Skip to main content
Vraag

Combivoordeel korting verdwenen na wijziging abonnement

• July 28, 2026
  • 10 reacties
  • 121 keer bekeken

Hoi, ik zie op mijn factuur geen combivoordeel korting meer na tussentijds wijzigen (upgraden) van mijn abonnement. Hoe kan dat?

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 28, 2026

Hallo ​@HDo ,

Mogelijk ben je overgegaan naar het nieuwe Combivoordeel. 

Uit:

De oude voordelen blijven actief binnen je huidige pakket. Vindt er een wijziging plaats? Dan ga je automatisch over naar de nieuwe Combivoordelen.

Als je op dit moment al €5 Entertainmentkorting hebt als onderdeel van je Combivoordeel, blijft deze korting geldig zolang je niets wijzigt. Zodra je in MijnKPN kiest voor een nieuw keuzevoordeel, of als er iets wijzigt aan jouw abonnement, vervalt de Entertainmentkorting van €5,-.
Let op: Je kunt daarna niet meer terug naar je oude Combivoordeel, ook niet als je van gedachten verandert.

Je kunt dan nu wel kiezen uit een Combivoordeel : 

Welke voordelen krijg je?

Welke voordelen je krijgt hangt af van het level waar je in zit. Deze levels en voordelen zijn er:

Level 1

Je start in level 1 bij Internet + Mobiel

• Tot € 7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket bij TV
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Basic, Opnemen Pakket, ESPN Compleet bij TV of Videoland Basis

Voor level 2 en hoger , klik op de link hierboven. 

Hoe kies en activeer ik mijn keuzevoordeel, zoals Netflix, ESPN Compleet of Videoland Basis?

Ga in MijnKPN naar de Combivoordeel pagina. Die vind je onder je profiel, onder producten en onder Voor Jou.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2026

Dag Noordzee,

Dank voor reactie. Het is me niet duidelijk wat je wilt uitleggen. Overigens vind ik dat van het hele combivoordeel nu achteraf. Vooraf lijkt het duidelijk en simpel. Toen kon ik zien dat ik combi voordeel zou (blijven) genieten van 7,50 als ik zou wijzigen naar mijn huidige pakket. Ook nu zie ik in mijn KPN staan dat ik Level 2 heb en 7,50 per maand korting krijg. En dat laatste is dus niet het geval.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 28, 2026

OK ​@HDo ,

Het gaat kennelijk om jouw korting op het mobiel abonnement. 

Dan lijkt het erop dat jouw 7,50 euro korting vanwege Combivoordeel niet meer geactiveerd is. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het (opnieuw) aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2026

Ja, daar heb ik naar gekeken en gezocht. Nu dat actief is, zie mijn eerdere bericht dat dat actief is, kan ik ook geen combivoordeel activeren. Die is al actief namelijk.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@HDo, welkom bij de community! 😊

Ik ben benieuwd welke wijziging er precies is doorgevoerd. Bij een wijziging van een abonnement kunnen bepaalde Combivoordelen namelijk veranderen of vervallen. Denk bijvoorbeeld aan het wijzigen van een mobiel abonnement of het opzeggen van een mobiel abonnement terwijl je wel internet van KPN behoudt.

Zou je kunnen aangeven welke wijziging je precies hebt gedaan? Dan kunnen we beter inschatten waarom de € 7,50 korting niet meer op je factuur terug te zien is, terwijl in MijnKPN wel staat dat je Level 2 Combivoordeel actief hebt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Dag Serenay,

Om precies te zijn heb ik mijn Unlimited 400 gewijzigd naar Super Unlimited. Ik heb naast mobiel ook Internet en Tv+. Als ik kijk naar mijn voorlaatste factuur zie ik daar combivoordeel - korting op mobiel 7,50. Op mijn laatste factuur zie ik dat niet meer, terwijl ik ten tijde van de wijziging zag dat bij mijn huidige Super Unlimited ook een combivoordeel korting op mobiel van 7,50 van toepassing was. Nu snap ik er dus niets meer van.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@HDo, dank voor de extra uitleg. Zou je je communityprofiel willen invullen met je postcode, huisnummer en geboortedatum? Dan kijk ik graag even met je mee. Dat is in dit geval net wat handiger om te kunnen zien waarom de korting op je laatste factuur ontbreekt.

Laat je het weten zodra je profiel is ingevuld? 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2026

Profiel gegevens zijn ingevuld.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@HDo, ik heb het even voor je nagekeken en de korting is gewoon verwerkt in het abonnementstarief. 😊

Voor de wijziging werd de Combivoordeel-korting nog als een aparte regel op de factuur weergegeven. Na de wijziging naar Super Unlimited is dat gewijzigd en zit de korting al verwerkt in het bedrag dat je voor je abonnement betaalt. Daarom zie je de korting niet meer los terug op de factuur.

Als het goed is, is dit tijdens het wijzigen van je abonnement weergegeven of door de medewerker met je besproken. Mocht je toch nog twijfelen of iets niet kloppen, laat het gerust weten. Dan kijken we graag met je mee. 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 3, 2026

Dank voor het uitzoeken. Dan klopt het nog steeds niet. Ten tijde van de wijziging werd in het overzicht een maandbedrag getoond die 7,50 goedkoper zou moeten zijn dan het totaal bedrag op mijn huidige factuur. In dat overzicht werd nog een combivoordeel korting getoond, waarna ik dus 7,50 goedkoper zou moeten uitkomen dan nu het geval is. En is het mij niet duidelijk waarom de korting eerst apart stond en nu opeens niet. Dat is helemaal niet gecommuniceerd.Â