Skip to main content
Beantwoord

Combinatievoordeel pas na aansluiting

• January 10, 2025
  • 6 reacties
  • 83 keer bekeken

Ik heb op dezelfde datum een contract afgesloten voor zowel mobiel (3x) als thuis. KPN besluit vervolgens om op dag A mobiel te laten ingaan en op dag B thuis te laten ingaan.

1. In de periode tussen A en B blijkt er geen combinatievoordeel gegeven te worden, leer ik via de klantenservice. 

2. Volgens de eerste factuur moet ik vervolgens de gehele aankomende maand zonder combinatievoordeel vooruitbetalen, om daarna dan (hopelijk) met terugwerkende kracht alsnog een deel van dat voordeel terugbetaald te krijgen. De klantenservice kon niet aangeven of dit inderdaad zo zal gaan. Ik moest de tweede factuur maar even afwachten. Maar dan is wel de wettelijke bedenktermijn verlopen…

Kortom, helemaal geen prettige kennismaking met KPN op dit vlak. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Stephan St, welkom op onze community! En bij KPN als klant, dit had zeker wel soepeler gekund inderdaad.
Naar mijn weten zou de korting al wel aangevraagd moeten kunnen worden op het moment dat er een levering gepland staat voor je thuis abonnement. Als de korting nog niet aanstaat op het moment van ingaan van het abonnement zal een correctie inderdaad pas op de volgende factuur meekomen, daar is helaas niets aan te doen.

Is alles inmiddels goed geactiveerd?

Meer informatie over Combivoordeel bij KPN kun je vinden op onze kennisbank:

Ik moet mezelf hier even corrigeren, het combivoordeel is pas actief als allebei de abonnementen actief zijn. Het kan dus voorkomen dat je korting of de gratis extra diensten mist voor de periode tussen de activaties

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 10, 2025

Beste ​@Stephan St heb je combinatievoordeel nu wel kunnen activeren? Zo ja, dan wordt e.e.a. met een eerstvolgende factuur weer gecorrigeerd.

Combinatievoordeel werkt inderdaad alléén als je zowel een thuis-abo en minimaal 1 mobiel abo tegelijk hebt op 1 adres.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 10, 2025

Hallo Jan, dank voor je reactie. Dat weet ik nog niet. Maandag wordt KPN Thuis pas geïnstalleerd.

Mijn ergernis gaat er vooral om dat KPN beide aansluitdatums bepaalt. De hoeveelheid combivoordeel wordt daarmee dus door KPN bepaald en dat vind ik niet juist. Het combinatievoordeel zou moeten ingaan bij de eerste ingangsdatum (in mijn geval mobiel). Dan zou het facturatie-technisch ook meteen goed gaan. En had ik de klantenservice ook niet hoeven bellen. En was ik gewoon tevreden geweest over KPN. 

Daarnaast krijg ik mijn eerste factuur waarin dit ook volledig onduidelijk is. De factuur stelt gewoon dat de komende maand 100% betaald moet worden en noemt niets over een nog te verrekenen combinatievoordeel. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 14, 2025

Hoi ​@Stephan St, welkom op onze community! En bij KPN als klant, dit had zeker wel soepeler gekund inderdaad.
Naar mijn weten zou de korting al wel aangevraagd moeten kunnen worden op het moment dat er een levering gepland staat voor je thuis abonnement. Als de korting nog niet aanstaat op het moment van ingaan van het abonnement zal een correctie inderdaad pas op de volgende factuur meekomen, daar is helaas niets aan te doen.

Is alles inmiddels goed geactiveerd?

Meer informatie over Combivoordeel bij KPN kun je vinden op onze kennisbank:

Ik moet mezelf hier even corrigeren, het combivoordeel is pas actief als allebei de abonnementen actief zijn. Het kan dus voorkomen dat je korting of de gratis extra diensten mist voor de periode tussen de activaties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2025

Inmiddels alles aangesloten en bevestiging gekregen van combivoordeel. Blijf echter van mening dat deze manier niet klantvriendelijk is. Te meer omdat ook bij de vorige service provider het combivoordeel vervalt gedurende de tijd dat niet beide diensten zijn geëffectueerd. Dubbel nadeel dus…

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Snap ik, ik neem de feedback mee! Bedankt voor je terugkoppeling!