Skip to main content
Beantwoord

Geen KPN leverbaar op nieuw adres. Ik wil mijn voordeel niet kwijtraken

• September 13, 2025
  • 6 reacties
  • 96 keer bekeken

Hi

Wat ik dus eigenlijk heel jammer vind is dit: Ik heb al jaaaaaren KPN Bellen en Internet met mijn vrouw samen. Daarmee krijg je beide 7,50 korting op het mobiele abonnement (en nog een paar voordelen die ik niet gebruik). 

Nu verhuizen we naar een plaats waar geen KPN Internet IS. Ik heb zelfs nog via de zakelijke desk aangevraagd hoeveel het zou kosten om glasvezel naar ons huis aan te leggen maar dat bleek 11 duizend euro te kosten.

Dus ik wil met alle goede bedoelingen KPN Glasvezel na jaaaren klant te zijn. KPN is niet beschikbaar en nu verlies ik ook nog mijn voordeel. 

Alleen dat gare Ziggo is beschikbaar dus nu denk ik: “ Moet ik dan ook maar met mijn mobiele abonnementen over om die voordelen DAAR wel te halen?”.

Dat kan niet de bedoeling zijn toch?

Alex

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@lex_esco, als KPN niet geleverd kan worden op jouw nieuwe adres, dan is het niet mogelijk de voordelen die je nu hebt te behouden. Het is natuurlijk mooi om te lezen dat je het liefste bij KPN wil blijven, echter houdt het op als er geen mogelijkheid is om een abonnement te leveren voor internet. 

6 reacties

• September 13, 2025

Je kan mobiel gewoon bij KPN blijven. Het zal wel € 7,50 meer gaan kosten. Je moet zelf beslissen of dat het je waard is. Dat kunnen wij niet voor je doen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 17, 2025

Hallo ​@lex_esco, als KPN niet geleverd kan worden op jouw nieuwe adres, dan is het niet mogelijk de voordelen die je nu hebt te behouden. Het is natuurlijk mooi om te lezen dat je het liefste bij KPN wil blijven, echter houdt het op als er geen mogelijkheid is om een abonnement te leveren voor internet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 17, 2025

Hi ​@Jeroen van KPN 

Ik zie ook in hoe het rekensommetje werkt. Maar de korting is bedoelt als promo om alles bij 1 provider te nemen. Dat doe ik dan en ik word beloond. Dan nemen jullie het weer af wat als een “straf” voelt. Wat houd mij tegen om nu niet alles bij Vodafone af te nemen die mij weer dezelfde soort korting verleent? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 17, 2025

Kpn lijkt mij niet de schuldige als ik lees over je nieuwe adres. Wist je het niet van te voren voor aanvaarding?

Het is niet de schuld van kpn. Vaak willen verhuurders bij zorgcomplex in zee met Ziggo. Bewoners kunnen dan via Ontzorg.net een extra abonnement nemen. De kosten van het standaard "KabelTV" worden daar dan afgetrokken. Want dat zit in de huur.

Bij afnemen van een andere provider wordt die € 24,61 vaak niet in mindering gebracht. 

Of een VVE heeft dwars gelegen. 

Of een sociale verhuurder.

Of…

Maar nooit kpn. Die willen natuurlijk maar wat graag iedereen aansluiten. Die gaan geen "nee, we leggen het complex niet aan" zeggen.

• September 17, 2025

Hi ​@Jeroen van KPN 

Ik zie ook in hoe het rekensommetje werkt. Maar de korting is bedoelt als promo om alles bij 1 provider te nemen. Dat doe ik dan en ik word beloond. Dan nemen jullie het weer af wat als een “straf” voelt.

Jij bent degene de verhuisd naar een adres waar KPN niet beschikbaar is. Daar kan KPN niets aan doen.

Wat houd mij tegen om nu niet alles bij Vodafone af te nemen die mij weer dezelfde soort korting verleent? 

Niets. Gewoon overstappen. Ik denk niet dat er iemand bij KPN is die daar slapeloze nachten van zal hebben ofzo.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@Jeroen van KPN 

Ik zie ook in hoe het rekensommetje werkt. Maar de korting is bedoelt als promo om alles bij 1 provider te nemen. Dat doe ik dan en ik word beloond. Dan nemen jullie het weer af wat als een “straf” voelt. Wat houd mij tegen om nu niet alles bij Vodafone af te nemen die mij weer dezelfde soort korting verleent? 

Heel eerlijk houdt niets je dan tegen. Als wij een abonnement niet kunnen leveren, dan vervalt zoals al aangegeven de Combi korting. Als dat voor jou het motief is om bij een bepaalde provider alles af te nemen, wat ik volledig kan begrijpen, dan is er niets wat KPN kan bieden om je tegen te houden.