Skip to main content

Klopt het dat alle voordelen, zoals dubbele data, spotify en dergelijke gedeeld worden met mensen op hetzelfde factuur adres?

Hallo @Dennis27 ,

De officiële term is een huishouden. Maar in de praktijk wordt er gekeken naar het adres van de gebruikers. Het adres waarbij je ingeschreven in de Burgelijke Stand is leidend. Alleen kan KPN dat niet controleren.   

 

De tekst voor Mobiele abonnementen op de website : 

Je kunt MB's delen met alle KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde adres, zowel op je mobiel als met een tablet. Ideaal voor je kind, partner of huisgenoot. Je deelt MB's met wie je in huis woont. 


De eerste pagina bij het zoeken op google.

  • Voor KPN Mobiel abonnementen is het factuuradres leidend.
  • Voor KPN Thuis abonnementen is het leveringsadres leidend.

Hallo @Dennis27 ,

De officiële term is een huishouden. Maar in de praktijk wordt er gekeken naar het adres van de gebruikers. Het adres waarbij je ingeschreven in de Burgelijke Stand is leidend. Alleen kan KPN dat niet controleren.   

Hoi Noordzee, 

Als de term inderdaad huishouden is dan heeft KPN nog wat “huis”werk te doen :)
In ieder geval bedankt voor dit antwoord. 


Beetje net als Netflix delen met anderen. :slight_smile:


Er zit een onbekend persoon aan mijn adres dus ook factuur adres gekoppeld en KPN kan daar niets aan doen!!!


In mijnKPN moet toch ook iets gekoppeld worden voor je deze voordelen krijgt? Misschien kunt u dat onbekende nummer wissen uit mijnKPN. Of heb ik u verkeerd begrepen?


Het totaal onbekende nummer staat nu in mijn lijst met voordeelnummers op mijn factuur en ook in 

MijnKPN. De niet betaalde factuur komt op mijn adres binnen en KPN die zegt niets te kunnen doen. 

 


Ik denk dat het handig is om u profiel in te vullen als u dat nog niet gedaan heeft en een medewerker kan met u meekijken.


Ik heb vandaag voor tweede keer contact gehad met KPN :sleepy:


Is het een oud abonnement? Of net nieuw? Heeft u de factuur dus? Staat op die factuur uw rekeningnummer? 


Het bijgeschreven abonnement is nieuw.. Maand geleden aangevraagd, de ongeopende opdrachtbevestiging teruggestuurd, op mijn en dus verkeerd adres. 

 


U betaalt er dus ook voor? Dan moet u denk ik aangifte doen toch?


Nee, ik betaal er niet voor, dus geen probleem toch? (volgens de kpn medewerker) en als de deurwaarder voor de deur staat moet ik die maar voor lief nemen..  (volgens de kpn medewerker)
Het is een wat langer verhaal dan ik hier heb aangegeven, maar ik krijg nul begrip en of hulp bij het recht zetten van een fout die niet van mij komt. 
En dus heb ik veel aan de antwoorden op mijn eerste vraag, want daar kan ik in een volgend gesprek wat mee als het nodig is.. 


Wat een bijzonder verhaal dit @Dennis27 :slight_frown:

Ik zou hier graag nog even in willen duiken, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het ‘vreemde’ mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

 


Mijn gegevens zijn up-to-date, bij de opmerkingen staat het “vreemde” klantnummer. 


Bedankt!

Vreemd wat hier is gebeurd, zelf wordt het me niet helemaal duidelijk hoe deze situatie is ontstaan aangezien de simkaart wel op jouw adres afgeleverd lijkt te zijn :thinking:

Ik snap de gedachtegang van mijn collega van de klachtenafdeling wel (dat het geen kwaad kan dat dit vreemde abonnement aan jullie huishouden gekoppeld is) maar het klopt uiteraard niet.

Ik wil morgen dan ook graag even contact zoeken met een andere achterliggende afdeling, ik kom er bij je op terug zodra ik meer weet!


@Maja_ Ik heb de eerste brief, een orderbevestiging, retour gestuurd als adres onbekend. Als daar een simkaart in had gezeten zou er toch al eerder een “alarm” belletje af moeten zijn gegaan? 


Als je de factuur hebt, dan kan je op pagina 2 zien of er iets verbruikt word. Het data verbruik staat er op. En wat er gebeld is. 


Ik heb jouw situatie inmiddels doorgespeeld naar een achterliggende afdeling @Dennis27, ik vermoed dat je 1 dezer dagen een telefoontje van ze kan verwachten zodat je aan de juiste persoon uit kunt leggen hoe dit precies is gebeurd. Laat je het even weten als je gebeld bent?


Hi @Dennis27, ik heb inmiddels de terugkoppeling gekregen dat de fraudedesk jouw melding in behandeling heeft, ik kan echter nergens terugzien of ze jou daar zelf al van op de hoogte hebben gesteld. Bij deze (misschien dus dubbelop) de mededeling dat ze er mee bezig zijn! Ik ga er helemaal van uit dat dit verder correct afgehandeld gaat worden en dat je hier zelf geen last meer van gaat hebben verder :slight_smile:


Hoi @Maja_ 
Ik heb nog geen terugkoppeling gekregen, maar heb goede hoop dat het nu wel opgelost gaat worden. 


Het is mij ook niet helemaal duidelijk of ze contact opnemen met de melder (jij dus) of dat dit verder afgehandeld wordt zonder dat jij daar een bericht over zult ontvangen. Mocht je over een poosje nog niet het gevoel hebben dat het geregeld is (bijvoorbeeld omdat het nummer nog steeds gekoppeld lijkt te zijn aan jouw adres) trek dan maar weer gewoon aan de bel hier, dan kan ik verder navraag voor je doen!


In het, nogal vreemde telefoon gesprek, als gevolg van mijn schriftelijk verzoek bleek dat het geven van feedback héél erg lastig is. Dus hoe schandalig ik het ook vindt, ik verwacht het niet.


Hoi @Maja


Het nummer is uiteindelijk van mijn rekening en uit Mijn KPN verdwenen maar dat omdat deze is afgesloten. 
De feedback die ik gekregen heb is in de vorm van de einde afrekening en dat er een deurwaarder ingeschakeld wordt. 
Gaat dus nog niet helemaal goed helaas. 


Niet ok :frowning2:

Heb er een mail achteraan gestuurd met de mededeling dat dit niet goed op lijkt te zijn gepakt en het dringende verzoek of ze dat nu alsnog willen doen zodat er straks niet daadwerkelijk een deurwaarder bij je voor de deur staat.

Hopelijk volgt er snel een reactie, ik kom weer in de lucht hier zodra ik meer weet!