Skip to main content
Beantwoord

Hoe zet ik Netflix via KPN factuur om naar Netflix met Combivoordeel?

• February 17, 2025
  • 5 reacties
  • 329 keer bekeken

Ik heb het forum doorgespit maar zie nog steeds geen duidelijk antwoord.

Ik zit in level 3 met 8 punten en heb Netflix standaard via KPN Factuur, ik heb nog geen keuzevoordeel gekozen, Netflix Standaard wil ik als keuzevoordeel nemen.

Wanneer ik Netflix eerst moet opzeggen raak ik dan 1 punt kwijt zodat ik weer naar level 2 zak?

Deze vraag is al eerder gesteld.

Wim-11 schreef:

Vraag 1

Ik heb 1 punt te kort voor level 3 ik heb Netflix standaard los van KPN. Als ik Netflix standaard bij KPN zet dan zou ik lvl3 zijn. Maar als ik dit lees:

Er is 1 uitzondering:

Heb je Netflix-betalen als Online aankoop via KPN factuur? Dan moet je eerst je abonnement opzeggen bij Netflix. Je krijgt hierover een melding in het combivoordeelscherm. Wacht tot je nieuwe KPN thuis factuur binnen is. Ga daarna naar de MijnKPN app en kies daar Netflix als keuzevoordeel.

Dan zou ik Netflix stop moeten zetten waardoor ik weer 1 punt tekortkom en dus geen gratis Netflix kan nemen?

Vraag 1: 
Goede vraag, ga ik navragen!

“Netflix via KPN factuur” overzetten naar KPN Keuzevoordeel

Betaal je momenteel “Netflix via KPN factuur” en wil je dit omzetten naar Keuzevoordeel? Dan moet je eerst je Netflix abonnement via Netflix opzeggen. Dat kan je doen via de Netflix app op je KPN tv-ontvanger of via je Netflix-account. “Netflix via KPN factuur” heb je geactiveerd via de Netflix app op je KPN tv-ontvanger.

Een Netflix abonnement wordt elke 30 dagen gefactureerd. Je opzegging wordt daarom actief nadat de 30 dagen zijn verlopen van je huidige abonnement. Heb je dus net weer betaald voor Netflix, dan zul je 30 dagen moeten wachten totdat de opzegging is voltooid. Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. We werken daarom aan een verbetering om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Dat betekent dat je dan niet meer je abonnement bij Netflix hoeft te beëindigen en te wachten. We verwachten dit rond eind februari gereed te hebben.

KPN verwijst naar Netflix en Netflix naar KPN

Neem contact op met KPN om je Netflix-lidmaatschap op te zeggen.

Wie het weet mag het zeggen

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Goedemiddag ​@JanDie.

Voor het overzicht is één topic met jouw vraag voldoende. Wil je sneller een reactie? Dan kun je het beste een belafspraak maken met onze klantenservice.

Je hoeft Netflix niet eerst op te zeggen om het als keuzevoordeel te kiezen – het is simpeler dan je denkt!

In het startbericht van dit topic staat aangegeven:

Keuzevoordeel: Heb je het entertainmentpakket al?
Geen zorgen! Je hoeft diensten in het keuzevoordeel niet eerst op te zeggen. Kies gewoon het keuzevoordeel dat je wilt en log bij activatie via KPN in met je bestaande inloggegevens. Je account wordt dan automatisch overgezet.

Uitzondering: Betaal je Netflix via Online aankoop op je KPN-factuur? Dan moet je eerst je abonnement bij Netflix opzeggen. Dit zie je terug in het combivoordeelscherm. Wacht tot je nieuwe KPN-thuisfactuur binnen is en kies daarna Netflix als keuzevoordeel in MijnKPN.

Hoe check je dit?
Staat op je factuur:

Netflix Standaard
KPN incasseert dit bedrag namens Netflix inclusief btw. Netflix is verantwoordelijk voor de btw-afdracht.

Dan is Netflix geen online aankoop. Als dat wel zo was, zou het letterlijk onder Online aankoop staan en krijg je tijdens het kiezen van je keuzevoordeel daar een melding van.

Dus, ik zou zeggen: kies je keuzevoordeel in MijnKPN. Als er nog vragen zijn, dan lees ik ze graag!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Dii staat er op mijn factuur: 

Netflix Standaard  

KPN incasseert dit bedrag namens Netflix inclusief btw. Netflix is verantwoordelijk voor de btw afdracht.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Je betaling

Gefactureerd via pakketmodule van KPN

Neem contact op met KPN om je betalingsgegevens bij te werken of je facturering via KPN te beëindigen.

Neem contact op met KPN om je Netflix-lidmaatschap op te zeggen.

Hoe dan?

Eerst opzeggen waardoor je in mijn geval van level 3 naar level 2 zakt en daar door Netflix Standaard die ik al heb niet meer als keuzevoordeel kan nemen.

Is het dan beter om hierop te wachten;

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • February 18, 2025

Goedemiddag ​@JanDie.

Voor het overzicht is één topic met jouw vraag voldoende. Wil je sneller een reactie? Dan kun je het beste een belafspraak maken met onze klantenservice.

Je hoeft Netflix niet eerst op te zeggen om het als keuzevoordeel te kiezen – het is simpeler dan je denkt!

In het startbericht van dit topic staat aangegeven:

Keuzevoordeel: Heb je het entertainmentpakket al?
Geen zorgen! Je hoeft diensten in het keuzevoordeel niet eerst op te zeggen. Kies gewoon het keuzevoordeel dat je wilt en log bij activatie via KPN in met je bestaande inloggegevens. Je account wordt dan automatisch overgezet.

Uitzondering: Betaal je Netflix via Online aankoop op je KPN-factuur? Dan moet je eerst je abonnement bij Netflix opzeggen. Dit zie je terug in het combivoordeelscherm. Wacht tot je nieuwe KPN-thuisfactuur binnen is en kies daarna Netflix als keuzevoordeel in MijnKPN.

Hoe check je dit?
Staat op je factuur:

Netflix Standaard
KPN incasseert dit bedrag namens Netflix inclusief btw. Netflix is verantwoordelijk voor de btw-afdracht.

Dan is Netflix geen online aankoop. Als dat wel zo was, zou het letterlijk onder Online aankoop staan en krijg je tijdens het kiezen van je keuzevoordeel daar een melding van.

Dus, ik zou zeggen: kies je keuzevoordeel in MijnKPN. Als er nog vragen zijn, dan lees ik ze graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Beste Shyrin,

Dit is nou eens een zeer heldere uitleg en antwoord op mijn vraag, compliment hier voor.

Heb nu Netflix Standaard als keuzevoordeel gekozen!

Nogmaals bedankt voor deze service.

Met vriendelijke groet,

Jan

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 18, 2025

💚