Skip to main content
Sticky

Combivoordeel: Nieuws en updates

• February 4, 2025
  • 870 reacties
  • 65251 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Combivoordeel, leuke extra's als je internet en mobiel bij KPN combineert. We zijn blij met jou als klant. Daarom kan je leuke voordelen krijgen. Wil je weten hoe het werkt? Dat lees je hier.

Nieuws over Combivoordeel

We maken je graag blij met Combivoordeel en het keuzevoordeel dat je erbij kunt kiezen! Daarom zijn we steeds bezig met verbeteren en vernieuwen we soms de opties binnen Combivoordeel. Je leest hier het laatste nieuws.

Goed nieuws! Vanaf 2 april 2026 is het Opnemen Pakket gratis beschikbaar als keuzevoordeel in level 1, 2 en 3.

Wil je nog meer mogelijkheden? Dan kun je voor slechts €1 extra per maand kiezen voor het Opnemen Pakket Extra.

Vanaf 23 april 2026 verandert Netflix Standaard bij Combivoordeel: bij Netflix Standaard geldt vanaf dan een bijbetaling van 3 euro per maand. Wil je dit niet? Dan hoef je niets te doen. We zetten je over naar Netflix Basic, zodat je geen onverwachte kosten krijgt.

Wil je Netflix Standaard graag houden, vul dan dit formulier in en wij zorgen dat je Standaard houdt!

Vorige updates

Combivoordeel wijziging: Vanaf 6 november 2025 is het Opnemenpakket niet meer gratis op level 2 en 3 van onze Combivoordelen. 

Dit geldt alleen voor nieuwe klanten die vanaf nu Combivoordeel krijgen. Heb je nu gratis Opnemen bij je Combivoordeel, dan verandert er voor jou niets.

Wat is Combivoordeel?

Met Combivoordeel krijg je elke maand leuke extra's, als je KPN internet en mobiel combineert. Je krijgt bijvoorbeeld extra korting op je abonnement, en kunt een keuzevoordeel kiezen, zoals Netflix. Welke voordelen je krijgt en kunt kiezen, hangt af van het level waar je in zit.

Alle details over wat Combivoordeel is en hoe het werkt lees je in onze Kennisbank:

Heb je nog vragen?

In dit artikel hebben we de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld: [link]

Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen, of kom je er niet uit? Stel je vragen over de laatste wijziging gerust hieronder.

Heb je specifieke vragen over je eigen Combivoordeel? Maak dan een eigen topic aan. We denken in de Community graag met je mee!

870 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 4, 2025

Jammer dat niet vermeld is wat het nieuwe keuzevoorbeel behelst maar dat je in de MijnKPN app moet gaan zoeken. Overigens staat daar dat mijn keuzevoordeel nu €5,- combivoordeel is. Is de hoogte van het keuzevoordeel nog afhankelijk van de keuze van entertainmentpakket?

En wat als je enkel Netflix Standaard zou willen maar level 1 of 2 hebt?

DannyK_
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 4, 2025

Jammer dat niet vermeld is wat het nieuwe keuzevoorbeel behelst maar dat je in de MijnKPN app moet gaan zoeken. Overigens staat daar dat mijn keuzevoordeel nu €5,- combivoordeel is. Is de hoogte van het keuzevoordeel nog afhankelijk van de keuze van entertainmentpakket?

Je 5 euro entertainment komt te vervallen als je overgaat naar de nieuwe combivoordelen, dit kan afhankelijk van je situatie onderaan de streep voordeliger zijn.
Zelf had ik ook de 5 euro entertainmentkorting, maar zojuist omgezet naar HBO Max Premium.
Omdat ik level 3 ben kan ik dus kiezen voor HBO Max Standaard (a € 10,- p/mnd), echter is dat nu als korting toegepast op HBO Max Premium waardoor het pakket me maar 4 euro p/mnd kost ipv 9 euro p/mnd (13,99 - 5 euro entertainment).

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 4, 2025

Ik heb internet en mobiel als datasim en toch zit ik niet in Level 1.

Dus mobiel als datasim telt dus weer niet mee?

Dus weer geen gratis pluspakket.

Als dit klopt dan graag duidelijk vermelden dat mobiel alléén geldt bij 06 nummers en niet bij 097 nummers.

• February 4, 2025

Als je 2 tv ontvangers hebt, krijg je dan ook 2 keer 2 punten? 

Bij level 3 krijg je gratis Service Plus. Ik dacht dat da stopgezet was? Hoe zit dat?

Als je gratis Service Plus krijgt, wat kost een Fritzbox dan nog? Want daar zit Service Plus bij in begrepen. 

wjb
Wijsgeer
  • February 4, 2025

Als ik geen Netflix Standaard kan kiezen bij level 1 dan heb ik er helemaal niets aan.

