Skip to main content
Beantwoord

Combivoordeel versus Entertainmentkorting

• June 22, 2025
  • 11 reacties
  • 87 keer bekeken

Momenteel heb ik internet, tv, vast bellen en mobiel bij KPN. Ik maak gebruik van de entertainmentkorting.

Ik lees iets over combivoordeel waarbij je Netflix (basis dacht ik) gratis kan krijgen. Wel zou daarmee de € 5,- voor de entertainmentkorting komen te vervallen.

Als ik gebruik wil maken van gratis Netflix, betekend dat mijn factuur dan € 5,- hoger wordt vanwege het vervallen van de € 5,- korting?

Beste antwoord door Maja van KPN

Goedenavond ​@Noordzee, ​@JanD en ​@Maja van KPN ,

Bedankt voor jullie reactie. Het is me duidelijk. Als ik zou kiezen voor het gratis abonnement van Netflix gaat de € 5,- voor de entertainmentkorting verloren en wordt mijn huidige abonnement dus € 5,- duurder.

Voor mij dus een afweging of ik voor € 5,- per maand meer het abonnement van Netflix neem of de entertainmentkorting behoudt zoals ik die nu heb.

Als ik je berichten goed lees, heb je nu nog géén Netflix ​@PBrinkman Deze situatie geldt als je nu een andere entertainment optie afneemt en daar €5,- entertainmentkorting voor ontvangt. Die vervalt dan, en in ruil daarvoor krijg je Netflix 🙂
Netflix is overigens niet de enige keuze, afhankelijk van je ‘level', komen er meer opties beschikbaar waar je uit kunt kiezen 😊 Ik verwijs je nog even naar ons artikel hierover waarin je kunt zien hoe het precies werkt met de levels! 

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 22, 2025

Hallo ​@PBrinkman ,

Dat is alleen zo als je nu gebruik maakt van een entertainmentpakket. 

Stel dat dat Netflix Basic is, dan vervalt die 5,00 entertainmentkorting maar uiteraard ook jouw kosten voor Netflix. 

Maar heb je nu Bv een entertainmentkorting op ESPN-compleet, dan gaat jouw maandelijkse abonnement inderdaad 5,00 duurder worden. Maar wel gratis Netflix Basic erbij. 

Hier staan alle regels:

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 22, 2025

Beste ​@PBrinkman die korting krijg je niet in mindering op je factuur, maar in mindering op een optiepakket, verder is de laatste zin zoals Noorzee beschrijft.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 23, 2025

Hi ​@PBrinkman, welkom terug op de community 😊

Ik zie dat er al tekst en uitleg is gegeven, is het voor jou zo duidelijk of heb je nog vervolgvragen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 23, 2025

Bedankt voor jullie reactie. Het is me duidelijk. Als ik zou kiezen voor het gratis abonnement van Netflix gaat de € 5,- voor de entertainmentkorting verloren en wordt mijn huidige abonnement dus € 5,- duurder.

Voor mij dus een afweging of ik voor € 5,- per maand meer het abonnement van Netflix neem of de entertainmentkorting behoudt zoals ik die nu heb.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 23, 2025

Je denkt verkeerd, de korting vervalt maar ook de kosten voor het huidige entertainment abo.

Voorbeeld, je hebt een entertainment abo voor 15 euro per maand, daar gaat 5 euro entertainment korting  van af, als je dat inwisselt voor een gratis entertainment pakket ben je dus 10 euro per maand goedkoper uit i.p.v. 5 euro duurder.

@PBrinkman  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 23, 2025

Nee, Netflix Basic kost nu 8,99. Na aftrek van 5,00 entertainmentkorting wordt dat 3,99. 

Jouw abonnement zou per saldo 3,99 goedkoper worden als je zou overgaan naar het nieuwe Combivoordeel.

https://www.kpn.com/entertainment/netflix

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 24, 2025

Als ik je berichten goed lees, heb je nu nog géén Netflix ​@PBrinkman Deze situatie geldt als je nu een andere entertainment optie afneemt en daar €5,- entertainmentkorting voor ontvangt. Die vervalt dan, en in ruil daarvoor krijg je Netflix 🙂
Netflix is overigens niet de enige keuze, afhankelijk van je ‘level', komen er meer opties beschikbaar waar je uit kunt kiezen 😊 Ik verwijs je nog even naar ons artikel hierover waarin je kunt zien hoe het precies werkt met de levels! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 26, 2025

Goedemiddag,

@Noordzee & ​@JanD ik heb de meest recentste factuur geraadpleegd. Daarop wordt er € 5,- in mindering gebracht vanwege de entertainmentkorting. Verder wordt het pluspakket erop vermeld, deze kost me niets. 

Zoals ik het nu begrijp/lees, wordt die € 5,- bij mijn abonnement opgeteld als ik overstap naar de combivoordeel. In die combivoordeel zou ik kiezen voor het basis abonnement van Netflix. Aangezien dit abonnement net als het pluspakket niet in rekening wordt gebracht, levert dat mij op de factuur niets op. Wel bespaar ik € 3,99 op dat abonnement binnenin de combivoordeel, aangezien ik die € 5,- dan wel meer betaal op de factuur (i.p.v. de € 8,99 voor Netflix basis).

@Maja van KPN momenteel heb ik inderdaad geen Netflix, aangezien ik nog niet helemaal weet of ik bovenstaande situatie wil of niet. Het lijkt maar te gaan om € 5,-, maar dat is toch al wat gelet op de kosten die ik nu al maak. Het zou een makkelijkere keuze zijn als mijn huidige abonnement voor thuis structureel met € 15,- à € 20,- p/mnd zou zakken. 

Mocht op mijn adres ooit glasvezel komen, wat doet dat dan met de kosten die ik nu betaal? Wordt dat dan goedkoper of blijf ik dan net zoveel betalen als ik nu doe?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 27, 2025

Beste ​@PBrinkman er bestaat geen prijsverschil tussen koper en glasvezel,  alleen de drager wordt anders.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 30, 2025

En welk extra zenderpakket heb je dan nu actief staan, naast het Pluspakket? je ontvangt geen entertainmentkorting zonder dat er een entertainment optie actief staat ​@PBrinkman, en het kan dus zijn dat de optie die je nu aan hebt staan, óók als gratis optie te kiezen is, in plaats van Netflix. Als je die kunt kiezen, vervalt de €5,- maar ook de verdere kosten voor die optie, waardoor je dus minder gaat betalen dan nu 🙂

• June 30, 2025

Als je pagina 2 van de factuur laat zien, dan kunnen we je precies uitleggen wat er veranderd als je over gaat naar het nieuwe combivoordeel.