Skip to main content
Beantwoord

Eerste maand korting daarna hoge kosten. Ik voel me opgelicht

• 14 maart 2025
  • 9 reacties
  • 92 keer bekeken

Dag,

al meer dan 20 jaar bij kpn, maar het word alleen maar minder.

vorig jaar opgebeld en nieuw contract afgesloten zou veel sneller zijn en eerste paar maanden korting.

eerste maanden korting klopt, maar daarna bijna de helft omhoog qua kosten en blijkt het ook nog een 2 jaar contract te zijn.

ze praten zo dat het alleen maar goedkoper word, maar ze smeren je gewoon een duur contract aan en dan ook nog voor 2 jaar! Oplichters 

en als je dan belt voor korting of actie dan kunnen ze niks voor je betekenen en ze strooien met kortingen kado s en alles. Oude klanten die al meer dan 20 jaar een abonnement hebben interesseert ze niks, kan wel van abonnement af moet ik afkoopsom betalen.

bedankt Kpn

Visserman

Beste antwoord door Denise van KPN

Ik vind het jammer om te lezen dat je je opgelicht voelt, ​@Kees ff. Dat is namelijk niet onze intentie. Zoals ik het begrijp, heb je een jaar geleden verlengd en daarbij korting gekregen voor bepaalde tijd. Het is dan logisch dat deze korting na deze periode afloopt en dat jouw abonnement (iets) duurder wordt. Heb je na de verlenging ook op de bevestiging gekeken? Hierop staat namelijk precies hoelang je korting hebt en hoeveel deze korting is. Je kunt dus van tevoren inschatten hoe duur jouw abonnement zal zijn als de korting afloopt.

Omdat je een 2-jarig abonnement hebt, is het nog niet mogelijk om opnieuw te kijken naar een verlenging. Daarom zou ik je inderdaad aanraden om te kijken of er extra's zijn die je kunt annuleren om op die manier kosten te besparen. En vergeet ook niet om te kijken naar onze vernieuwde Combivoordeel! Hiermee kun je leuke extra's met korting of zelfs gratis krijgen. Je moet het alleen wel zelf even activeren. 

Bekijk origineel

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 14 maart 2025

Om wat voor een contract gaat het?

Verlenging van het contract wat je had?

Of een compleet nieuw contract?

Of?

Die kortingen om nieuwe klanten te krijgen, doen alle providers.

Is eigenlijk een super achterhaald systeem.

Hopelijk gaan de providers dat een keer inzien en gaan ze meer op bestaande klanten richten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 14 maart 2025

Bedankt voor de mededeling ​@Kees ff , maar als medeforumleden kunnen we helaas niets met je reactie.

Van de tijdelijke korting en het contract van 2 jaar had je meteen al kunnen weten toen je verlengde  vorig jaar.

Als bestaande klant heb je een tijdelijke korting gekregen.

Cadeaus gelden alleen voor nieuwe klanten.

Toen jij klant werd heb je toentertijd ook van een aanbieding gebruik kunnen maken.

Voor bestaande klanten heeft KPN iedere maand iets anders, zoals je in de nieuwsbrieven kunt lezen.

Als jij contractbreuk pleegt is het niet meer dan normaal dat je de niet-verstreken termijnen alsnog even betaalt.

Als jij een contract met een werkgever hebt voor een periode X en je wordt binnen die tijd weggestuurd heb je ook recht op een ontslagvergoeding, niks vreemds dus wat KPN wil. staat gewoon in de voorwaarden.

• 386 reacties
  • 14 maart 2025

Om de kosten te verlagen kan je kijken wat je nog echt nodig hebt.
Bijvoorbeeld het aantal ontvangers, een lagere snelheid, streamingdiensten enz.

Mogelijk kom je in aanmerking voor een combikorting waarmee de kosten omlaag kunnen.
Verder zijn er voor nieuwe klanten betere aanbiedingen dan voor bestaande klanten.
Dit doen meerdere providers. Na de in dit geval 2 jaar kan je elk jaar van provider wisselen voor de maximale korting. Nadeel is het onnodig rondsturen van apparaten en extra administratieve handelingen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 maart 2025

Ik hoor dat je bij het gesprek was

blijft gewoon dat ze er alles aan doen om uiteindelijk de klant meer te laten betalen, punt ! Ik ga uit van de eerlijkheid van het advies wat hun geven aan de andere kant van de lijn bij kpn. 

en met wat jij vind doe ik niet zoveel, werk je ook voor kpn.

maar bedankt voor je snelle reactie, en je wijze woorden. Alles wat je schrijft wist ik nog niet, maar toch fijn dat je reageert terwijl je als forum lid er niks mee kan, top

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 maart 2025

Dank voor reactie, ben nu aan kijken wat uit kan qua extra’s.

en ja combi heb ik maar krijg niet alle voordelen zag ik, ook maar eens proberen te veranderen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 15 maart 2025
Kees ff schreef:

Ik hoor dat je bij het gesprek was

Wat bedoel je?

Wij zijn net zoals jij klant bij KPN.

Het forum is een klanten helpen klanten forum.

En helaas voor u, dit is wat alle providers doen.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1204 reacties
  • 15 maart 2025
JanD schreef:

Toen jij klant werd heb je toentertijd ook van een aanbieding gebruik kunnen maken.

TS schrijft dat hij al méér dan twintig jaar abonnee is. Twintig jaar geleden bood kpn nog geen televisie aan, laat staan dat er van een aanbieding gebruik gemaakt kon worden.

• 3321 reacties
  • 15 maart 2025

Ik denk dat jij je zo aan kan sluiten bij dit topic:

Zelfde verhaal. De eerste maand was de oude korting van de vorige keer dat je verlengt had nog actief. KPN heeft jouw een prijs voorgespiegeld waar de oude korting en de nieuwe korting samen bij meegeteld waren. Denk ik.

Klopt het dat je vorig jaar ook verlengt hebt?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7744 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Ik vind het jammer om te lezen dat je je opgelicht voelt, ​@Kees ff. Dat is namelijk niet onze intentie. Zoals ik het begrijp, heb je een jaar geleden verlengd en daarbij korting gekregen voor bepaalde tijd. Het is dan logisch dat deze korting na deze periode afloopt en dat jouw abonnement (iets) duurder wordt. Heb je na de verlenging ook op de bevestiging gekeken? Hierop staat namelijk precies hoelang je korting hebt en hoeveel deze korting is. Je kunt dus van tevoren inschatten hoe duur jouw abonnement zal zijn als de korting afloopt.

Omdat je een 2-jarig abonnement hebt, is het nog niet mogelijk om opnieuw te kijken naar een verlenging. Daarom zou ik je inderdaad aanraden om te kijken of er extra's zijn die je kunt annuleren om op die manier kosten te besparen. En vergeet ook niet om te kijken naar onze vernieuwde Combivoordeel! Hiermee kun je leuke extra's met korting of zelfs gratis krijgen. Je moet het alleen wel zelf even activeren. 

Reageer