Ik vind het ook vreemd dat KPN dan niet gewoon €8,99 korting geeft op Netflix Standaard zodat je alleen de meerprijs t.o.v. Netflix Basic betaalt.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • February 4, 2025

Jammer dat niet vermeld is wat het nieuwe keuzevoorbeel behelst maar dat je in de MijnKPN app moet gaan zoeken.

Uhm… deze staan in het artikel genoemd?

Per level staan de keuzevoordelen waaruit je kunt kiezen vermeld

Als je een Level 1 of Level 2 pakket hebt, maar liever alleen Netflix Standaard wilt, dan kan dat. Je ontvangt dan een korting ter waarde van Netflix Basic op je abonnement.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 4, 2025

Ik vind die verplichte check elke 6 maanden wel een dingetje, het wordt op pauze gezet, maar als ik dan aangeef het is nog steeds oké, wordt de pauze periode dan gekort op de factuur als ik niet binnen x dagen reageer.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 4, 2025

Ik heb al Level 3 en heb dit zojuist omgezet naar HBO Max. Deze had ik al betaald, dus ben ik nu € 4,99 goedkoper uit. 😁
Leuke actie ​@Shyrin van KPN!

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 4, 2025

Als het enkel data is, dan is het een data-abonnement en geen mobiele (telefonie).

wjb
Wijsgeer
  • February 4, 2025

Jammer dat niet vermeld is wat het nieuwe keuzevoorbeel behelst maar dat je in de MijnKPN app moet gaan zoeken.

Uhm… deze staan in het artikel genoemd?

Per level staan de keuzevoordelen waaruit je kunt kiezen vermeld

Er staat niet wat het keuzevoordeel is, een korting op de gekozen dienst of de gekozen dienst gratis.

Ik begrijp uit MijnKPN dat de gekozen dienst gratis zal zijn. Waarom schrijven jullie dat hier dan niet?

Als je een Level 1 of Level 2 pakket hebt, maar liever alleen Netflix Standaard wilt, dan kan dat. Je ontvangt dan een korting ter waarde van Netflix Basic op je abonnement.

Waarom schrijven jullie dat hier dan niet? Nu blijkt dat nergens uit, ook niet uit de mogelijkheden die binnen MijnKPN getoond worden.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • February 4, 2025

Valt me ook al op. Mijn datasim is wel een “gratis” sim die ik als ex XS4ALL klant krijg.

@JanD geldt dat voor jou ook?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 4, 2025

Ik vind het nog een beetje onduidelijk eigenlijk.

Als je dus internet tv en een mobiel abonnement heb zit je in level 1 ?

Het wordt er zo niet makkelijker op…

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 4, 2025

Als het enkel data is, dan is het een data-abonnement en geen mobiele (telefonie).

Beste ​@bnh dat klopt maar ten dele, want ik krijg wel dubbele data en combivoordeel in financiële zin, gelijk als bij de mobiele 06-nummers.

KPN moet uitsluitingen duidelijker vermelden, want nu ga ik er vanuit dat ik in level 1 val, maar dat is dus (nog) niet zo en dus (nog) geen pluspakket gratis.

Ik wacht op een reactie van KPN aangaande mijn 1e reactie binnen dit topic.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 4, 2025

Beste ​@bnh dat klopt maar ten dele, want ik krijg wel dubbele data en combivoordeel in financiële zin, gelijk als bij de mobiele 06-nummers.

KPN moet uitsluitingen duidelijker vermelden, want nu ga ik er vanuit dat ik in level 1 val, maar dat is dus (nog) niet zo en dus (nog) geen pluspakket gratis.

Ik wacht op een reactie van KPN aangaande mijn 1e reactie binnen dit topic.

Die dubbele data is een extraatje van KPN, wat ook logisch klinkt bij een data-abonnement. Echter, heeft KPN blijkbaar de keuze gemaakt om de gewone data-abonnementen niet mee te nemen in dit puntensysteem. Het zou natuurlijk ook een fout kunnen zijn die gefixed moet worden. Dus goed dat je het aankaart! Mogelijk ​@Shyrin van KPN  hier wat meer uitleg over geven.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 4, 2025

Oeh, hier is sterk over nagedacht! Ziet er uit als een goede verbeteringen waar je volgens mij netto meer op kan besparen. Ook super mooi en goed dat Service Plus niet naar het kerkhof is verplaatst.

Een puntje mag wat mij betreft terug naar de tekentafel; net zoals ​@Speedmaster zegt is die 6 maanden check raar en onhandig. Het is lief om te controleren of het nog past, maar doe dat dan in voordeel van de klant; behoudt de voordeel tot de klant het anders wilt en dus veranderd. - Dit voelt goedkoop gebruik maken van de mensen die het gaan vergeten.

