Skip to main content

Een poll voor jou: Wie bepaalt wat er gekeken wordt op tv?

• March 4, 2026
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken
Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

We plaatsen regelmatig een poll over verschillende onderwerpen. Deze keer zijn we benieuwd hoe het er bij jou thuis aan toegaat. Wij vragen ons af: hoe gaat het bij jullie thuis wanneer jullie samen tv kijken?

De poll van deze week: Wie bepaalt wat er gekeken wordt op tv?

Het is 20:00 uur. Iedereen zit klaar op de bank. De snacks staan op tafel. De afstandsbediening ligt… precies in het midden.

En dan begint het grote moment: wie bepaalt wat we kijken? Wordt er zonder overleg gezapt? Is er iemand die altijd nét iets sneller de afstandsbediening pakt? Hebben de kinderen het voor het zeggen? Of houden jullie het netjes en democratisch (met lichte discussie😉)?

In veel huishoudens is dit het dagelijkse strijdtoneel. Soms subtiel. Soms iets minder subtiel misschien😅.

Stem mee en vertel in de reacties hoe dat er bij jullie aan toegaat! Zijn er vaste regels of is het elke avond weer een verrassing?

We houden ervan om met jullie te kletsen en jullie gedachten te horen! Daarom stellen we af en toe vragen en houden we polls. Jouw input is heel waardevol voor ons en daarnaast zijn benieuwd naar jullie kijk op bepaalde dingen. 

Het is belangrijk om te benadrukken dat we deze vragen vooral stellen om met jullie in gesprek te gaan en om een gesprek in onze community op gang te brengen, niet per se om namens KPN inzichten op te halen. Maar: als jullie waardevolle feedback delen waarmee we ons kunnen verbeteren, dan nemen we dat zeker mee!

Dus voel je alsjeblieft vrij om te reageren op onze vragen en polls. Jouw gedachten en ideeën zijn belangrijk voor ons, en we stellen je deelname enorm op prijs.

Wie bepaalt wat er gekeken wordt op tv?

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 4, 2026

Bij ons is het nooit een strijd. Regelmatig willen we allebei hetzelfde zien. En anders kan één van ons altijd nog uitwijken naar de tweede TV of gaan kijken via een PC of mobiele telefoon. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 4, 2026

‘t Zelfde hier. Met de Olympische Spelen was er een kleine ‘verschuiving’… alle series en andere programma’s opgenomen en we zijn deze alsnog aan het kijken. De 1000 uur is nog niet vol 😉

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 4, 2026

Mijn echtgenote (68) heeft de AB vaker in de handen dan ik (71) zelf. Daar waar zij graag de avond doorbrengt met TV kijken ben ik zelf naast het wat op mindere mate TV kijken ook wat meer actief bezig op mijn iPad op de bank gezellig naast haar of met de PC in het computerhoekje in onze woonkamer. Verder gaan we gemoedelijk met elkaar om wat betreft de keuzes waar we graag naar willen kijken.