Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding bij aanmaken huishouden voor Combivoordeel

• August 1, 2026
  • 11 reacties
  • 104 keer bekeken

Beste lezers,

Ik heb sinds kort KPN-mobiel voor mijn iPad (ook gekocht via KPN) en sinds gisteren hebben we KPN-Thuis (internet en televisie). Voor combivoordeel wil ik graag een huishouden aanmaken, maar ik krijgen de volgende melding: “Je hebt nog geen producten gekoppeld aan je KPN-ID. Koppel deze eerst, zodat je een huishouden kunt aanmaken.” Echter, in mijn KPN-ID staan beide producten gekoppeld. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Noordzee

Dan zou je op dat data-abonnement recht moeten hebben op : 

Maandelijks voordeel als je ook KPN Internet hebt

• € 5,00 korting op Mobiel

• Dubbele data bij Mobiel

Je kunt hulp vragen aan de KPN klantenservice.  

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: 

Facebook messengerInstagram,  X.com en Bluesky.​​​​​​

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 2, 2026

Hallo ​@PedroV ,

Het duurt ongeveer twee werkdagen voordat alle systemen van KPN jouw abonnement administratief hebben verwerkt. Ik lees dat jij sinds gisteren een nieuw abonnement hebt, dus  ik verwacht dat het aanmaken van een huishouden maandag of dinsdag wel gaat lukken. 

Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN

• Auteur
  • Topper
  • August 2, 2026

Bedankt voor de snelle reactie, dan kijk ik over een aantal werkdagen nog eens. Ik heb het vrijdagavond laat aangesloten. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 4, 2026

Graag gedaan, ik verwacht dat het inmiddels wel mogelijk is. 

• Auteur
  • Topper
  • August 4, 2026

Graag gedaan, ik verwacht dat het inmiddels wel mogelijk is. 

Ik heb dagelijks gekeken, maar ik zie helaas nog steeds geen producten staan.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 4, 2026

OK, kun je ze al wel zelf toevoegen (koppelen)?

Zie link hieronder voor meer uitleg: 

Hallo ​@PedroV ,

Het duurt ongeveer twee werkdagen voordat alle systemen van KPN jouw abonnement administratief hebben verwerkt. Ik lees dat jij sinds gisteren een nieuw abonnement hebt, dus  ik verwacht dat het aanmaken van een huishouden maandag of dinsdag wel gaat lukken. 

Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN

• Auteur
  • Topper
  • August 4, 2026

OK, kun je ze al wel zelf toevoegen (koppelen)?

Zie link hieronder voor meer uitleg: 

Hallo ​@PedroV ,

Zowel mijn mobiele abonnement, als mijn thuis abonnement staan in de KPN applicatie. Zou dit komen omdat het een mobiele abonnement voor een iPad is? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 4, 2026

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: 

• Auteur
  • Topper
  • August 5, 2026

Toch van de week maar even bellen, aangezien het nog niet werkt.

Eerst moet ik binnen deze 14 dagen bepalen of ik überhaupt klant wil blijven van KPN. Dat komt door het ontbreken van softwarematige ondersteuning en de onwil van KPN om die te bieden voor technisch prima werkende SuperWifi’s. Ze hebben alleen geen update gekregen voor april. Technisch is er niets mis mee. Ik weet nog niet zeker of ik mijn geld de komende 24 maanden wil overmaken aan een organisatie die op deze manier met haar producten en klanten omgaat. Als ik bel, krijg ik te horen dat ze buiten de garantie zijn. Echter, ze zijn niet stuk, maar hebben te maken met onwil van KPN.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@PedroV. Wat raar dat je geen huishouden kunt aanmaken en dat de melding tevoorschijn komt dat je nog geen producten hebt gekoppeld. Dat zou een paar dagen na activatie van het abonnement geen probleem meer moeten zijn. 

