Skip to main content
Beantwoord

Entertainmentkorting vervalt bij Combivoordelen, klopt dat?

• 5 februari 2025
  • 7 reacties
  • 199 keer bekeken

Ik heb een medewerker van KPN aan de lijn gehad over de “gratis” Netflix. In de info van KPN staat dat alle extra's behouden blijven. 

Nu heb ik entertainment korting van € 5,00 en die komt te vervallen. Mijn abonnementskosten gaan dus met € 5,00 omhoog. Maar dan krijg ik wel een Netflix abonnement van € 8,99 erbij. KPN geeft dus niets gratis weg, maar geeft eigenlijk alleen maar een korting op Netflix van € 3,99. De medewerker vond de berichtgeving misleidend. 

Klopt het wat ik hierboven schrijf of maak ik een denkfout. Kan KPN hier op reageren?

Beste antwoord door XS4-Arjan

Het klopt dat je €5,- entertainmentkorting komt te vervallen, maar afhankelijk van de diensten die je bij KPN afneemt kan je combikorting een stuk hoger worden dan die 5 euro.

Als je level 1 hebt, is netflix basic al gratis. Je krijgt dan €8,99 korting. Als je de entertainmentkorting eraf haalt, heb je dus nog steeds €3,99 korting op je hele abonnement.

Bekijk origineel

7 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • Antwoord
  • 5 februari 2025

Het klopt dat je €5,- entertainmentkorting komt te vervallen, maar afhankelijk van de diensten die je bij KPN afneemt kan je combikorting een stuk hoger worden dan die 5 euro.

Als je level 1 hebt, is netflix basic al gratis. Je krijgt dan €8,99 korting. Als je de entertainmentkorting eraf haalt, heb je dus nog steeds €3,99 korting op je hele abonnement.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025

Het klopt dus wat ik zeg. KPN doet voorkomen dat ze juist ook voor vaste klanten Netflix GRATIS toevoegt aan je abonnement (ik zit op level 2), maar in werkelijkheid krijg ik maar € 3,99 extra. Dat is dus misleidende informatie.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 5 februari 2025

Je kan het ook zo zien dat je al die tijd €5,- korting hebt gehad op Netflix en het nu helemaal gratis krijgt 😉

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025

Ik kreeg die € 5,00 korting al, zonder dat ik Netflix had.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 881 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi ​@Peter-W. Het klopt inderdaad dat wanneer je kiest voor de nieuwe Combivoordelen, dat dan de 5 euro Entertainment korting komt te vervallen. Maar zoals de naam al zegt, kreeg je die korting als je Entertainment via je KPN factuur afnam. Je kreeg die korting omdat je Internet en TV combineerde en daarbij Netflix (of Spotify of bijvoorbeeld HBO Max) had. 

Nu in de nieuwe situatie krijg je als je level 1 (of hoger bent), dus meer korting dan voorheen. Je krijgt namelijk 8,99 euro korting (in plaats van 5 euro). Ik kan je gedachtegang alleen volgen als je nu bijvoorbeeld Spotify hebt als Entertainment. Dan verlies je de 5 euro Entertainment korting en kun je Netflix Basic (Of ESPN Compleet) erbij nemen. Dus je krijgt er dan een extra streamingsdienst bij, maar gaat daar in de praktijk 5 euro extra voor bijbetalen. 

Er zijn natuurlijk situaties te bedenken waarbij de nieuwe Combivoordelen niet voordeliger uitpakken. Dat is helaas niet te voorkomen. Maar gelukkig kun je gewoon alles bij het oude houden en blijven genieten van de Entertainmentkorting. Je bent niet verplicht om over te gaan :) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 februari 2025

Het klopt dat ik al Spotify heb. Het zou beter zijn als er dan vermeld was dat je als je Netflix erbij neemt je hierop €3,99 korting krijgt. Nu staat er op jullie website en het persbericht dat alle extra’s blijven en Netflix gratis is, als kado voor vaste klanten. Dat is dus onjuist 

• 362 reacties
  • 7 februari 2025

Beste ​@Peter-W , 

Alle juiste info staat hier, ook dat je mogelijk de 5 euro entertainment korting verliest.

Reageer