Skip to main content
Beantwoord

De voorwaarden van Videoland veranderen, wat betekent dat voor Combivoordeel?

• August 17, 2026
  • 7 reacties
  • 147 keer bekeken

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Net een mail van Videoland ontvangen dat er iets gaat veranderen in de abonnementsvoorwaarden die voor mij gelden. Omdat ik, net als veel anderen, Videoland als combivoordeel heb, vraag ik mij af of er iets veranderd voor KPN klanten met dit combivoordeel. Ik heb er eigenlijk niets over kunnen vinden maar de nieuwe Abonnementsvoorwaarden lezend duizelt het mij voor de ogen. Wie kan hier in Jip en Janneke taal iets over zeggen?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Berrie_Kaas ,

Ga er maar niet vanuit dat er nu iets wijzigt aan de prijzen en aan het Combivoordeel. 

Want ik zie op de website inderdaad de gewijzigde voorwaarden per 17 augustus 2026, maar de prijzen van de verschillende abonnementen zijn hetzelfde gebleven.

https://hulp.videoland.com/s/article/hulp-videoland-com-article-gebruikersvoorwaarden-videoland

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 17, 2026

Hallo ​@Berrie_Kaas ,

Ga er maar niet vanuit dat er nu iets wijzigt aan de prijzen en aan het Combivoordeel. 

Want ik zie op de website inderdaad de gewijzigde voorwaarden per 17 augustus 2026, maar de prijzen van de verschillende abonnementen zijn hetzelfde gebleven.

https://hulp.videoland.com/s/article/hulp-videoland-com-article-gebruikersvoorwaarden-videoland

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 17, 2026

Ik kan geen oude voorwaarden vinden om te vergelijken, maar in de mail staat

Dit zijn de belangrijkste punten. 

• We hebben verduidelijkt dat er verschillende abonnementen zijn en leggen uit wat het betekent als een abonnement met of zonder reclameonderbrekingen wordt aangeboden.
  • We hebben toegevoegd dat abonnementen via derden of bundels kunnen verlopen.
  • We leggen beter uit waarom we in de toekomst mogelijk wijzigingen moeten aanbrengen in onze dienst, voorwaarden of de prijs, hoe we je daarover informeren en wat in dat geval jouw rechten zijn.

De prijzen zijn al in maart 2026 verhoogd, het is een vraag wanneer het wordt doorberekend aan klanten. Odido deed het sinds juli 2026

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 17, 2026

Nu is bekend wat eigenlijk met de uitleg over reclames gemeend is. Ook bij reclame-vrije abonnementen (Premium & Plus) moet men reclames kijken.

https://hulp.videoland.com/s/article/Reclame-promoties-en-sponsoring-bij-Videoland

Reclame per abonnement

Abonnement Wat kun je tegenkomen?
Premium & Plus

Zelfpromotie en sponsorboodschappen. Daarnaast is bij on demand content beperkte reclame mogelijk die het streamen niet onderbreekt, zoals vóór of na het afspelen of als jij de stream pauzeert. Bij Live TV en evenementen kunnen wel reclameonderbrekingen voorkomen.

Basis & TV Gemist

Zelfpromotie, sponsorboodschappen en reclame, waaronder ook reclameonderbrekingen tijdens het afspelen van content.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 17, 2026

De voorwaarden betekenen dat in de niet reclame abonnementen ook reclame wordt getoond. Alleen worden ze niet onderbroken zoals bij het goedkoopste abonnement.  Dit abonnement zeg ik dus snel op, want als ik betaal om geen reclame te zien, wil ik ook geen reclame zien. 

https://tweakers.net/nieuws/251068/videoland-voegt-reclame-toe-aan-reclamevrije-abonnementen.html#r_22482454

• August 17, 2026

De aankoop van de rechten van Viaplay zullen hoogstwaarschijnlijk wel invloed hebben op komende prijsveranderingen. Die bedragen zullen in maart niet bekend zijn geweest dus er kunnen wel degelijk veranderingen komen. Vergeet dat er ook met Netflix een behoorlijk significante verandering heeft plaatsgevonden met betrekking tot het combivoordeel.

Kortom dat kan voor Videoland ook plaatsvinden, en mede daarom zullen de voorwaarden zijn veranderd.

Ah een deel wordt dus opgelost met meer reclame.

.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 17, 2026

Als die overname wordt goedgekeurd, dan krijg je uiteraard een hele andere situatie als nu. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Alles lezend heeft deze aanpassing van de voorwaarden geen consequenties voor de prijs, of dat wij als ‘Combivoordeel abonnee’s’ zouden moeten gaan (bij)betalen. Nog meer reclame ontkomen we blijkbaar niet aan, maar ik wordt daar niet gelukkig van. Vroeger kon reclame nog wel eens leuk, humoristisch en komisch zijn. Daar is, op een enkele uitzondering na, tegenwoordig weinig meer van over.