Skip to main content
Winactie

[Gesloten] Win de "Melkmeisje van Nu" puzzel! Deel je foto’s, ervaringen en puzzelplezier!

• December 2, 2025
  • 200 reacties
  • 6069 keer bekeken
Toon eerste bericht

200 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Shyrin van KPN 

Voor de wederhelft, meiske houdt van puzzelen om d'r koppie lekker leeg te krijgen, er worden regelmatig nieuwe 100 stukes puzzels snel verslonden. Of puzzels van een meter bij twee meter zijn ook erg in trek  Gemiddeld twee a drie keer per week ligt de eettafel vol. Zelf doe ik ook regelmatig mee,  en heb dan op de kop toe nog een gezellige avond ook 😍

Dit is echt zóooo ontzettend lief ​@JB22_ 😍

Ik stem voor ​@Shyrin van KPN haar voorstel ​@Roy74, lekker voor gaan zitten op een rustig moment, bakje koffie erbij en gewoon ergens beginnen 😁

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 3, 2025

Hahaha…! 😅 En dan de volgende stap: stukjes sorteren afgewisseld met een kopje koffie!

Trouwens: hoe groot is de puzzel eigenlijk ​@Shyrin van KPN ? 
Maw. hoeveel ruimte moet ik vrijmaken? Ik zie dat nergens op de doos staan.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als ik zo eens kijk op het grote wereld wijde web, dan is de meest gegeven tip: Begin met de hoekjes! ​@Roy74 Daarna eventueel een groot vlak met dezelfde kleur of bepaalde kenmerkende delen van de afbeelding. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 3, 2025

Ik zou de puzzel voor mezelf willen winnen. Ik had vandaag een sessie op mijn werk waardoor ik niet op tijd was om de puzzel in de KPN winkel te halen. Omdat ik vorig jaar met veel plezier de nachtwacht heb gelegd zou ik deze puzzel ook graag leggen. Als iemand hem gelegd heeft en door wil geven ben ik daar ook erg blij mee 🙂.

Misschien heeft ​@Noordzee de puzzel nog voor je , die van mij is naar de ruilkast gegaan . Of kijk eens bij de Kringloper, daar liggen ze soms ook heb ik horen zeggen 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 3, 2025

Als ik zo eens kijk op het grote wereld wijde web, dan is de meest gegeven tip: Begin met de hoekjes! ​@Roy74 Daarna eventueel een groot vlak met dezelfde kleur of bepaalde kenmerkende delen van de afbeelding. 

Wordt dit een “thuiscursus “ legpuzzelen ?! 😂😂

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Gisteren speciaal voor deze puzzel mijn leven gewaagd. Fietspad is afgesloten en nu rijden ze als idioten over een voetpad, omdat ze geen borden kunnen (willen) lezen en ook nog een discussie gehad met iemand, maar ik ben blij te melden dat ik hem in huis heb staan de doos met puzzel van het melkmeisje.

Wat betreft de nachtwacht, die is inderdaad best lastig gebleken en puzzelen lukt alleen als je het juiste licht hebt, dus die ligt te verstoffen🙄 en denk dat ik die voorzichtig zover ik deze nu af heb gekregen even in de doos doe om later een nieuwe poging te doen om die alsnog wel af te ronden.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat zou wel leuk zijn ​@Skatetweety 😁 Heb jij nog goede tips, deel je ze dan ook?

Oeh, wat een avontuur was dat ​@MandersOnline… Fijn dat je uiteindelijk zonder kleerscheuren en mét puzzel weer thuis gekomen bent! We zijn benieuwd naar wat je van deze puzzel gaat vinden :)

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 3, 2025

Volgens CoPilot is dit de juiste aanpak 😀

Een goede start bij een legpuzzel maakt het puzzelen veel leuker en overzichtelijker. Hier zijn enkele praktische stappen:

1. Kies een geschikte plek

• Zorg voor een vlakke ondergrond met genoeg ruimte.
  • Gebruik eventueel een puzzelmat of een groot stuk karton, zodat je de puzzel kunt verplaatsen.

2. Sorteer de stukjes

• Randstukjes apart: Dit zijn de stukjes met een rechte kant.
  • Sorteer op kleur en patroon: Leg stukjes met dezelfde tint of afbeelding bij elkaar.
  • Eventueel ook op vorm van de stukjes.

