Skip to main content

Ik heb een Unlimited abonnement en in ons huishouden heeft mijn vrouw een 3MB abonnement en 2 kids hebben een kids abonnement, maar het delen van MB's lijkt wel problemen op te leveren. Ik heb standaard maandelijks dat er een xx-mb naar hen wordt gedeeld, maar ben ik nu toch beperkt en kan ik niet meer delen. Waar lees ik dat ik aan een limiet zit? 

Hallo @Frank.1969 ,

 

MB's delen

Je kan tot 50 GB delen per maand met andere KPN mobiel abonnementen op jouw adres. Dat doe je snel en makkelijk via de MijnKPN app. Meer informatie over MB's delen lees je hier.

 

bron: 

 


Daar ben ik, vooral nu het campingseizoen weer begonnen is, hier snel doorheen, vooral met YouTube en andere streaming diensten. Het vliegt er doorheen, ook als ik mijn netwerk met mobiele hotspot deel. 

Dat er niet meer gedeeld kan worden met mijn uitgebreide abonnement is wel erg jammer 🤔


Kan ik de, Samsung, telefoons niet zo instellen dat ze, als ze binnen een bekend en betrouwbaar WiFi netwerk zitten, de data automatisch gelijk stoppen, en zodra dit niet zo is, ik de mobiele hotspot aan kan zetten? Is daar een functie voor op de meest (nieuwe) Samsung telefoons? Er kan zo veel tegenwoordig met de IT-ontwikkeling. 


Bij een Android telefoon kun je zowel een waarschuwing als een limiet instelllen @Frank.1969 , maar bij KPN mobiel is dat niet echt nodig, want als je door je databundel heen bent valt internet terug naar een minimum snelheid waarmee je alleen kunt mailen, sms’en en whatsappen.

Vaak bieden campings ook wifi aan en als het wifi-aanbod van de camping via KPN gaat kun je daar als KPN-klant ook nog gratis gebruik van maken, net als bijvoorbeeld bij AlbertHeijn.

 

 


Kan ik de, Samsung, telefoons niet zo instellen dat ze, als ze binnen een bekend en betrouwbaar WiFi netwerk zitten, de data automatisch gelijk stoppen, en zodra dit niet zo is, ik de mobiele hotspot aan kan zetten? Is daar een functie voor op de meest (nieuwe) Samsung telefoons? Er kan zo veel tegenwoordig met de IT-ontwikkeling. 

Dat kan. Dan moet je Smart Network Switch uitzetten. 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.

Op Android heet dit dus Smart Network Switch. 

 


Bij een Android telefoon kun je zowel een waarschuwing als een limiet instelllen @Frank.1969 , maar bij KPN mobiel is dat niet echt nodig, want als je door je databundel heen bent valt internet terug naar een minimum snelheid waarmee je alleen kunt mailen, sms’en en whatsappen.

Vaak bieden campings ook wifi aan en als het wifi-aanbod van de camping via KPN gaat kun je daar als KPN-klant ook nog gratis gebruik van maken, net als bijvoorbeeld bij AlbertHeijn.

 

 

Ze bieden bij ons wel WiFi aan maar dat is helaas niet gratis. Bij ons blijkbaar geen KPN-klant netwerk WiFi  wat wellicht wel bij grotere parken het geval is.


Reageer