Skip to main content
Beantwoord

Betaal ik met 140 euro teveel voor mijn internetabonnement?

• April 23, 2025
  • 9 reacties
  • 170 keer bekeken

Maandelijks betaal zo’n 140 euro aan de KPN. Als ik al de KPN publicaties zie die bij mij de revue passeren met al de gratis dingen en extra’s vraag ik mij af of ik niet teveel betaal. Nu krijg ik weer een brief in huis dat de internetsnelheid wordt verhoogd van 100 naar 200 mb. Als cadeau. Waarom? Het werkt nu perfect en snel waarom 200 mb. Trouwens ik heb dat al eens eerder ‘cadeau’ gekregen, maar dat is me weer afgenomen. Nu willen ze weer dat ik een app installeer om extra’s, gratis dingen en cadeaus te ontvangen. Nu mijn vraag, kan het grote KPN  niet de indruk wegnemen dat ik teveel betaal. Nu staat er weer “Vaker extra’s ontvangen?” Omdat we blij zijn met jou. Geef me gewoon een stabiel product voor een eerlijke prijs. En niet omdat je handig ben met apps en internet aantrekkelijke kortingen. Nu voel ik mij denk ik toch tekort gedaan. Ik heb geen zijn om elke maand uit te pluizen of ik ergens wat korting kan krijgen. Geef me gewoon een eerlijk product voor die 140 euro

Beste antwoord door Marlon92

Maandelijks betaal zo’n 140 euro aan de KPN. Als ik al de KPN publicaties zie die bij mij de revue passeren met al de gratis dingen en extra’s vraag ik mij af of ik niet teveel betaal. Nu krijg ik weer een brief in huis dat de internetsnelheid wordt verhoogd van 100 naar 200 mb. Als cadeau. Waarom? 

Omdat jij al jaren niet meer verlengd hebt denk ik. Door de jaarlijkse inflatiecorrectie betaal je ieder jaar meer waardoor je nu abonnementsgeld voor 200 mbit betaald. Dan verhoogd KPN nogal eens "gratis" de snelheid ook naar 200 mbit.

Oplossing: verlengen en daarbij overgaan naar de nieuwste abonnementsvorm. Je kan ook verlengen en daarbij hetzelfde abonnement houden. Dan krijg je 5 euro korting ofzo. Dat schiet niet op. Je moet echt over naar de nieuwste abonnementsvorm om serieus stappen te zetten.

Bij de nieuwste abonnementsvorm zit er overigens maar 1 euro verschil tussen 100 en 200 mbit.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 23, 2025

Beste ​@Arie1952 betaal je het abo voor de buren soms mee? Grapje😉

Dat is wel heel erg veel. Zelf betaal ik iets meer dan 60 euro en dat vind ik al teveel, alleen het thuisabo dus.

Kun je eens een afdruk maken van blad 2 van de factuur, daar staat een specificatie van de kosten op en kunnen we meedenken of het simpeler en goedkoper kan. Wel even jepersoonlijke gegevens wegpoetsen.

• Antwoord
  • April 23, 2025

Maandelijks betaal zo’n 140 euro aan de KPN. Als ik al de KPN publicaties zie die bij mij de revue passeren met al de gratis dingen en extra’s vraag ik mij af of ik niet teveel betaal. Nu krijg ik weer een brief in huis dat de internetsnelheid wordt verhoogd van 100 naar 200 mb. Als cadeau. Waarom? 

Omdat jij al jaren niet meer verlengd hebt denk ik. Door de jaarlijkse inflatiecorrectie betaal je ieder jaar meer waardoor je nu abonnementsgeld voor 200 mbit betaald. Dan verhoogd KPN nogal eens "gratis" de snelheid ook naar 200 mbit.

Oplossing: verlengen en daarbij overgaan naar de nieuwste abonnementsvorm. Je kan ook verlengen en daarbij hetzelfde abonnement houden. Dan krijg je 5 euro korting ofzo. Dat schiet niet op. Je moet echt over naar de nieuwste abonnementsvorm om serieus stappen te zetten.