3. Begin met de rand

• Leg eerst de buitenrand van de puzzel. Dit geeft een duidelijk kader en maakt het makkelijker om verder te werken.

4. Werk in secties

• Kies herkenbare delen van de afbeelding (bijv. een gebouw, lucht, tekst) en maak kleine clusters.
  • Plaats deze clusters later in het kader.

5. Houd overzicht

• Zorg dat alle stukjes zichtbaar zijn (niet in een grote berg).
  • Draai stukjes goed zodat je de afbeelding kunt zien.

6. Heb geduld en plezier

• Puzzelen is ontspannend, dus neem de tijd en geniet van het proces.

Wil je dat ik een handige checklist voor je maak om naast de puzzel te leggen? Of misschien een tips & tricks overzicht voor moeilijke puzzels (bijv. 1000+ stukjes)?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 3, 2025

Volgens CoPilot is dit de juiste aanpak 😀

Een goede start bij een legpuzzel maakt het puzzelen veel leuker en overzichtelijker. Hier zijn enkele praktische stappen:

1. Kies een geschikte plek

• Zorg voor een vlakke ondergrond met genoeg ruimte.
  • Gebruik eventueel een puzzelmat of een groot stuk karton, zodat je de puzzel kunt verplaatsen.

2. Sorteer de stukjes

• Randstukjes apart: Dit zijn de stukjes met een rechte kant.
  • Sorteer op kleur en patroon: Leg stukjes met dezelfde tint of afbeelding bij elkaar.
  • Eventueel ook op vorm van de stukjes.

3. Begin met de rand

• Leg eerst de buitenrand van de puzzel. Dit geeft een duidelijk kader en maakt het makkelijker om verder te werken.

4. Werk in secties

• Kies herkenbare delen van de afbeelding (bijv. een gebouw, lucht, tekst) en maak kleine clusters.
  • Plaats deze clusters later in het kader.

5. Houd overzicht

• Zorg dat alle stukjes zichtbaar zijn (niet in een grote berg).
  • Draai stukjes goed zodat je de afbeelding kunt zien.

6. Heb geduld en plezier

• Puzzelen is ontspannend, dus neem de tijd en geniet van het proces.

Wil je dat ik een handige checklist voor je maak om naast de puzzel te leggen? Of misschien een tips & tricks overzicht voor moeilijke puzzels (bijv. 1000+ stukjes)?

😂

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 3, 2025

Dat zou wel leuk zijn ​@Skatetweety 😁 Heb jij nog goede tips, deel je ze dan ook?

Oeh, wat een avontuur was dat ​@MandersOnline… Fijn dat je uiteindelijk zonder kleerscheuren en mét puzzel weer thuis gekomen bent! We zijn benieuwd naar wat je van deze puzzel gaat vinden :)

Zie de reactie van ​@Roy74  , niets meer aan toe te voegen 😂

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 3, 2025

Net zoals het Melkmeisje moeten we ook een beetje mee in de moderne tijd ​@Skatetweety 🙃

We moeten in ieder geval ook plezier hebben lees ik. Dankzij KPN komen we de feestdagen door 🥳

Lampjesman
Slimmerik
  • Slimmerik
  • December 3, 2025

Leuke puzzel , zou iets zijn voor mijn vrouw , ze is momenteel bezig met Prix brix 3d puzzel (een grote teddybeer) maar dat is niet fijn voor je vingers ivm de zeer kleine 5mm blokjes die zeer lastig in elkaar schuiven...

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 3, 2025

Net zoals het Melkmeisje moeten we ook een beetje mee in de moderne tijd ​@Skatetweety 🙃

We moeten in ieder geval ook plezier hebben lees ik. Dankzij KPN komen we de feestdagen door 🥳

Gaat helemaal goed komen ​@Roy74 !

• Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Ik wil heel graag  de legpuzzel ,het melkmeisje winnen.De vorige puzzel hebben we ook.Mijn partner is gek op puzzelen.Het melkmeisje is zo prachtig,jammer dat we hem.niet kunnen halen.Bij ons is geen KPN winkel.Ik duim heel hard,ben een trouwe klant vd KPN

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 3, 2025

Gaat helemaal goed komen ​@Roy74 !

