Skip to main content

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe telefoon, kwam ik bij KPN uit.

Omdat ik al Internet en iTV van KPN had, kon ik gebruik maken van de volgende voordelen.

  • tot € 7,50 korting op mobiel
  • Gratis Pluspakket
  • € 5,00 entertainmentkorting (niet geldig bij voormalig Telfort abb.)

Aangezien ik met drie mobiele abonnementen eventueel wilde overstappen van T-Mobile naar KPN, heb ik telefonisch contact opgenomen, omdat ik wat praktische vragen had en vragen over de voordelen.

Ik heb toen aangegeven dat ik een voormalig Telfort abonnement voor Internet en TV had en ik er dus van uitging dat ik geen recht had op de entertainmentkorting, maar wel op het gratis Pluspakket en de korting op mobiel (voor mij was dat € 2,50 korting op mobiel.) Dit was volgens deze medewerker juist.

De medewerker was behulpzaam en legde alles goed uit. Ik vond het een aangenaam gesprek en besloot om de nieuwe telefoon bij KPN aan te schaffen en met al onze mobiele abonnementen over te stappen.

Sinds een paar dagen is alles overgezet. Tot zover geen problemen.

Nu wil ik net het Pluspakket bekijken en zie dat ik hierop een abonnement moet nemen. Ik heb hierover telefonisch contact opgenomen met KPN. Volgens de medewerker die ik net gesproken heb, heb ik geen recht op het Pluspakket, omdat ik een voormalig Telfort abonnement heb?! Euh…dit heb ik duidelijk aangegeven in het eerste gesprek en bovendien staat er bij de voordelen dat alleen de € 5,00 entertainmentkorting niet geldt bij een voormalig Telfort abonnement. Dit wist ik ook al.

Volgens deze medewerker ben ik verkeerd geinformeerd tijdens het eerste gesprek met de klantenservice en dat hij niets voor mij kan doen. Mooi is dat. Ik mag toch verwachten dat ik de juiste informatie krijg als ik de klantenservice bel? Echter is fouten maken menselijk, maar dan mag ik toch wel verwachten dat dit netjes hersteld wordt en ik alsnog gebruik kan maken van het Pluspakket.

Ik zie graag een oplossing tegemoet.

  1. Lauffer



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

Het is niet zo vreemd dat dit soort fouten gemaakt worden. Want het zit allemaal behoorlijk complex en elkaar, die voordelen bij de oudere abonnementen. Belsimpel heeft een poging gedaan om het op een rijtje te zetten:

https://www.belsimpel.nl/info/dossiers/telfort-combivoordeel

U heeft dus een blauw huisje en groene mobieltjes. Dan krijgt u dus op het thuis abonnement geen enkel voordeel denk ik…

Het is jammer dat KPN zelf niet zoiets op de site heeft staan.


Hoi, welkom op het forum.

Met een oud Telfort abonnement thuis, aangegeven met de letters TFT, heb je inderdaad geen recht op gratis pluspakket want het valt niet onder Compleet of Hussel.

Onderstaande klopt dan ook niet.

Ik heb toen aangegeven dat ik een voormalig Telfort abonnement voor Internet en TV had en ik er dus van uitging dat ik geen recht had op de entertainmentkorting, maar wel op het gratis Pluspakket en de korting op mobiel (voor mij was dat € 2,50 korting op mobiel.) Dit was volgens deze medewerker juist.

Alleen met een KPN Alles-in-1, “Internet + TV” of Hussel abonnement thuis kun je het gratis pluspakket krijgen.

Entertainmentkorting zelfs alleen bij KPN Hussel (thuis) abonnement.

De medewerker (...) legde alles goed uit.

Dat is dus niet het geval.


Hoi, welkom op het forum.

Met een oud Telfort abonnement thuis, aangegeven met de letters TFT, heb je inderdaad geen recht op gratis pluspakket want het valt niet onder Compleet of Hussel.

Onderstaande klopt dan ook niet.

