Skip to main content
Beantwoord

Bewindvoerder heeft Combivoordeel aangevraagd, maar kan nog steeds niet activeren

• 17 juli 2025
  • 6 reacties
  • 56 keer bekeken

Wij zitten met hetzelfde probleem, onze bewindvoerder heeft al meerdere keren toestemming gegeven om Disney plus GRATIS te mogen activeren, en nog steeds geen mogelijkheid om het te activeren.

Ik zit er inmiddels hard aan te denken om over te stappen naar een andere provider, aangezien dat een stuk makkelijker gaat.

Schijnbaar betekent het voor KPN niets als mensen al 30 jaar klant zijn(welliswaar met een aantal tussenpozen) 

Ik snap best dat er voor mensen die onder bewind staan een vorm van bescherming moet zijn, maar om dan maar gelijk alles onmogelijk te maken, gaat toch een beetje te ver

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Je reageerde onder een ouder topic van een andere klant, dus we hebben een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt, ​@Marcel1977. Fijn dat je contact met ons opneemt en ook dank aan ​@JanD die meedenkt.

Ik snap goed dat dit frustrerend is, zeker als je al meerdere keren hebt geprobeerd dit te regelen en al zo lang klant bent.
Wat betreft de toestemming van je bewindvoerder: het is belangrijk hoe die toestemming is gegeven. Mondeling of via jou doorgegeven is helaas niet voldoende, omdat we bij bewindvoering wettelijk alleen mogen handelen op basis van een officiële melding van de bewindvoerder zelf.

Om iets te wijzigen, zoals het activeren van Disney+, moet de bewindvoerder gebruikmaken van ons officiële formulier. Dat is speciaal bedoeld voor financiële hulpverleners en moet dus door hen — niet door jou — ingevuld worden. Je vindt het hier: https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/financiele-hulpverlening/doorgeven

Zodra dat formulier door je bewindvoerder is ingestuurd, kunnen wij verder helpen.

Bekijk origineel

6 reacties

• 10866 reacties
  • 17 juli 2025
Marcel1977 schreef:

Wij zitten met hetzelfde probleem, onze bewindvoerder heeft al meerdere keren toestemming gegeven om Disney plus GRATIS te mogen activeren, en nog steeds geen mogelijkheid om het te activeren.

Ik zit er inmiddels hard aan te denken om over te stappen naar een andere provider, aangezien dat een stuk makkelijker gaat.

Schijnbaar betekent het voor KPN niets als mensen al 30 jaar klant zijn(welliswaar met een aantal tussenpozen) 

Ik snap best dat er voor mensen die onder bewind staan een vorm van bescherming moet zijn, maar om dan maar gelijk alles onmogelijk te maken, gaat toch een beetje te ver

Ook voor overstappen heb je toestemming van de bewindvoerder nodig en dien je  te contractvrij te zijn, dan heb je 1 maand opzegtermijn ​@Marcel1977 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 juli 2025
JanD schreef:
Marcel1977 schreef:

Ook voor overstappen heb je toestemming van de bewindvoerder nodig en dien je  te contractvrij te zijn, dan heb je 1 maand opzegtermijn ​@Marcel1977 

Ik ben al sinds eind 2019 contractvrij. 

En die toestemming van de bewindvoerder is het probleem niet.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7457 reacties
  • Antwoord
  • 18 juli 2025

Je reageerde onder een ouder topic van een andere klant, dus we hebben een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt, ​@Marcel1977. Fijn dat je contact met ons opneemt en ook dank aan ​@JanD die meedenkt.

Ik snap goed dat dit frustrerend is, zeker als je al meerdere keren hebt geprobeerd dit te regelen en al zo lang klant bent.
Wat betreft de toestemming van je bewindvoerder: het is belangrijk hoe die toestemming is gegeven. Mondeling of via jou doorgegeven is helaas niet voldoende, omdat we bij bewindvoering wettelijk alleen mogen handelen op basis van een officiële melding van de bewindvoerder zelf.

Om iets te wijzigen, zoals het activeren van Disney+, moet de bewindvoerder gebruikmaken van ons officiële formulier. Dat is speciaal bedoeld voor financiële hulpverleners en moet dus door hen — niet door jou — ingevuld worden. Je vindt het hier: https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/financiele-hulpverlening/doorgeven

Zodra dat formulier door je bewindvoerder is ingestuurd, kunnen wij verder helpen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 juli 2025
Shyrin van KPN schreef:

Maar waarom moet dat allemaal zo lang duren dan?

Onze bewindvoerder heeft al meerdere keren zo'n formulier ingevuld, maar er gebeurt helemaal niets 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Marcel1977 

Er zijn best veel Nederlanders die onderbewind staan, en net zoals jouw klant zijn bij KPN.
Het kan daarom best zo zijn dat het op de speciale afdeling voor mensen die onderbewind staan, het momenteel druk is, en het daardoor wat langer duurt dan gebruikelijk.
Daarnaast zitten we midden in de vakantieperiode, waarbij er ook medewerkers van KPN heerlijk van hun vakantie gaan genieten, en daardoor er ook wat minder medewerksters aanwezig zijn.

Daarnaast wil ik je tevens aangeven, dat het geen enkel nut heeft om over te stappen naar een andere provider, want alle providers in Nederland moeten zich houden aan de wettelijke regels voor personen die onderbewind zijn geplaatst door een kantonrechter.
Ook bij de andere providers dient de bewindvoerder schriftelijk (vaak via een online formulier of per mail) dit aan te geven bij een speciale afdeling, die dat dan verwerkt.
Zoals het bij KPN werkt, zo werkt het dus ook bij Odido, Ziggo en noem maar op.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 augustus 2025

Dit loopt inmiddels al vanaf 3 Juni.

Zoals ik al eerder aangegeven heb snap ik heel goed dat mensen onder bewindvoering beschermd moeten worden en dat de medewerkers van KPN ook recht hebben op vakantie.

Maar om trouwe klanten dan maar gewoon 3 maanden(en misschien nog wel veel langer) te laten wachten totdat ze eindelijk een GRATIS product toe kunnen voegen vind ik persoonlijk wel heel ver gaan.

Met zoveel technische en juridische mensen in dienst moet het toch mogelijk zijn om hier iets aan te kunnen doen? Als het om een betaalde dienst of product gaat, sta ik er voor 100% achter, maar een product of dienst die gratis toe te voegen is moet toch makkelijker kunnen? Daar heeft iedereen baat bij lijkt mij. KPN heeft meer tijd om aan andere zaken te besteden, en de klanten hebben meer vrijheid binnen de grenzen van de bescherming.

Ik weet niet precies hoe die regels vanuit de overheid vastgelegd zijn, maar dit soort dingen moet toch op te lossen zijn?

Reageer