Mouseflow
New Relic    New Relic
OneTrust    OneTrust
Adobe Dynamic Tag Management    Adobe
Google Tag Manager    Google
Amazon Web Services    Amazon
Mopinion    Mopinion

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 20, 2026

Als ik snel even wat wil zien dan klik ik ja aan
Anders dan hangt het ervan af welke site het is.
Normaal maak ik me niet zo druk om cookies en ook niet om koekjes, alhoewel dat laatste accepteer ik altijd wel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

Ik accepteer ze soms wel, soms niet. 

Heel vaak verwijder ik ze weer als ik de site afsluit. Dus dan maakt die acceptatie ja/nee niet uit op de 'lange' termijn. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • February 20, 2026

Soms wel, soms niet. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 20, 2026

Ligt er bij mij aan waar het voor is. Websites/apps die ik regelmatig gebruik, en waar ik een soort ‘relatie’ mee heb accepteer ik over het algemeen gewoon alle cookies. Maar dat zijn vooral situaties waarbij ik weet dat de mate van tracking ook minder is. 

Voor van die af en toe sites, waar je eens een artikel leest, of even wat opzoekt weiger ik altijd alles. Maar ik heb tegelijkertijd vaak ook niet echt het idee dat er echt wat met die weigering gedaan wordt. En dat het meer voor de vorm is.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Voor van die af en toe sites, waar je eens een artikel leest, of even wat opzoekt weiger ik altijd alles. Maar ik heb tegelijkertijd vaak ook niet echt het idee dat er echt wat met die weigering gedaan wordt. En dat het meer voor de vorm is.

Bij sites waar ik eenmalig iets bekijk weiger ik altijd cookies, daarna kijk ik altijd even naar “Cookies en websitegegevens beheren” in mijn browser en zie daar nagenoeg toch altijd dat betreffende website ondanks weigeren een “vaak” behoorlijk aantal cookies alsmede ook de (on)nodige MB’s aan data geplaatst heeft welke ik dan alsnog verwijder.

• February 20, 2026

ik kies altijd enkel de functionele cookies.  Wel vaak een gedoe met de steeds de lijstjes met gerechtvaardigd belang uitzetten. Tracking cookies mogen in de ban. Ik hoef als KPN klant geen kpn reclame te zien op websites van DPG Media.

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb over het algemeen ublock origins op de hoogste stand staan en wordt zelden ‘lastig’ gevallen.