Ik heb toen aangegeven dat ik een voormalig Telfort abonnement voor Internet en TV had en ik er dus van uitging dat ik geen recht had op de entertainmentkorting, maar wel op het gratis Pluspakket en de korting op mobiel (voor mij was dat € 2,50 korting op mobiel.) Dit was volgens deze medewerker juist.

Alleen met een KPN Alles-in-1, “Internet + TV” of Hussel abonnement thuis kun je het gratis pluspakket krijgen.

Entertainmentkorting zelfs alleen bij KPN Hussel (thuis) abonnement.

De medewerker (...) legde alles goed uit.

Dat is dus niet het geval.

Hoi Peter,

Dank voor je reactie.

Op mijn factuur kan ik nergens vinden dat ik een TFT abonnement heb. Daar staat alleen “Internet en Interactieve TV en bellen”. Echter weet ik dat natuurlijk wel zelf. Maar vermeld wordt het hier niet. 

Er is mij door de eerste medewerker ook niet verteld dat ik een “hussel" abonnement moet hebben, om het gratis pluspakket te krijgen. Ik heb haar heel specifiek gevraagd of ik wel het pluspakket kreeg, omdat de entertainmentkorting niet van toepassing was. Dit was volgens haar zo. Blijkbaar heeft zij mij dus niet goed geinformeerd. Als zij een fout maken, dan vind ik ook dat zij het dienen te herstellen. 

En naar mijn inzicht legde de medewerker alles goed uit, of het de juiste informatie was, is een ander verhaal ;-)

 


Ben je met overstappen naar een Hussel abonnement (thuis) niet goedkoper uit? Zelfs dan nu zonder pluspakket?

Internet basis ( DSL 50/5; FttH 50/50): 42,50
KPN TV met één decoder: 10,00
Opnemen: 4,99 (deze reken ik mee)
Gratis pluspakket (twv) 6,99: 0,00

Totaal per maand: 57,59

Niet meegerekend: vast telefoonnummer 2,00 excl. gesprekskosten


Het is niet zo vreemd dat dit soort fouten gemaakt worden. Want het zit allemaal behoorlijk complex en elkaar, die voordelen bij de oudere abonnementen. Belsimpel heeft een poging gedaan om het op een rijtje te zetten:

https://www.belsimpel.nl/info/dossiers/telfort-combivoordeel

U heeft dus een blauw huisje en groene mobieltjes. Dan krijgt u dus op het thuis abonnement geen enkel voordeel denk ik…

Het is jammer dat KPN zelf niet zoiets op de site heeft staan.

Hallo Nick,

Dank voor je reactie.

Als ik jouw overzicht zie, dan snap ik waarom de fouten worden gemaakt.

Toen ik op de website van KPN zat (ivm aanschaf nieuwe telefoon en evt. nieuw abonnement), werd er gevraagd of ik Internet en TV heb van KPN. Heb toen "ja” ingevuld, omdat dit ook zo is. Nu blijkt dat dan ineens niet zo te zijn, terwijl ik daar specifiek om gevraagd heb. De fout ligt dus bij hen en het lijkt mij dan ook wel zo eerlijk dat zij dit dan netjes oplossen. 

 


Ben je met overstappen naar een Hussel abonnement (thuis) niet goedkoper uit? Zelfs dan nu zonder pluspakket?

Internet basis ( DSL 50/5; FttH 50/50): 42,50
KPN TV met één decoder: 10,00
Opnemen: 4,99 (deze reken ik mee)
Gratis pluspakket (twv) 6,99: 0,00

Totaal per maand: 57,59

Nee, dat heeft de medewerker die ik zojuist gesproken heb, ook geopperd. Echter kwam hij op een bedrag van iets meer dan € 59,00 uit. Ik betaal nu iets meer dan € 53,00. Het verschil is dan ongeveer 7 euro meer….dan is het dus meer een sigaar uit eigen doos., lijkt mij ;-)

Het opnemen pakket betaalde ik sowieso al nooit omdat ik dat toen bij mijn abonnement kreeg. Dus die is in die € 59,00 ook niet meegenomen. 