Volgens MijnKPN zit ik in Level 3. Ik had voorheen Netflix al via KPN met die 5 euro korting. Dus ik betaalde een lager bedrag voor Netflix. Begrijp ik nu dat Netflix dus volledig gratis wordt?

En kan ik dus óók nog iets kiezen onder Level 2 en 1? Of is dat iets teveel van het goeie? Dus eigenlijk krijg je nu drie “cadeaus” per level?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 4, 2025

Oeh, hier is sterk over nagedacht! Ziet er uit als een goede verbeteringen waar je volgens mij netto meer op kan besparen. Ook super mooi en goed dat Service Plus niet naar het kerkhof is verplaatst.

Een puntje mag wat mij betreft terug naar de tekentafel; net zoals ​@Speedmaster zegt is die 6 maanden check raar en onhandig. Het is lief om te controleren of het nog past, maar doe dat dan in voordeel van de klant; behoudt de voordeel tot de klant het anders wilt en dus veranderd. - Dit voelt goedkoop gebruik maken van de mensen die het gaan vergeten.

Volgens MijnKPN zit ik in Level 3. Ik had voorheen Netflix al via KPN met die 5 euro korting. Dus ik betaalde een lager bedrag voor Netflix. Begrijp ik nu dat Netflix dus volledig gratis wordt?

En kan ik dus óók nog iets kiezen onder Level 2 en 1? Of is dat iets teveel van het goeie? Dus eigenlijk krijg je nu drie “cadeaus” per level?

Vraag 1: Als je nu de korting pakt en hetzelfde kiest, krijg je het gratis (je betalingsverplichting vervalt automatisch).

Vraag 2: Je kunt, zelfs als je level drie bent, gewoon een level twee actie pakken.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 4, 2025

@Marlon92 ​@ikheetjeff kijk even de onderste regel van dit artikel. De Service+ waar hier over word gepraat is wel daadwerkelijk anders dan de oude service plus. (Welke nog steeds blijft bestaan voor de mensen die dat afnamen)

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • February 4, 2025

Ik kan in level1 well kiezen voor Netflix maar niet voor ESPN

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 4, 2025

*

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 4, 2025

Vraag 2: Je kunt, zelfs als je level drie bent, gewoon een level twee actie pakken.

@bnh thanks, maar je kan dus niet een Level 2 cadeau én Level 3 cadeau kiezen? Dus eigenlijk krijg je met een hoger level alleen meer keuze.

Onderstaande schept mij een ander beeld, al is het natuurlijk ook wat je graag wilt lezen. (“Krijg je in alle levels een cadeau..”) Zou dan eigenlijk moeten zijn “Krijg je in alle levels een cadeau om uit te kiezen”

...Jazeker! Bij Combivoordeel krijg je in alle levels een Entertainment-cadeau zoals Netflix of ESPN. Die mag je zelf kiezen.

​De Service+ waar hier over word gepraat is wel daadwerkelijk anders dan de oude service plus.

@Ik_Combineer Wat is het verschil dan? Geen niet-KPN vragen meer?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 4, 2025

@Marlon92 ​@ikheetjeff kijk even de onderste regel van dit artikel. De Service+ waar hier over word gepraat is wel daadwerkelijk anders dan de oude service plus. (Welke nog steeds blijft bestaan voor de mensen die dat afnamen)

Het betreft alleen voorrang in de wachtrij zoals ik het zie.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 4, 2025

@bnh thanks, maar je kan dus niet een Level 2 cadeau én Level 3 cadeau kiezen? Dus eigenlijk krijg je met een hoger level alleen meer keuze.

Inderdaad, het blijft natuurlijk geen feest :P 

wjb
Wijsgeer
  • February 4, 2025

Ik kan in level1 well kiezen voor Netflix maar niet voor ESPN

Wat gebeurt er dan als je voor ESPN kiest.

• Helper
  • February 4, 2025

Ik neem zelf mobiel, internet en Storytel (5 euro voordeel) af via kpn. Netflix Premium betaal ik via Netflix zelf. Omzetten heeft dus geen voordeel voor mij. Wel jammer dat dit de zoveelste wijziging is waar je voordelen verliest als je ooit iets wijzigt (gratis opnemen en 5 euro combivoordeel). Het lijkt er sterk op dat jullie iedereen op de huidige prijs willen houden want als je ooit een verlengaanbod accepteert vervallen veel voordelen dat het voordeel eigenlijk niet meer de moeite waard is. Terwijl jullie al vrij kostbaar zijn geworden.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 4, 2025

Inderdaad, het blijft natuurlijk geen feest :P

Gierige Hollander he