Vooral dat grote stuk karton is wel een handige haha. De eettafel is bij mij de meest geschikte plek. Straks maar eens kijken of ik een start kan maken.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 3, 2025

Ik wil heel graag  de legpuzzel ,het melkmeisje winnen.De vorige puzzel hebben we ook.Mijn partner is gek op puzzelen.Het melkmeisje is zo prachtig,jammer dat we hem.niet kunnen halen.Bij ons is geen KPN winkel.Ik duim heel hard,ben een trouwe klant vd KPN

Het was gisteren in mijn pauze dringen om een exemplaar te bemachtigen 😅.

Met wat geluk hebben ze in Groningen wat doosjes achterover kunnen drukken voor deze Community win actie. De puzzel is erg leuk in ieder geval.

• Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Ik zou graag een puzzel willen winnen voor mijn stiefvader. Vorige week heeft hij helaas een infarct gehad, waardoor zijn fijne motoriek verminderd is. 
Puzzelen is een fijne training om de fijne motoriek terug te winnen. 🍀

Helaas in de winkel geen puzzel kunnen bemachtigen…

Bedankt 🙏🏽

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 3, 2025

Ik zou graag een puzzel willen winnen voor mijn stiefvader. Vorige week heeft hij helaas een infarct gehad, waardoor zijn fijne motoriek verminderd is. 

Beterschap 💐 

• December 3, 2025

Hier is de visuele voorbeeldindeling die je kunt gebruiken om de puzzel snel op te bouwen. De zones zijn duidelijk gemarkeerd:

• Rand (rood): Begin met alle rechte stukken.
  • Blauwe achtergrond (blauw): Vul de bovenkant en zijkanten.
  • Hoofd & schouder (oranje): Centraal element.
  • Melkkan (oranje): Linksonder.
  • Tafel & brood (groen): Onderaan.

Zojuist net opgehaald in de winkel. Normaal puzzel ik niet graag. Maar zag dat het limited edition is kreeg ik de drang om toch te puzzelen even wat anders dan op je telefoon zitten.

zou graag nog zo’n puzzel van het melk meisje willen winnen, omdat mijn zus vandaag jarig is, ook omdat ze er altijd voor mij klaarstaat.

• Deelnemer
  • December 3, 2025

Ik zou hem heel graag voor mijzelf winnen. Heb helaas alweer mis gegrepen gisteren. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 3, 2025

Helaas in de winkel geen puzzel kunnen bemachtigen…

Ook namens ons heel veel beterschap gewenst! 

Fijn om te zien dat er zoveel puzzelaars onder ons zijn. 😊 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 3, 2025

Ik zou hem heel graag voor mijzelf winnen. Heb helaas alweer mis gegrepen gisteren. 

@Diuz en andere mensen die te laat waren:

Dat had ik vorig jaar ook. (overdag werken, je weet wel…….) Maar het weekend daarna moest ik in een andere stad zijn en toen heb ik daar in die stad ook een bezoekje gebracht aan de KPN-winkel en daar was de puzzel nog wel op voorraad. 

Oftewel: probeer het zo mogelijk ook nog in een andere KPN-winkel.  

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Tussenstand beschikbaarheid Melkmeisje puzzel.

De puzzels zijn bijna op!!!

De puzzels zijn razend populair en daarom in veel winkels op. 

Alleen in deze winkels zijn er nog puzzels:

• KPN Sittard
  • KPN Vlissingen
  • KPN Venlo
  • KPN Middelburg
  • KPN Amstelveen
  • KPN Beek
  • KPN Experience Store Leidschen
  • KPN Heerlen
  • KPN Breda,
  • KPN Amsterdam Kinkerstraat
  • KPN Amsterdam Febostraat
  • KPN Amsterdam Buikslotermeerplein
  • KPN Amsterdam Rokin

Dus ren naar één van bovenstaande KPN winkels, om nog deze prachtige puzzel te kunnen bemachtigen.

Ik ben één van diegene die net mis grijpt, bij beide KPN winkels in Arnhem zijn ze volledig op.
Maar ook in de rest van Gelderland.

Misschien toch wat meer puzzels laten maken bij de fabrikant, zodat elke KPN klant in elk geval een puzzel kan scoren, al ga ik er voor de rest niet wakker van liggen, van het feit dat ik hem helaas niet heb kunnen bemachtigen. 

In onze woonplaats dus ook niets meer en om nou in de auto te gaan zitten ?! Nee niet goed 

nou kpn moet wel wat beter uit de bus komen !