Ik wil daar graag eens dieper op induiken voor je en ik zie dat je al je gegevens hebt ingevuld in je profiel. Heel fijn. Daardoor zie ik dat het aanmaken van het huishouden inmiddels is gelukt met daarin al je abonnementen. De gewenste voordelen zijn nu in ieder geval actief. 

Verder zie ik ook de gesprekken over de SuperWifi 1 punten staan met de klantenservice en dat er een klacht voor aan is gemaakt. Op basis daarvan is er ook al contact opgenomen als ik het goed zie en heb je een mail ter bevestiging ontvangen met een samenvatting van het gesprek. Hierin is ook een voorstel besproken. Ben je daar zo tevreden mee? 

Wil je voor de zekerheid nog de serienummers van de SuperWifi 1 punten invullen in je profiel onder persoonlijke opmerkingen. En sluit ze graag ook aan op de Experia Box, zodat we ze kunnen zien in je netwerk. Dan hebben we in ieder geval al je gegevens om te zien wat er mogelijk is. 

• Auteur
  • Topper
  • August 6, 2026

Hoi ​@PedroV. Wat raar dat je geen huishouden kunt aanmaken en dat de melding tevoorschijn komt dat je nog geen producten hebt gekoppeld. Dat zou een paar dagen na activatie van het abonnement geen probleem meer moeten zijn. 

Ik wil daar graag eens dieper op induiken voor je en ik zie dat je al je gegevens hebt ingevuld in je profiel. Heel fijn. Daardoor zie ik dat het aanmaken van het huishouden inmiddels is gelukt met daarin al je abonnementen. De gewenste voordelen zijn nu in ieder geval actief. 

Verder zie ik ook de gesprekken over de SuperWifi 1 punten staan met de klantenservice en dat er een klacht voor aan is gemaakt. Op basis daarvan is er ook al contact opgenomen als ik het goed zie en heb je een mail ter bevestiging ontvangen met een samenvatting van het gesprek. Hierin is ook een voorstel besproken. Ben je daar zo tevreden mee? 

Wil je voor de zekerheid nog de serienummers van de SuperWifi 1 punten invullen in je profiel onder persoonlijke opmerkingen. En sluit ze graag ook aan op de Experia Box, zodat we ze kunnen zien in je netwerk. Dan hebben we in ieder geval al je gegevens om te zien wat er mogelijk is. 

Uiteindelijk is het vandaag telefonisch via de klantenservice gelukt om de combivoordelen te activeren. Dus dit is opgelost.

@Arjan van KPN Het klopt dat er contact is geweest aangaande de SW1 punten, maar ik ben niet tevreden met het voorstel om één punt te vervangen. Alle niet werkende punten dienen weer draadloos werkbaar gemaakt te worden, of vervangen te worden. Ik wil en moet in mijn woning beide SW1 punten draadloos gebruiken (zoals voorheen). Technisch zijn de punten prima, aangezien het probleem puur softwarematig is door een eenzijdig keuze door KPN. Het ene SW1 in Nederland krijgt nog wel ondersteuning, en de andere SW1 punt in Nederland niet. Toevallig beide punten van mij niet omdat ze even niet zijn gebruikt. Net als mijn EW punt, deze krijgt ook geen updates meer. Bij Ziggo krijg je trouwens gratis twee punten in bruikleen, waarom niet bij KPN? Deze werkte ook nog eens probleemloos en draadloos.

Zojuist heb ik de serienummers van mijn twee SW1 punten en mijn EW punt ingevuld in mijn profiel onder persoonlijke opmerkingen. Ook heb ik zojuist beide SW1 punten aangesloten op mijn modem (de eerste bekabeld in de meterkast, en de andere draadloos). Ik heb geen ruimte om ook nog mijn EW punt aan te sluiten in mijn meterkast.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 7, 2026

Toch van de week maar even bellen, aangezien het nog niet werkt.

Fijn dat dit gelukt is!