Dus die is in die € 59,00 ook niet meegenomen. 

Dat is raar. Want tegenwoordig zijn het allemaal losse opties (waarbij je soms wel goedkoper uit bent). Het opnemenpakket heb je nu, dus dat had bij een Hussel-thuis-pakket gewoon meegenomen moeten worden voor een goed vergelijk.

Ik weet niet welke extra tv-pakketten je hebt momenteel. (wel wat in die oude pakketten ingebakken zit, maar ook niet gratis is). Dus een goed vergelijk kan ik niet maken.
Over het algemeen zat in de oude(re) pakketten het opnemenpakket erbij in vanaf 2 decoders. Dat is nu met Hussel ook zo. Opnemen gratis van af 2de decoder.

Telfort had/heeft een kleiner basispakket en was daardoor ietsje goedkoper. Als je Hussel gaat nemen krijg je het volledige basispakket.

→ Helaas is het administratief niet mogelijk je zonder Hussel pakket het gratis pluspakket te geven. Het zit technisch gewoon niet in je huidige vaste abonnement.

KPN TV

Basispakket (met één decoder) 10,00 (inclusief Terugkijken) Online kijken via pc (tv.kpn.com) en KPN TV app inclusief.

Extra's

Opnemenpakket 4,99
Extra decoder 5,00 per decoder per maand, van af 2de decoder gratis opnemenpakket
Pluspakket 6,99; gratis indien ook minimaal 1 mobiel kpn abonnement wordt afgenomen
Extra zenderpakketten

Zenderoverzicht (de 12 zenders die bij Telfort ontbraken en ontbreken zijn aangegeven)

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-2/

Vaste telefoon (optioneel) 2,00


Dus die is in die € 59,00 ook niet meegenomen. 

Dat is raar. Want tegenwoordig zijn het allemaal losse opties (waarbij je soms wel goedkoper uit bent). Het opnemenpakket heb je nu, dus dat had bij een Hussel-thuis-pakket gewoon meegenomen moeten worden voor een goed vergelijk.

Ik weet niet welke extra tv-pakketten je hebt momenteel. (wel wat in die oude pakketten ingebakken zit, maar ook niet gratis is). Dus een goed vergelijk kan ik niet maken.
Over het algemeen zat in de oude(re) pakketten het opnemenpakket erbij in vanaf 2 decoders. Dat is nu met Hussel ook zo. Opnemen gratis van af 2de decoder.

Telfort had/heeft een kleiner basispakket en was daardoor ietsje goedkoper. Als je Hussel gaat nemen krijg je het volledige basispakket.

→ Helaas is het administratief niet mogelijk je zonder Hussel pakket het gratis pluspakket te geven. Het zit technisch gewoon niet in je huidige vaste abonnement.

KPN TV

Basispakket (met één decoder) 10,00 (inclusief Terugkijken) Online kijken via pc (tv.kpn.com) en KPN TV app inclusief.

Extra's

Opnemenpakket 4,99
Extra decoder 5,00 per decoder per maand, van af 2de decoder gratis opnemenpakket
Pluspakket 6,99; gratis indien ook minimaal 1 mobiel kpn abonnement wordt afgenomen
Extra zenderpakketten

Zenderoverzicht (de 12 zenders die bij Telfort ontbraken en ontbreken zijn aangegeven)

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-2/

Vaste telefoon (optioneel) 2,00

Ik heb nu voor € 53,62:

  • Opnemen/terugkijken/pauzeren 
  • KPN Veilig voor 12 app.
  • Vast bellen
  • 1 decoder
  • Basis pakket Internet (denk ik)

Mijn voormalige Telfort abonnement dateert uit 2011, dus al heel lang geleden. Daar kon je toen gratis gebruik maken van opnemen/pauzeren/terugkijken. Later is dat bij hen aangepast en moest je daarvoor betalen. Echter bleef het voor de de oude abonnementen gratis. 

