Skip to main content
Beantwoord

Hoe activeer ik gratis Netflix?

• 6 februari 2025
  • 33 reacties
  • 37766 keer bekeken

Lees bij KPN dat netflix per 4 februari gratis wordt, afhankelijk van je abonnement. Nu heb ik 5 euro entertainment korting op Netfix basis. Moet ik Netfix nu opzeggen en me weer opnieuw aanmelden? of wordt het abonnement bij de volgende factuur automatisch aangepast?

Beste antwoord door Shyrin van KPN

FendtAnny schreef:

Moet ik Netfix nu opzeggen en me weer opnieuw aanmelden? 

Jouw goede vraag is inmiddels beantwoord ​@FendtAnny, voor de eventuele meelezers:

Je krijgt niet automatisch de nieuwe Combivoordelen, tenzij je zelf de nieuwe voordelen kiest óf als er iets wijzigt aan jouw abonnement. Heb je een internet en mobiel abonnement bij ons, dan kun je Netflix als keuzevoordeel kiezen in MijnKPN

Bekijk eerst welke voordelen het beste bij jouw situatie passen voordat je een keuze maakt. Je kunt namelijk niet meer terug naar je oude Combivoordeel, ook niet als je van gedachten verandert. Het is dus belangrijk om goed te overwegen of je wilt overstappen naar de nieuwe voordelen. 

Hou dit ook in gedachten als je iets aan je abonnement gaat veranderen. Je kunt dan niet terug naar de oude voordelen.

Raspberry schreef:

FendtAnny schreef:

Heb je een abonnement rechtstreeks bij Netflix en wil je Netflix als Keuzevoordeel? Dan hoef je je huidige abonnement niet eerst op te zeggen.

Hoe werkt het?

• In MijnKPN kies je voor Netflix als keuzevoordeel
  • Na je bestelling van Netflix als keuzevoordeel krijg je van ons een e-mail met instructies
  • Je koppelt je (bestaande) Netflix-account aan KPN
  • Tijdens het activeren log je in met je Netflix-gebruikersnaam en wachtwoord
  • Je huidige Netflix-abonnement stopt automatisch

Heb je al Netflix abonnement via KPN? 

Hoe werkt het?

• Kies Netflix als Keuzevoordeel in MijnKPN 
  • Zodra je bestelling is afgerond, is de overstap geregeld. Je hoeft verder niets te doen.

Uitzondering “Netflix via KPN factuur” - Online aankoop

Toon inhoud

Betaal je je Netflix-abonnement via KPN en wil je overstappen naar Keuzevoordeel? Dan moet je eerst je huidige Netflix-abonnement stopzetten.

Hoe doe je dat?

• Zeg je Netflix-abonnement op via de Netflix-app op je KPN tv-ontvanger of via je Netflix-account.
  • Je Netflix-abonnement loopt nog 30 dagen door na je laatste betaling.
  • Zodra Netflix ons laat weten dat je abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Dit kan een paar dagen duren.

We werken aan een verbetering, zodat je in de toekomst niet meer hoeft op te zeggen en te wachten. We verwachten dat dit eind februari beschikbaar is.

Heb je Netflix gekozen als keuzevoordeel en wil je Netflix activeren? Lees hier meer over Netflix activeren

Lees hier de veelgestelde vragen over Combivoordeel en keuzevoordeel

In MijnKPN zie je in welk Combivoordeel level je zit, hoeveel punten je hebt en hoeveel je er nog nodig hebt voor het volgende level. 
Bekijk je keuzevoordeel in MijnKPN (tabblad Voor Jou → Jouw combivoordelen op een rij - Bekijk al jouw voordelen)

Bekijk origineel

33 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 6 februari 2025

Het gaat niet automatisch. Je zult zelf actie hierin moeten ondernemen. Hoe? Lees alle informatie hierover op; 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36693 reacties
  • 6 februari 2025

Hallo ​@FendtAnny ,

Nee, je hoeft niet Netflix op te zeggen. Wel kun je via Mijn KPN (of de app) switchen naar het nieuwe combivoordeel. Er verandert verder niets aan jouw Netflix.

Meer informatie staat hier:

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7097 reacties
  • 7 februari 2025

Hoi ​@FendtAnny! Ik ben benieuwd of het inmiddels duidelijk is geworden voor jou? Als er nog vragen zijn, lees ik ze graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 februari 2025

Goedemorgen,, heb het kunnen wijzigen naar netflix cadeau.

