Skip to main content
Beantwoord

Automatisch MB’s delen wijzigen naar factuurdatum

• August 1, 2025
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Sinds ik m’n abonnement heb verlengd, gaat er iets mis qua datum voor automatisch MB’s delen. Dit gebeurt altijd per eerste van de maand, maar bij de ontvanger staat dat de ontvangen data slechts geldig is tot de factuurdatum wat de 8e van de maand is. Ik kan het automatisch delen niet aanpassen naar de 8e van de maand, kan alleen per eerste van de maand. Maar dan is het dus slechts 8 dagen geldig. Hoe dit aan te passen? Dank.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi ​@Otto73, zoals ​@RBxx het uitlegt hoor het inderdaad te werken! 

De gedeelde MB's zijn geldig tot de eerstvolgende factuurperiode. Je kunt de datum van automatisch delen inderdaad niet aanpassen, want dit gebeurt automatisch zo gauw je je nieuwe bundel hebt ontvangen. Zo zijn de nieuw automatisch gedeelde MB's dus weer een maand geldig. 

• Een voorbeeld:
    • De donor heeft een factuurperiode van 08-11 t/m 07-12.
    • De ontvanger heeft een factuurperiode van 01-11 t/m 30-11.
      • De gedeelde MB's komen per 07-12 te vervallen.

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 1, 2025

Hoe lang geleden (dus sinds wanneer) is jouw verlenging ingegaan ​@Otto73 ?

Bij het verlengen kan jouw factuurperiode zijn veranderd en nu beginnen op de 8e van de maand. Wat zegt MijnKPN app van jouw eigen bundel(s)? Zijn die ook geldig tot 8 augustus? Gedeelde MB’s hebben dan dezelfde geldigheid.

Als dat het geval is, dan verwacht ik dat jij op de 8e je nieuwe MBs krijgt en er ook weer MBs gedeeld worden.

• Auteur
  • Helper
  • August 1, 2025

@RBxx Mijn verlenging is 7 juli ingegaan, m’n MB’s zijn nog 9 dagen geldig staat er in mijn KPN dus tot 10 augustus. Dat is dan dus weer een andere datum als de 7e of 8e van de maand.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 1, 2025

De startdatum van een abonnement is bij KPN niet hetzelfde als het begin van de factuurperiode. Die wordt willekeurig vastgesteld Het lijkt er op dat jouw factuurperiode eindigt/begint op de 10e/11e van de maand. Dan ontvang jij de nieuwe MBs en wordt ook weer automatisch MB’s gedeeld.

Wat is de factuurperiode van de ontvanger? Begint die wellicht rond de 8e?

• Auteur
  • Helper
  • August 1, 2025

@RBxx Ja de factuurdatum van de ontvanger is inderdaad de 8e van de maand.

Ik begrijp hieruit dat mijn factuurdatum waarschijnlijk de 10/11e van de maand wordt. Maar ik heb vandaag, 1e van de maand, wel m’n volledige bundel ontvangen. Dat wordt dan gecorrigeerd per de 10e?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 1, 2025

Dat verwacht ik wel ​@Otto73 . De MB’s van vandaag waren nog van het oude abonnement en per de 10e neemt het nieuwe abonnement het over.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Otto73, zoals ​@RBxx het uitlegt hoor het inderdaad te werken! 

De gedeelde MB's zijn geldig tot de eerstvolgende factuurperiode. Je kunt de datum van automatisch delen inderdaad niet aanpassen, want dit gebeurt automatisch zo gauw je je nieuwe bundel hebt ontvangen. Zo zijn de nieuw automatisch gedeelde MB's dus weer een maand geldig. 

• Een voorbeeld:
    • De donor heeft een factuurperiode van 08-11 t/m 07-12.
    • De ontvanger heeft een factuurperiode van 01-11 t/m 30-11.
      • De gedeelde MB's komen per 07-12 te vervallen.