Skip to main content

 

Ik ben al lang klant bij KPN, zowel thuis als mobiel. Daardoor had ik gratis Spotify Premium. Toen ik in 2019 mijn abonnement verlengde deed Spotify het opeens niet meer. Hiervoor heb ik contact opgenomen met KPN en dat werd hersteld. Wat blijkt? Spotify is al die tijd in rekening gebracht op mijn mobiele abonnement, terwijl deze op mijn KPN thuis factuur als gratis product wordt vermeld. Deze producten zijn altijd aan elkaar gekoppeld geweest. Ik wil de kosten die op mijn mobiele abonnement in rekening zijn gebracht retour ontvangen. Zojuist gebeld met de klantenservice en dit verzoek wordt gewoon afgewezen. Ik maak dit nu schriftelijk kenbaar en verzoek KPN deze kosten te crediteren. Ondertussen zal ik dat via de rechtsbijstand ook bespreken, want volgens mij kan dit niet zomaar.

@Jliz Welkom op het forum. 

Ik controleer graag voor je hoe de situatie is geweest en wat er al is besproken. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit gelukt is? Dan pak ik je gegevens er bij en controleer ik of ik iets voor je kan doen! 


Goedemorgen Rutger,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb mijn forumprofiel ingevuld.


@Jliz Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt en ik zie inderdaad 2 Spotify abonnementen terugkomen. 1 gratis bij het thuis pakket en 1 betaalde bij het mobiele abonnement. 

Ik vind in dit geval een vergoeding op zijn plaats, ik heb alleen niet de mogelijkheid om de kosten vanaf mei 2019 te vergoeden. 

Het bedrag dat voor Spotify in rekening gebracht wordt staat op de factuur, en hier zit ook een stukje eigen verantwoordelijkheid aan vast. 

Ik heb dan in dit geval enkel ook de mogelijkheid om de kosten voor de laatste 3 maanden te vergoeden. 


Als je op je mobiel nu Hussel hebt staat het inderdaad apart op de factuur. Maar 2 x lijkt me wat overbodig, toch? Dan kun je die van je mobiel weer stopzetten.
Ook bij de abonnementen v.a. 2017 is het apart. Dus bij verlengen v.a. zomer 2017 raakte je de "gratis” Spotify inderdaad kwijt.

Enneh. Écht gratis is Spotify nooit geweest, het was (ooit) voor € 5,99 in de abonnementsprijs inbegrepen bij de oudere abonnementen. En nu voor de volle prijs ( €9,99 ). Anders waren die abo's toch ook niet duurder dan de eenvoudigste variant?


Ik ben al lang klant bij KPN, zowel thuis als mobiel. Daardoor had ik gratis Spotify Premium. Toen ik in 2019 mijn abonnement verlengde deed Spotify het opeens niet meer. 

Hieruit leid ik af dat @Jliz voorheen gebruik maakte van "gratis" Spotify bij het mobiele abonnement. Niet van de "gratis" Spotify bij het thuis abonnement. 

@Jliz heeft het mobiele abonnement verlengt naar een versie zonder Spotify. Toen werkte Spotify niet meer en heeft @Jliz naar klantenservice gebeld.

De KPN medewerker heeft Spotify toegevoegd aan het mobiele abonnement, net zo als het voorheen was dus. Alleen bij het huidige mobiele abonnement moet er wel betaald worden voor Spotify. 

Is deze uiteenzetting correct? Dan lijkt me dat KPN niets verkeerd gedaan heeft toch?


@Nick83 @PeterG In dit geval is het zo dat er gratis Spotify bij het thuis abonnement zat. Er is dus betaald Spotify toegevoegd aan het mobiele abonnement.