Dankjewel voor de info.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 8 februari 2025

Wat fijn dat het je gelukt is. Heel veel plezier ​@FendtAnny 😎

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 februari 2025

Goedemorgen,

Wij zitten in level 2??   Internet, 2 mobiele abonnementen , digitenne , spotify family    interactieve  tv met 2 ontvangers .  Krijgen wij nu ook  netflix ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 februari 2025

Inloggen mijnkpn, naar producten, scrollen naar        "mijn voordelen" 

Dan zie je het level waar je in zit en wat je gratis toe kan voegen.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 februari 2025

Helaas daar staat   geen nerflix bij... zal waarschijnlijk  nog niet genoeg aan  producten hebben al.hoewel  wij het wel genoeg vinden per maand!

• 3421 reacties
  • 9 februari 2025
Saskiaatje71 schreef:

Helaas daar staat geen nerflix bij... zal waarschijnlijk  nog niet genoeg aan  producten hebben al.hoewel  wij het wel genoeg vinden per maand!

Als je level 2 hebt, dan moet je zeker wel gratis Netflix kunnen krijgen. Ik denk dat je verkeerd kijkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 februari 2025

Heb zelf level 1, met gratis Netflix

Ik heb een abbo bij Netflix zelf. Van 8,99

nu zou ik het gratis moeten krijgen. Maar ik krijg het in mijn kpn niet voor elkaar. Is voor mij onduidelijk wat ik moet doen. Moet ik Netflix zelf opzeggen. Want ik heb stap 3 en daar staat dat het automatisch gaat. Maar kom geen stap verder

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 februari 2025

Goedemorgen, Ik heb bij Netflix zelf een abonement, maar kan dit nu dus gratis via kpn krijgen. Moet ik dan mijn Netflix abonement zelf opzeggen bij Netflix?

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 10 februari 2025

Wij hebben level 3.

internet, tv, 2 mobiele abbo’s, plus pakket, espn compleet, vast bellen.

kunnen wij ook Netflix gratis krijgen?

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 10 februari 2025

Heb nog eens alles doorgenomen en kom tot de conclusie dat je toch een kleine sigaar uit eigen doos krijgt. Netflix gratis? Maar wel de 5 euro entertainment korting inleveren. Dus geen 14,99 maar 9,99 korting.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 80 reacties
  • 10 februari 2025
StevenP schreef:

Heb nog eens alles doorgenomen en kom tot de conclusie dat je toch een kleine sigaar uit eigen doos krijgt. Netflix gratis? Maar wel de 5 euro entertainment korting inleveren. Dus geen 14,99 maar 9,99 korting.

Nog steeds meer korting dan de 5 euro die je nu krijgt. 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 11 februari 2025

Volgens mij is een cadeau altijd gratis. En niet €.5.00 bijbetalen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 11 februari 2025

Nee, ook een cadeau is niet altijd gratis. Wees toch gewoon blij met het aanbod. Je hoeft er ook geen gebruik van te maken. 

• 3421 reacties
  • 11 februari 2025
StevenP schreef:

Volgens mij is een cadeau altijd gratis. En niet €.5.00 bijbetalen.

Het cadeau is Netflix Basic. Dat is gratis. Jij kiest er zelf voor om een duurdere variant te betalen. Maar dan nog ben je beter uit. In de oude situatie moest je meer bij betalen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 februari 2025

Ik heb netflix zojuist telefonisch opgezegd. Hoelang duurt t eer ik m in de kpn app kan activeren?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7097 reacties
  • Antwoord
  • 11 februari 2025
FendtAnny schreef:

Jouw goede vraag is inmiddels beantwoord ​@FendtAnny, voor de eventuele meelezers:

Je krijgt niet automatisch de nieuwe Combivoordelen, tenzij je zelf de nieuwe voordelen kiest óf als er iets wijzigt aan jouw abonnement. Heb je een internet en mobiel abonnement bij ons, dan kun je Netflix als keuzevoordeel kiezen in MijnKPN

Bekijk eerst welke voordelen het beste bij jouw situatie passen voordat je een keuze maakt. Je kunt namelijk niet meer terug naar je oude Combivoordeel, ook niet als je van gedachten verandert. Het is dus belangrijk om goed te overwegen of je wilt overstappen naar de nieuwe voordelen. 

Hou dit ook in gedachten als je iets aan je abonnement gaat veranderen. Je kunt dan niet terug naar de oude voordelen.

