Skip to main content

Mijn zoon heeft een unlimited abonnement en onze andere zoon wil graag een 0 gb abonnement en dan Mb delen, maar als ik automatisch mb deel wanneer komen deze op het andere abonnement zodat mijn zoon met 0 gb dan niet een dag of paar uur zonder zit

 

 

 

Automatisch mb's delen werkt nu op de eerste dag van de maand volgens mij. Op welke dag van de maand begint bij uw abonnement de nieuwe factuurperiode? 


Hij kan 19 oktober over stappen naar kpn


Hallo @Chris van Burrn, welkom!

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten, of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

Om MB's te delen heb je een KPN account nodig. Heb je deze nog niet? Meld je aan via kpn.com/MijnKPN.

Je kunt zoveel MB's delen als je wilt. Zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Automatisch MB's delen

  1. Open de MijnKPN app en log in met je KPN ID
  2. Kies voor 'MB’s delen' en daarna 'Automatisch'
  3. Selecteer het aantal MB’s
  4. Kies het 06-nummer van de ontvanger
  5. Klik op 'Opslaan'

De MB's worden bij de start van je nieuwe maandbundel om 07.30 uur gedeeld. Je ontvangt een melding als het is gelukt.

 

Eenmalig MB's delen

 

  1. Open de MijnKPN app en log in met je KPN ID.
  2. Kies voor 'MB’s delen'.
  3. Selecteer het aantal MB’s dat je wilt delen.
  4. Kies het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  5. Klik op 'Delen' om de MB's te versturen.

 

Hoelang zijn gedeelde MB's houdbaar?

De MB's die jij hebt gedeeld, zijn net zolang houdbaar als jouw bundel. Dus tot aan de laatste dag van jouw factuurperiode. 

De MB's die jij hebt ontvangen, zijn zolang houdbaar als de bundel van degene die de MB's met jou gedeeld heeft.

Met andere woorden: degene die deelt, bepaalt tot wanneer de gedeelde MB's te gebruiken zijn.

 

Voor meer informatie over MB's delen: 


Hoi @Denise_ 

Tot zover begrijp ik het, maar waar ik niet echt een antwoord op vind/krijg is wat als beide abonnementen een andere begindatum hebben 

Stel het onbeperkte krijgt zijn bundel op de 2e van de maand en het 0gb krijgt zijn nieuwe bundel op de 15e. Hoe werkt dat dan.

 

 

 


Dat staat hier:

Hoelang zijn gedeelde MB's houdbaar?

De MB's die jij hebt gedeeld, zijn net zolang houdbaar als jouw bundel. Dus tot aan de laatste dag van jouw factuurperiode. 

De MB's die jij hebt ontvangen, zijn zolang houdbaar als de bundel van degene die de MB's met jou gedeeld heeft.

Met andere woorden: degene die deelt, bepaalt tot wanneer de gedeelde MB's te gebruiken zijn.

 

Dus: het Unlimited abonnement deelt de MB's met het 0 GB abonnement en bepaalt dus de houdbaarheid van de MB's. De MB's die het Unlimited abonnement deelt zijn in jouw voorbeeld te gebruiken tot de 1e van de maand. Op de 2e krijgt het Unlimited abonnement een nieuwe bundel.

Als je instelt automatisch MB's te delen, dan deelt het Unlimited abonnement altijd op de 2e van de maand. Het 0 GB kan dan van de 2e tot en met de 1e van de maand de gedeelde MB's gebruiken.