Skip to main content

Beste,

 

Bij ons in de wijk wordt fiber aangelegd, door de ‘vrinden’ van de T-Mobile.
Nu worden we, begrijpelijkerwijs, bestookt met diverse aanbiedingen.

Wat kan KPN hierin betekenen? Is er ook iets als zijnde ‘vaste klantenkorting’ ?

Verneem het graag!

Gr. Frank

Waarom? T-Mobile is al heel lang (veel) goedkoper dan KPN hoor. Dat komt niet nu opeens doordat ze bij u glasvezel aan gaan leggen.


Hoi @FrankvR, welkom terug op ons forum!
Een aanbod voor een goedkoper abonnement kan ik je helaas niet mee helpen maar voor onze bestaande klanten hebben we regelmatig evenementen en cadeau's!

 Meer informatie daarover kun je vinden op www.kpn.com/kado, www.kpn.com/beleef 

En het deze maand het onderstaande topic: 


Hallo @Nick83 en @FrankvR , als ik mijn postcode doe kan ik bij T-Mobile maximaal 100/100Mbit/s krijgen in tegenstelling tot de 1/1Gbit/s bij KPN, dan mag het ook wel goedkoper zijn.

 


Hallo @Nick83 en @FrankvR , als ik mijn postcode doe kan ik bij T-Mobile maximaal 100/100Mbit/s krijgen in tegenstelling tot de 1/1Gbit/s bij KPN, dan mag het ook wel goedkoper zijn.

In geval van FrankvR zal T-Mobile alleen de kale glasvezel huren van die partij die dat in de grond stopt (die ‘vrinden’ denk ik). En dan eigen apparatuur in de PoP, dan kan het zonder problemen 1Gbit abo zijn.

In jouw geval is het KPN WBA waarover T-Mobile zal moeten leveren en de prijzen die KPN aan die directe concurrent, wat T-Mobile is, rekent, zijn te hoog voor T-Mobile om b.v. het combi aanbod van 1Gbps + Unlimited mobile voor 50 euro per maand te kunnen doen. Dat combi aanbod kan ook wel met 100Mbps overigens. Met een beetje mazzel kun je dan buiten op straat met je mobile met 200+ Mbps downloaden en thuis is ook snel genoeg. Grote downloads kan je plannen, computer doet het werk als je er niet bij bent.

 


Hallo @tmoesel , ik ga toch niet weg bij KPN, het was maar een constatering.

Ik heb nu 1/1Gbit/s thuis en snel 5G op onze mobiele telefoons en binnenkort gratis WiFi in heel Apeldoorn, wat heb ik nog te wensen op dat gebied? Een perfect werkend modem, KPN Box 12 heb ik ook en een goed werkende 5202, mij hoor je niet klagen. Het kost even wat, maar dan heb je ook wat.

 


Hallo @tmoesel , ik ga toch niet weg bij KPN, het was maar een constatering.

Daar ging ik ook niet van uit en zou ik ook niet zomaar doen, simpelweg omdat je KPN glasvezel en KPN apparatuur zit en het is net nieuw bij jouw.

Ik heb nu 1/1Gbit/s thuis en snel 5G op onze mobiele telefoons en binnenkort gratis WiFi in heel Apeldoorn, wat heb ik nog te wensen op dat gebied? Een perfect werkend modem, KPN Box 12 heb ik ook en een goed werkende 5202, mij hoor je niet klagen. Het kost even wat, maar dan heb je ook wat.

Dat ‘kost even wat’ is dus wat ik wil zeggen; dat is denk ik niet zo, maar kan je zelf wel uitrekenen als het je interesseert. Het kost je voor de duur van je abo aanzienlijk meer. Alleen jullie telefoons zijn zelf betaald, de rest huur je, weliswaar niet expliciet met een bepaald bedrag.

‘Het kost even wat’ zou terecht zijn als je een smartTV had (gekocht) die gewoon het volle TV aanbod zonder TV-kastje kon laten zien en ook een eigen router, e.v.t. met ingebouwde fiber aansluiting.

 


Hallo @tmoesel , ik ben tevreden met de spullen van KPN, ik heb geen behoefte (meer) om eigen spullen aan te schaffen en daarmee te experimenteren met het risico van een boze echtgenote omdat de boel weer niet wil werken.

Ik sta wel open om op verzoek van KPN mee te doen aan testen van nieuwe hardware en toepassingen.

Het risico dat daarmee iets fout gaat is dermate klein dat ik dat wel aan durf en ook leuk vind.