Raspberry schreef:

FendtAnny schreef:

Heb je een abonnement rechtstreeks bij Netflix en wil je Netflix als Keuzevoordeel? Dan hoef je je huidige abonnement niet eerst op te zeggen.

Hoe werkt het?

• In MijnKPN kies je voor Netflix als keuzevoordeel
  • Na je bestelling van Netflix als keuzevoordeel krijg je van ons een e-mail met instructies
  • Je koppelt je (bestaande) Netflix-account aan KPN
  • Tijdens het activeren log je in met je Netflix-gebruikersnaam en wachtwoord
  • Je huidige Netflix-abonnement stopt automatisch

Heb je al Netflix abonnement via KPN? 

Hoe werkt het?

• Kies Netflix als Keuzevoordeel in MijnKPN 
  • Zodra je bestelling is afgerond, is de overstap geregeld. Je hoeft verder niets te doen.

Uitzondering “Netflix via KPN factuur” - Online aankoop

Toon inhoud

Betaal je je Netflix-abonnement via KPN en wil je overstappen naar Keuzevoordeel? Dan moet je eerst je huidige Netflix-abonnement stopzetten.

Hoe doe je dat?

• Zeg je Netflix-abonnement op via de Netflix-app op je KPN tv-ontvanger of via je Netflix-account.
  • Je Netflix-abonnement loopt nog 30 dagen door na je laatste betaling.
  • Zodra Netflix ons laat weten dat je abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Dit kan een paar dagen duren.

We werken aan een verbetering, zodat je in de toekomst niet meer hoeft op te zeggen en te wachten. We verwachten dat dit eind februari beschikbaar is.

Heb je Netflix gekozen als keuzevoordeel en wil je Netflix activeren? Lees hier meer over Netflix activeren

Lees hier de veelgestelde vragen over Combivoordeel en keuzevoordeel

In MijnKPN zie je in welk Combivoordeel level je zit, hoeveel punten je hebt en hoeveel je er nog nodig hebt voor het volgende level. 
Bekijk je keuzevoordeel in MijnKPN (tabblad Voor Jou → Jouw combivoordelen op een rij - Bekijk al jouw voordelen)

• Topper
  • 11 reacties
  • 14 februari 2025

ik betaalde Netflix via factuur kpn. dit heb ik opgezegd per 10 feb.  Geprobeerd om via Combivoordeel Netflix aan te vinken, maar dat lukt niet, omdat ‘ik nog een abonnement hebt’.  Netflix heeft dit al doorgegeven aan KPN.  Op de nwe factuur staat er ook geen Netflix meer vermeld.  ‘ je Netflix abonnement loopt nog 30 dagen door na je laatste betaling’ .  Mijn laatste betaling  liep tot 10 feb, dus dat klopt niet, want ik kan vanaf 10 feb geen Netflix meer bekijken en geen combivoordeel aanklikken.  Leuke actie maar jammer dat het niet soepel overloopt en je toch 30 dagen moet wachten?  Heel vervelend dit.   KPN toch anders oplossen en bedenken de volgende keer bij zo’n actie. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 februari 2025

Volgende week gaat mijn abonnement bij KPN in, o erstap van Ziggo & Vodafone.

Bij mijn KPN abbo zit 5 euro korting op entertainment. Kan ik dit gebruiken voor bv storytell? EN gratis netfix?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 februari 2025

Ik wacht al bijna een week op de mail

• 3421 reacties
  • 16 februari 2025
Chris-74 schreef:

Volgende week gaat mijn abonnement bij KPN in, o erstap van Ziggo & Vodafone.

Bij mijn KPN abbo zit 5 euro korting op entertainment. Kan ik dit gebruiken voor bv storytell? EN gratis netfix?

Nee. Niet "EN". Het blijft geen feest...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36693 reacties
  • 16 februari 2025
Petra'tje schreef:

Ik wacht al bijna een week op de mail

@Petra'tje 

Hoe activeer ik Netflix bij KPN?

Nadat je Netflix hebt besteld, ontvang je een bevestigingsmail van ons. Daarna ontvang je een activatiemail, deze wordt door KPN en Netflix verstuurd. Hier staan de stappen beschreven om Netflix te activeren.

1. Ga naar de activatiepagina
  2. Log in met je KPN ID of maak er een nieuwe aan
  3. Log in met een bestaande Netflix account, of maak een nieuw account aan

Let op: Activeren van Netflix kan alleen vanaf het eigen KPN netwerk.

Activeren

Klik dus op die link hierboven. 
Bron: 

Alexandra van KPN

Reageer