Bij de nieuwste abonnementsvorm zit er overigens maar 1 euro verschil tussen 100 en 200 mbit.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Arie1952 

Als echt een eerlijk prijs wilt, voor de producten die je afneemt bij KPN, zou je (zoals ​@Marlon92 al schreef in haar reactie) overgezet moeten worden naar de nieuwste/actuele propositie van KPN.
Hiermee ga je zeker besparen op je maandelijkse kosten richting KPN.

En al die extra’s die je van KPN kunt ontvangen zijn de Combivoordelen als je internet + mobiel bij KPN afneemt, en geldt voor elke klant.

Hieronder een overzicht van de actuele prijzen:

Als je graag overgezet wilt worden naar de nieuwste (bovenstaande) propositie, dan dien je even contact op te nemen met de klantenservice van KPN via telefoonnummer 0800-0402

Of plan een terugbel afspraak in, dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel verzoek inplannen
Scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonder.

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag en Feestdagen gesloten

Bij een normale verlengen van je abonnement, blijf je gewoon in jouw huidige propositie zitten, en verleng je dus alleen maar je huidige contract met wat korting.
Dus wil je goedkoper uit zijn, bel dan of laat je bellen met de klantenservice van KPN en vraag om een omzetting naar de actuele propositie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2025

Je moet natuurlijk wel kijken naar de 'kale’ internet bijdrage.

Want binnen de € 140 die je nu noemt zullen ook zitten:

KPN TV

extra zenderpakketten

mogelijk extra ontvanger

streamingdiensten via de factuur

Vast bellen 

Dus: wat je betaal je voor internet binnen het pakket?

En… een e-mail adres is GEEN website. Haal dat dus weg, tenzij de hele wereld je mails mag sturen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 23, 2025

Hallo ​@Arie1952 ,

Jouw abonnement is in de loop der jaren steeds duurder geworden omdat je nooit verlengd hebt. En omdat jouw abonnement dan jaarlijks duurder wordt door het toepassen van een soort prijsindexatie.   

Je kunt jouw abonnement een heel stuk goedkoper maken door te verlengen. Ik verwacht dat je per vandaag tussen de tien en twintig euro per maand kan besparen. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

De prijzen voor de eventuele streamingsdiensten veranderen niet met de huidige propositie. Wel ontvang je mogelijk korting door Combivoordeel als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 23, 2025

Nu nog graag een reactie van ​@Arie1952 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 27, 2025

Goedemorgen ​@Arie1952 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Gezien het bedrag dat je maandelijks betaalt, begrijp ik je vraag. Gelukkig zie ik dat je al veel goede reacties hebt mogen ontvangen en ik kan hier verder eigenlijk weinig meer aan toevoegen. Goede en nuttige tips, heb je hier inmiddels naar kunnen kijken en zo ja, heb je hier ook iets aan gehad? We horen het in ieder geval graag!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 27, 2025

We zitten hier met z'n allen wel antwoord te geven maar ik het sterk de indruk dat ​@Arie1952 er nog niet een van gezien of gelezen heeft. Hier nog niet helemaal terug is geweest zelfs.

Maar goed, voor anderen die denken (te) veel te betalen dan maar.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

We zitten hier met z'n allen wel antwoord te geven maar ik het sterk de indruk dat ​@Arie1952 er nog niet een van gezien of gelezen heeft. Hier nog niet helemaal terug is geweest zelfs.

Maar goed, voor anderen die denken (te) veel te betalen dan maar.

Hoi ​@PeterG 

Ik denk eerder dat TS ​@Arie1952 gewoon een statement wilde maken, aangezien hij geen specifieke vraag had gesteld, en daarom nog niet heeft gereageerd.
Al zou dat uiteraard wel fijn en netjes zijn geweest richting ons.