Skip to main content
Beantwoord

Combivoordeel werkt niet

• February 24, 2025
  • 7 reacties
  • 347 keer bekeken

Geachte meedenkers. Ik zit in Combivoordeel level 2.

ik heb 12 februari Netflix opgezegd via Netflix want dat las ik op deze site. Ik had dat als factuur via kpn om de entertainmentkorting te krijgen. 19 februari eindigde mijn Netflix abonnement. 22 februari kreeg ik de factuur van KPN. Ik verwachtte helaas al dat het mis zou gaan. Ik krijg namelijk niet het opnemen pakket gratis (hoort wel bij level 2) ik krijg wel 5 euro korting entertainment korting. Maar ik betaal niet meer voor Netflix staat ook niet meer op mijn factuur. Nu wil ik Netflix activeren als Combivoordeel om volledig gratis het te hebben maar dan geeft de app aan dat het niet kan omdat ik Netflix via de kpn factuur heb en het eerst bij Netflix het moet opzeggen. Gebeld met de klantenservice maar ook die jongen wist niet hoe dit kon en wat de oplossing is. Iemand hier ideeën?!! Vriendelijke groet een gefrustreerde KPNklant!

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Goedemiddag ​@Kwabbelnoot!

Ik begrijp dat als je een Keuzevoordeel wilt kiezen, je melding krijgt dat je Netflix via de kpn factuur hebt en het eerst bij Netflix het moet opzeggen. Netflix heb je al opgezegd, per 12 februari lees ik en dat is per 22 februari beeindigd.
Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. We werken daarom aan een verbetering om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Dat betekent dat je dan niet meer je abonnement bij Netflix hoeft te beëindigen en te wachten. We verwachten dit op korte termijn gereed te hebben.

Mocht het nu nog niet gelukt zijn om een Keuzevoordeel te kiezen, dan raad ik je aan om dit in de loop van volgende week nogmaals te proberen. Laat je het hier weten als het gelukt is of als er nog vragen of opmerkingen zijn? 

Voorheen was het best omslachtig om van Netflix als online aankoop op de factuur over te stappen naar Netflix als Keuzevoordeel. Je moest eerst je bestaande abonnement opzeggen, wachten op de volgende factuur, en pas daarna kon je Netflix als voordeel kiezen. Niet bepaald klantvriendelijk, dat vonden wij zelf ook. Goed nieuws: vanaf vandaag is dit niet meer nodig!

Klanten met Netflix als online aankoop op de factuur, kunnen nu direct overstappen naar Netflix als Keuzevoordeel. Makkelijker, sneller én zonder wachttijd.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 24, 2025

​@Kwabbelnoot 

Misschien heb je iets aan onderstaand artikel:

https://community.kpn.com/kpn-voordelen-combineer-en-krijg-meer-91/netflix-als-combivoordeel-activeren-lukt-niet-630843#:~:text=Wacht%20tot%20je%20nieuwe%20KPN,wordt%20inderdaad%20wachten%20tot%20maart.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 27, 2025

Ik begrijp dat als je een Keuzevoordeel wilt kiezen, je melding krijgt dat je Netflix via de kpn factuur hebt en het eerst bij Netflix het moet opzeggen. Netflix heb je al opgezegd, per 12 februari lees ik en dat is per 22 februari beeindigd.
Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. We werken daarom aan een verbetering om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Dat betekent dat je dan niet meer je abonnement bij Netflix hoeft te beëindigen en te wachten. We verwachten dit op korte termijn gereed te hebben.

Mocht het nu nog niet gelukt zijn om een Keuzevoordeel te kiezen, dan raad ik je aan om dit in de loop van volgende week nogmaals te proberen. Laat je het hier weten als het gelukt is of als er nog vragen of opmerkingen zijn? 

• Auteur
  • Topper
  • February 27, 2025

En hoe kan het dan dat ik geen opnemen gratis zie in mijn pakket en factuur?! Ik zit in level 2 waar het wel onder valt? Ik ben in de kpn winkel geweest en die begreep er ook niks van en heeft een klacht voor mij opgemaakt! 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 27, 2025

Pas wanneer je overstapt, oftewel, kiest voor een Keuzevoordeel, ga je gebruik maken van de vernieuwde Combivoordelen die horen bij jouw huidige level. Dus pas van de vernieuwde Combivoordelen actief zijn, wordt het Opnemen pakket gratis.

• Auteur
  • Topper
  • February 28, 2025

Het duurde blijkbaar allemaal even langer ofzo maar het is gelukt!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 28, 2025

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, laat het ons gerust weten. Veel kijkplezier!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • April 10, 2025

Voorheen was het best omslachtig om van Netflix als online aankoop op de factuur over te stappen naar Netflix als Keuzevoordeel. Je moest eerst je bestaande abonnement opzeggen, wachten op de volgende factuur, en pas daarna kon je Netflix als voordeel kiezen. Niet bepaald klantvriendelijk, dat vonden wij zelf ook. Goed nieuws: vanaf vandaag is dit niet meer nodig!

Klanten met Netflix als online aankoop op de factuur, kunnen nu direct overstappen naar Netflix als Keuzevoordeel. Makkelijker, sneller én zonder wachttijd.