Of het administratief niet mogelijk is om het Pluspakket toe te voegen weet ik niet, maar ik zou niet weten waarom niet. Ik kan mij er toch ook op abonneren? Maar of iets administratief mogelijk is of niet, is niet het probleem van de klant. Ik vind het echt aan hen om met een oplossing te komen. 

 


Hallo @Piepjes73, welkom op het KPN forum! Superusers @PeterG en @Nick83 hebben je al van antwoord voorzien, zie ik. Ik kan bevestigen wat zij zegen: met een oud-Telfort abonnement in combinatie met KPN mobiel abonnementen heb je geen recht op het gratis Pluspakket. Wanneer je een oud-Telfort abonnement combineert met een KPN abonnement, dan krijg je het voordeel altijd op het KPN abonnement, nooit op het oud-Telfort abonnement. Het spijt me dat mijn collega aan de telefoon je verkeerd geïnformeerd heeft. Ik snap heel goed dat je verwacht een correct antwoord te krijgen als je specifiek hierover navraag doet, maar zoals je zelf ook al aangeeft, kunnen fouten nou eenmaal gemaakt worden. Helaas is het niet mogelijk om het gratis Pluspakket alsnog voor je aan te zetten. Dit komt omdat het gratis Pluspakket alleen als voordeel aangezet kan worden, als je hiervoor ook daadwerkelijk in aanmerking komt. En dat kom jij met jouw huidige abonnementen helaas niet. Ik snap dat dit niet het antwoord is waarop je gehoopt had, maar ik kan het helaas niet anders maken.


Hallo Denise, 

Dank voor jouw antwoord. 

Hoewel fouten gemaakt worden, wil dat niet zeggen dat daar de kous dan maar mee af is. Dat vind ik niet erg netjes en ook niet klantvriendelijk. Aangezien ik geen gratis gebruik kan maken van het Pluspakket, zou ik het fair vinden dat jullie mij minstens 3 maanden het pluspakket aanbieden door middel van creditering op mijn factuur. Geen onredelijk verzoek, denk ik in mijn geval.


Ik snap heel goed dat je er naar uit keek om gratis het Pluspakket te kunnen bekijken en ik vind het heel vervelend dat je verkeerde informatie hebt ontvangen, maar ik kan het momenteel niet anders maken. Je heeft geen recht op het gratis Pluspakket met jouw huidige abonnement, ik kan daar echt niet omheen. Wil je toch graag het Pluspakket gratis, dan is het misschien de moeite waard om toch nog eens naar onze Hussel abonnementen te kijken. Hier kunnen wij je natuurlijk ook bij helpen. Neem daarvoor gerust telefonisch contact met ons op via 0800 0402 (gratis).


Ik snap heel goed dat je er naar uit keek om gratis het Pluspakket te kunnen bekijken en ik vind het heel vervelend dat je verkeerde informatie hebt ontvangen, maar ik kan het momenteel niet anders maken. Je heeft geen recht op het gratis Pluspakket met jouw huidige abonnement, ik kan daar echt niet omheen. Wil je toch graag het Pluspakket gratis, dan is het misschien de moeite waard om toch nog eens naar onze Hussel abonnementen te kijken. Hier kunnen wij je natuurlijk ook bij helpen. Neem daarvoor gerust telefonisch contact met ons op via 0800 0402 (gratis).

Ik vind dit inderdaad een zeer teleurstellende reactie. Waar een wil is, is een weg, maar goed ik begrijp uit jouw reactie dat jullie hiertoe niet bereid zijn. Wel verkeerde informatie geven, maar de fout niet herstellen of een deels hierin tegemoet komen. 

En wat jouw advies betreft om het Pluspakket “gratis” te krijgen, zou ik € 7,00 meer moeten gaan betalen…precies hetzelfde bedrag als het Pluspakket. Ik weet niet hoe jij dit noemt, maar ik noem dit een sigaar uit eigen doos.